DiNozzo Skrevet 2. juni 2011 Del Skrevet 2. juni 2011 Gratulerer med strøken bil! Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 4. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2011 Sommersommersommersommersommersommersommersommersommersommersommersommersommersommersommersommersommersommersommer. 3 Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 (endret) Nok en sommervask! (og mellomlagring av bilder til et annet forum) Det ble ingen før-bilder denne gangen heller, da jeg ikke dro ut kameraet før jeg tenkte på å dokumentere noen av skadene på glasset: Noen som har sittet på frontfangeren, lakken har sprukket: Steinsprut: () Hjertet: ..før vask Lykter: - Før - Etter Delresultat Vi hadde ikke passelig poleringsmiddel, så det blir neste gang sammen med litt mer detailing. EDIT: Og felgrens, igjen. Endret 5. juni 2011 av WheelMan Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Hvordan er bremsene dine? Støver de som faen bare du ser på bremsepedalen? Er lei av å skrubbe felger, så har begynt å legge opp kjøringen til minst mulig bremsing. En ting som er greit å huske på, jo fortere man fjerner det jo enklere er det. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 Jepp. Støver med en gang. Inni er de helt sorte, så de må uanestt kjemisk renses om jeg vil ha vekk alt. Holder de ved like på utsiden frem til jeg får gjort det. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Jepp, lest endel rundt angående støvet, og eneste måten å bli kvitt det på er å montere 3dje parts bremseskiver. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 BMW sine er faktisk de som støver minst på disse bilene. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Med automat så er det jo mye større slitasje på bremsene om man ikke er påpasselig med å justere giret for å bremse i nedoverbakker. Jeg aner ikke om det er tiptronic på en så gammel kasse, men det går sikkert å sette den i 4,3 eller 2 gir manuelt. Da slipper man masse bremsestøv og helvette på felgene. Ellers, utenom å benytte eksempelvis GreenStuff klosser for å redusere bremsestøv, anbefales det å legge på felgvoks. Dette gjør at bremsestøvet får vansker med å feste seg på felgen. For å fjerne bremsestøv og egentlig alt mulig av dritt på en felg, anbefales virkelig felgrensen P21S som jeg lenket til tidligere her inne. Denne benyttes omtrent av alle proffene på detailersclub.no, og med utrolige resultater. Den er IKKE syrebasert, så skader med andre ord ikke felgene. Jeg må si dette er litt av en doning. Med min begrensede kunnskap om BMW-er, spesielt i dybden, visste jeg ikke det var en V12 under panseret ditt. Men jaggu, det er jo helt sinnsykt. SINNSYKT. Var den chippet før du kjøpte den? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 Takker for tips! Jeg kan låse den i alle gir (D, 3, 2, 1), og bremser flittig med motor. Felgvoks skal jeg titte på! Driver og skriver en liten liste med ting jeg trenger til neste runde. P21S ser awesome ut. Litt av en doning ja.. V12 er veldig kos! Var chippet når jeg kjøpte den, fikk også med chip til EML (gasspjeld), som setter gasspedalen konstant i sportmodus og fjerner fartssperra Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 (endret) Om du skal kjøpe felgvoks, anbefaler jeg virkelig Swissvax Autobahn. Lukter fantastisk, og funker like bra. Inneholder PTFE (teflon), som gjør at den tåler varme bedre og gir mindre friksjon. Bruker den selv, og er helt bænkers! Chip er jo nice! Men det må da være mer HK å hente ut av en slik V12 skulle man tro? Det er jo faktisk TOLV sylindere det er snakk om. Nå har du jo et temmelig villt dreiemoment på 500Nm, så det river godt uansett tenker jeg. Endret 5. juni 2011 av AnaXyd Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Er vel ikke umulig å bygge turbo? Sikkert et helvettes arbeid, og dyrt, men det går vel ann? Bra tips anaxyd, skal se om jeg finner den der selv. Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 (endret) Med enkel tuning (ECU, topper, innsug og eksos) har folk fått til overkant av 400hk på hjula (450+ ved motor) og ~700Nm EDIT: SvennAndre: Det fins kompressorkit til 7000 USD. Det + enkel tuning og du makser girkassa uten problemer (600hk.) Endret 5. juni 2011 av WheelMan Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Høres jo ikke dumt ut det! Har du planer om å gjøre det? Får i det minste litt og pusle med på fritiden isåfall Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 Om den står i garasje i vinter hadde det vært rimelig kos ja. Da tar jeg E85-konvertering i samme slengen Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Kompressor hadde gjort susen tror jeg! Da kommer jeg å tar en testtur, på dagen! 7000 USD er dog en ganske heavy pris for et kompressorkit (drøye ~40.000 NOK). Om du klemmer til med et relativt rått eksosanlegg og åpner opp litt for luft med konfiltere osv, får du ihvertfall en RÅ lyd. Hvor kjapt akser den 0-100 egentlig? 7-8 sek? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 7000 USD er ferdig importert med toll, mva osv. tror jeg. Dyrt ja. Filterløsningen på 8-serien er så effektiv som du får gjort den. Den henter inn kald luft rett fra fronten, med konfilter mister jeg 10-15 hk. Eksos skal til i løpet av sommeren, er i kontakt med ENGL i tyskland - prøver å ta det samtidig som ringmøtet i August Den skal gjøre 0-100 på 5.6 sek med chip. Målt den til rett under 6 sek. (6.3 stock.) Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 5. juni 2011 Del Skrevet 5. juni 2011 Hva er dette ringmøtet du snakker om? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 5. juni 2011 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2011 http://forums.finalgear.com/finalgear-meets/finalgear-ringmeet-2011-august-13-14-2011-a-47767/ Bli med? Vi er tre norske biler som skal nedover nå Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Ah digg! Det skal du ikke se bort ifra nei!Sender deg en pm eller noe i morgen, så kan vi holde tråden din i orden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå