Arnesen1 Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Hei, har ett kjapt spørsmål. Jeg svømmer sånn omtrent tre ganger i uken, varierer mellom brystsvømming, ryggsvømming, bare armer, og bare bein. Så mitt spørsmål er, kan jeg få en grei kropp av dette? Jeg prøver egentlig samtidig å gå opp i vekt, så jeg har kjøpt meg en dunk gainer som jeg drikker etter svømmingen osv. Jeg er på ingen måte ute etter å se ut som en muskelbunt, men det hadde vært artig om man kunne sett noen resultater av svømmingen i form av mer musklatur i armer bryst osv, kort sagt blitt mer markert. Kan jeg oppnå noe sånt med bare svømming som trening? Mvh Arnesen1. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 (endret) I min meining så har svømmere noe av de beste kroppene innen sport. Ikke glem å varier svømmingen. Bruk f.eks brett og slike håndpadder (eller hva de nå heter). Du har også de bøyer som du har mellom beina. Endret 2. mai 2011 av AvidGamer 1 Lenke til kommentar
Erratum Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 (endret) Jeg ville helt klart kombinert med ren styrketrening hvis du ønsker å få makerte muskler. Endret 2. mai 2011 av Erratum Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Svømming er vel en den beste treningsmåtene for kroppen. Grunnen er vel at svømming trener så og si alle kroppspartier, og gir deg mye muskler. For og minske i fettprosent, og øke i muskelvekt, er du vel innpå en av de beste treningsmåtene. Svømmere har nok en av de beste kroppene du kan få. Kombinerer du med styrke, så har du et godt utgangspunkt. Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Svømmere har noen av de beste kroppene innen sport? For all del, greit at dere synes det, men tenk over at de gutta som man ser trener mange, mange timer hver dag. Jeg mener Michael Phelps trente 6 timer om dagen opp mot OL. Dette er noe helt annet enn å trene en til to timer, tre ganger i uka. Grunnen til at de svømmerne man legger merke til ser ut som de gjør er rett og slett på grunn av at kroppen tilpasser seg den helt sinnsyke treningsmengden de har. Man vil ikke oppnå samme resultater som disse svømmerne så lenge som man ikke trener like mye som dem. Det sier seg selv at 45 treningstimer i uka gir andre resultater enn 5 Det akkurat samme gjelder turnere. Det finnes noen fanatikere som argumenterer for at turn er optimalt for muskelvekst og drar fram turnere på olympisk nivå som eksempel. Ja, det er i og for seg et greit argument siden disse gutta har oppnådd helt sinnsyke fysikker, men det gjelder jo ikke for mannen i gata, siden disse turnerne har topp genetikk og har trent alskens øvelser hver eneste dag i 15 år for å komme på det nivået. En person som trener bodybuilding oppnår lett samme mengde muskelmasse på en tredjedel av tiden Hvis du vil legge på deg litt muskler, anvend det som gir mest resultater på kortest tid; nemlig styrketrening, eller mer spesifikt vekttrening. Svømming i seg selv skaper ikke nok overbelastning til å bygge muskulatur på samme måten som vekter gjør. Har du ikke tilgang på styrkerom, så kjør på med styrketrening med kroppsvekt og kjøp inn et par hantler og suppler med disse. Dette kan du fint gjøre på toppen av svømmetreninga Svømming er forøvrig en genial treningsform , men det er ikke veien å gå hvis du vil legge på deg litt muskler. Svøm for å bli en god svømmer, tren styrke for å få muskler 1 Lenke til kommentar
Arnesen1 Skrevet 4. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2011 Takk for mange bra og utfyllende svar Treningsenter har jeg prøvd flere ganger og funnet ut av at ikke er noe for meg, jeg synes rett og slett det er kjedelig å løfte vekter osv, selvom jeg gjerne skulle ønske jeg hadde viljestyrken til å fortsette med det, så har jeg desverre ikke det. Hvis jeg fortsetter svømmingen, og kombinerer med løfting av manualer/ push ups, sit ups osv hjemme, vil det hjelpe noe da? På å bli litt markert/få litt synlig musklatur? Eller er ett tungt program med vektløfting/treningsapperater eneste vei til en helt ok markert kropp? (kanskje litt rart formulert den setningen der ) Uansett, takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 10. mai 2011 Del Skrevet 10. mai 2011 Svømming gir deg verdens bredeste lats og noen latterlige triceps de rister på før de skal uti under OL, men å si de har verdens fineste kropper er jeg ekstremt uenig i. Phelps ser ut som en menneskelig skate, ikke særlig attraktivt i min bok. 100m-sprintere ser veldig bra ut, men de trener også mye eksplosivt (og tar endel bol, uoffisielt sitat) Pushups er forøvrig et finfint tillegg til treningen din, siden bryst ikke er det som får kjørt seg mest under brystsvømming (ironisk nok). Situps kan du gjerne droppe, sixpacken lager du på kjøkkenet. Man kan helt fint få en kjempefin "sommerkropp" med svømming, og det vil hjelpe masse, hvis du syns det er gøy, så stå på Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå