Baini Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Har en kompis som jeg bygget en pc for en liten stund siden. Så spør på hans vegne, men han fikk blåskjerm nesten med en gang han begynte å spille, men så forsvant dem. Deretter kom de tilbake så endte det med at han ikke fikk bootet opp maskinen. Når jeg kom ned til ham og sjekket så fikk jeg opp GigaByte sin BIOS som blinket til meg, fant ut at det var at det var noe galt med RAM brikkene. Jeg testet en runde med Memtest86+, fikk ikke tid til mer da han skulle på fotballkamp og jeg skulle da ta med harddisken hjem og reinstallere Windows for ham. Når jeg tok tilbake noen dager etter så ville den boote fint. Men så slo den seg vrang og jeg tenkte at jeg skulle prøve med 1 brikke på 2GB, da gikk det en liten stund, så gikk den rett i recovery etter en hel haug med reboots. Det er snakk om: Corsair Dominator DHX+ DDR3 1333MHz 8GB Kit w/4x 2GB XMS3 modules, CL7-7-7-20, for AMD Phenom II som står på et Gigabyte GA-890-FXA-UD7 og CPU er en AMD Phenom II X4 955. Så i mitt hode vil jo dette fungere i lag. Valgte rett hastighet og alt for ham, tilogmed RAM som er lagd for Phenom II, så hva er det? Lette etter noe info om kompabilitet hos GigaByte sine nettsider men fant ikke de brikkene. Og hva skal vi gjøre? Det har gått langt over angrefristen. Har vi rett på retur? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Det hadde vel vært enklere å sjekke kompatibiliteten før du kjøpte eller?? Corsair har en egen minnekonfigurator til slikt, 2 Dominator sett kommer opp på dette hovedkortet når jeg søker men siden du ikke oppgir noe partnummer så må du nesten sjekke selv. Lenke til kommentar
Baini Skrevet 2. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2011 Jeg sjekket nå etterpå. Men når det står "Phenom II" altså CPUen sitt navn, er det klart at det burde gå. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Vareteksten er det ofte butikken som lager så det hadde jeg tatt med en klype salt. Minneprodusentene legger ut de settene de har testet og kan garantere at fungerer med de forskjellige hovedkortene. Hvis du kjøper minne som ikke ligger på kompabilitetslista så kan det altså være en meget god grunn til det. Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Pleier å stå i manualen til hovedkortet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå