DuTTZi Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Hei og hopp! Jeg har et Chieftec DX01BLD kabinett. Det fulgte med en vifte på siden som jeg har kobla i. Jeg har tenkt til å utstyre min Chieftec med så mange kabinett vifter som mulig. UTEN å modde kabinettet (bruke kabinett vifte plasser). Vifter skal bråke maks 30 db (ca). Har noen et tips om hvordan jeg skal sette disse viftene? Hvor de skal blåse inn/ut. Og ikke minst hva slags vifter jeg burde velge. Det er plass til 80 mm vifter. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=DX01BLD Takk på forhånd! Lenke til kommentar
eskraut Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Heisann! Ikke sats på for mange 30db vifter, har fire stk. i samme kabinett selv.. det bråker litt for mye etter min mening... Jeg har foreløpig bare en enermax 80mm, som jeg forøvrig er meget fornøyd med, skal kjøpe flere(bytte ut de jeg har). Min anbefaling; Gå for enermax med regulerbar motstand så kan du få akkurat så mye bråk du vil (14-32db). Lykke til med viftevalg! Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Har samme kabinett som deg, bare i sølv. Jeg har 4 Papst 8412NGL vifter montert i viftebrønnene. Disse støyer kun 12dB. Viften i døren bruker jeg ikke da den støyer vannvittig i forhold til resten av systemet. De to foran nede suger inn, mens de to bak oppe blåser ut. Temp i kabinett er bare et par grader over romtemperatur. Dette funker greit for meg, selv om jeg skulle ønske PC-en støyet litt mindre, litt opptatt av støy... Har en Ultra Quiet PSU, Noise Control CPU vifte i tillegg til papst viftene. [ Denne Melding var redigert av: Pluto på 2002-02-04 21:57 ] Lenke til kommentar
RansoM Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Zalman sin 80mm vifte bråker ca 20dB, og de er billige i forhold til Papstvifter. Det er jo klart at Papstviftene er bedre, men til dobbelt pris, er litt drøyt synes jeg. Har selv 4 av disse i mitt Chieftec kabinett. Du får kjøpt Zalman viftene hos mange forhandlere, feks. http://www.microplex.no/rubweb/handel.asp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå