Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kia Ceed style 2011.

Anbefalte innlegg

Jeg har faktisk vurdert Kia ceed som alternativ når jeg kjøper ny bil denne gangen. Jeg har lest en del tester og brukervurderinger. Ser at ingen som har bilen har noe veldig kritiske eller svake punkter å henvise til. Jeg vurderer bilen etter prøvekjøring. Ble veldig positivt overrasket. Jeg prøvde diselversjonen på 1,6 liter. Bra utstyr og en solid garanti på 7 år på hele bilen. Prisen vil ligge mellom 220 til 235 tusen om jeg velger kombi eller stasjonvogn.

Noen som har erfaringer de vil dele angående denne bilen ? :roll:

Endret av klabbetrynet
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Foreldra mine har en 2007 Ceed med 1,6 diesel, 90hk og manuelt gir. Hatt den siden den var ny. Eneste feilen de har hatt er en foring i forstillingen som måtte byttes etter 2-3år, det ble selvsagt ordnet på garanti.

Har kjørt den litt selv og syns det er en bra bil i sin klasse. Om jeg skal sammenligne den med octavian min så syns jeg den virker kjipere interiør messig, men det er jo også en smaksak. Personlig syns jeg forsetene i Octavian er litt bedre å sitte i, bedre sidestøtte osv. Setene i Kian virker litt "flate" iforhold. Mulig de har oppgradert de nå, denne er jo tross alt 4 år allerede.

Lenke til kommentar

Jeg har en 2010 Cee'd SW 115 hk - automat - Comfort, og er veldig fornøyd.

Forhandleren min her på Lørenskog er kjempeflinke, og de oppfører seg som skikkelige folk.

Har akkurat hatt første service, og ikke hatt noen feil (bilen har gått 14400 km.).

Jeg tror det er en del endringer fra 2007 til 2010/2011-modell, det var en facelift på 2010 modell.

Det er absolutt ingen dum bil å kjøpe, og med tanke på den lange garantien så ser det ut til at verditapet ikke er så stort heller.

Style-versjonen er den rimeligste utstyrsvarianten, men utifra det jeg har fått i posten av reklame så ser det ut til å være en ganske godt utstyrt bil.

Lenke til kommentar

Jeg har en 2010 Cee'd SW 115 hk - automat - Comfort, og er veldig fornøyd.

Forhandleren min her på Lørenskog er kjempeflinke, og de oppfører seg som skikkelige folk.

Har akkurat hatt første service, og ikke hatt noen feil (bilen har gått 14400 km.).

Jeg tror det er en del endringer fra 2007 til 2010/2011-modell, det var en facelift på 2010 modell.

Det er absolutt ingen dum bil å kjøpe, og med tanke på den lange garantien så ser det ut til at verditapet ikke er så stort heller.

Style-versjonen er den rimeligste utstyrsvarianten, men utifra det jeg har fått i posten av reklame så ser det ut til å være en ganske godt utstyrt bil.

...........

Style er den rimeligste utstyr varianten ja,men skal man ha med skinn interiør,navigasjon,ryggesensorer og faktisk kamera bakover koster dette mye,dette et ting jeg ikke trenger faktisk. Kan jeg ikke ryggen Kia ceed kombi,da leverer jeg inn lappen :))

Integrert navigasjon er jeg generelt motstander av,de er dyre å drifte og vanskelige å finne skikkelige oppdateringer til. Ser at det er veldig lite eller ingen store motforestillinger av denne bilen som jeg kan finne :)

Lenke til kommentar

Ja, samme jeg også tenkte. Jeg kjøpte jo før de fikk Sportline/Style-pakkene, men vil heller ikke ha original navigasjon, og ryggesensorer har jeg jo så.

Men det er mye bil for pengene, og jeg tror ikke du gjør noe dumt med å kjøpe KIA.

Og så lenge du kjøper av en skikkelig forhandler så blir du godt ivaretatt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

I denne ( http://www.volkswagen.de/content/medialib/vwd4/de/dialog/testberichte/golf_testberichte/golf_ams_master-fest042009/_jcr_content/renditions/rendition.file/mastertest_golf_0904064.pdf ) testen fra tyske Auto Motor und Sport kommer Kia Cee'd dårligst ut. Den er ikke nødvendigvis dårlig av den grunn, men det kan være greit å se om de punktene den kommer dårligere ut enn konkurrentene er viktige for deg.

Lenke til kommentar

I denne ( http://www.volkswagen.de/content/medialib/vwd4/de/dialog/testberichte/golf_testberichte/golf_ams_master-fest042009/_jcr_content/renditions/rendition.file/mastertest_golf_0904064.pdf ) testen fra tyske Auto Motor und Sport kommer Kia Cee'd dårligst ut. Den er ikke nødvendigvis dårlig av den grunn, men det kan være greit å se om de punktene den kommer dårligere ut enn konkurrentene er viktige for deg.

.....

Denne testen er da 2 år gammel,og jeg kjøper ny mest sannsynlig. Så det blir vanskelig å sammenligne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...