Gå til innhold

macbook pro eller PC

Anbefalte innlegg

god dag!

Jeg er på jakt etter en laptop som vil klare å kjøre ting som FM og SW:TOR.

Jeg liker mye av løsningene til mac, men du betaler veldig mye for det du får av skjermkort/prossesorer osv.

likevel så får du igjen på andre ting.

lurer på om jeg skal kjøpe en av macbook pro'ene, og lurer på om de som er ute på markedet nå vil klare det og holde noen år. dvs at de klarer å kjøre spill som kommer ikke ut på markdet, ikke på høyeste spesifikasjoner men spillbart.

PCen brukes ellers bare på vanlige bruksområdet.

det er viktig at det er sandy bridge, og et bra grafikk kort. vet ikke hvor bra grafikkortene i mac pro er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

pc. Hvorfor betale mer for utsende?

Bullshit.

kjekkealex: Star Wars: The Old Republic kommer (ifølge Wikipedia) kun til Windows, men å installere Windows på MacBook Proen er jo en fullstendig brukbar løsning. Har du prøvd OS X?

Lenke til kommentar

OSX er stilig i førsten, men jeg synes det er et forbanna irriterende operativsystem der du ikke kan endre en forbanna skit, en oppspretter meny man blir lei av etter tre dager, elendig usbminnepinneplugin ting som gjør at du må MATE UT den j*vla disken hver gang, ellers mister du filene du har kopiert, elendig intergret dvdspiller, dyr, jeg lagger som et helvete i minecraft, går ikke an å bruke søkefunskjonen om disken er mer enn 70% full, masse oppdateringer til alle mulige apple programmer jeg ALDRI bruker men likevel popper opp nærmest 24/7

Helt ærlig, apple make me sick. Kjøpte meg en macbook pro som main pc, men den gikk faen meg fort over som skolepc. Det eneste som er positivt med driten er at den ser helt fantastisk ut, en herlig kvalitetsfølelse og den har en EPIC deilig skjerm med en utrolig lysstyrke som slår samtlige pc skjermer langt ned i grøfta.

Jeg har forsåvidt macbook pro 11" med dual core cpu og 4 gig ram, så skal vel ikke klage for mye på ytelsen, men lag i minecraft? Seriøst?

Et gigantisk minus til er at supporten til apple er noe av det mest tragiske jeg har vært borti. Jeg sier at pcen min bråker som et udyr under load og blir kjempevarm, og får som svar at da er jeg nødt til å skru av bunnlokket og blåse ut støv fra den ene 4 cm vifta som er inni der, men om jeg gjør det ryker garantien. Nei takk!

Lenke til kommentar

Bullshit.

kjekkealex: Star Wars: The Old Republic kommer (ifølge Wikipedia) kun til Windows, men å installere Windows på MacBook Proen er jo en fullstendig brukbar løsning. Har du prøvd OS X?

Det er faen ikke bullshit! Gi meg en grunn til at mac er dyrere enn windows-maskiner, selv med dårligere hardware!

Lenke til kommentar

Hihi, dere er så søte når dere er sinte.

OSX er stilig i førsten, men jeg synes det er et forbanna irriterende operativsystem der du ikke kan endre en forbanna skit

Du kan endre nesten alt, det krever bare litt mer arbeid enn å leke rundt i innstillingene.

en oppspretter meny man blir lei av etter tre dager

Hva snakker du om?

elendig usbminnepinneplugin ting som gjør at du må MATE UT den j*vla disken hver gang, ellers mister du filene du har kopiert

Jeg har flere ganger plugget ut både minnepinner og eksterne harddisker uten å "mate" de ut, og jeg har aldri mistet filer.

elendig intergret dvdspiller

Hvis du ikke liker iDVD er VLC et mye bedre alternativ. Dette gjelder vel Windows også?

dyr

Joda, produkter fra Apple koster som regel en del. Dette er ingen overraskelse, så du har ingenting å klage på.

jeg lagger som et helvete i minecraft

Prøvd å skru ned grafikken/tåken? Kan det være serveren du spiller på og ikke maskinen din?

går ikke an å bruke søkefunskjonen om disk en er mer enn 70% full

Tull. Jeg har godt under 30% ledig plass på disken min og jeg kan bruke søkefunksjonen helt uten problemer.

masse oppdateringer til alle mulige apple programmer jeg ALDRI bruker men likevel popper opp nærmest 24/7

Du vet du kan ignorere enkelte oppdateringer du ikke ønsker å installere?

Jeg har forsåvidt macbook pro 11" med dual core cpu og 4 gig ram, så skal vel ikke klage for mye på ytelsen, men lag i minecraft? Seriøst?

Jeg vet ikke om du har blitt lurt eller skrev feil, men det finnes ingen 11" MacBook Pro.

Det er faen ikke bullshit! Gi meg en grunn til at mac er dyrere enn windows-maskiner, selv med dårligere hardware!

Du betaler for byggekvalitet, et godt operativsystem og en maskin som sannsynligvis varer mye lenger enn en laptop med Windows. Bare touchpaden er for meg grunn nok til å kjøpe en laptop fra Apple fremfor HP, Dell og lignende. Dessuten er ikke gigahertz og gigabyte de viktigste faktorene i dagens marked, som de var for kun et par år siden.

Alle kan mene det de vil, men når brukere spør etter råd er det fint om de får seriøse svar, ikke "Apple koster mye, så alt de lager suger". Det hjelper på ingen måte og senker den generelle kvaliteten på forumet.

Endret av Runar
  • Liker 2
Lenke til kommentar

god dag!

Jeg er på jakt etter en laptop som vil klare å kjøre ting som FM og SW:TOR.

Jeg liker mye av løsningene til mac, men du betaler veldig mye for det du får av skjermkort/prossesorer osv.

likevel så får du igjen på andre ting.

lurer på om jeg skal kjøpe en av macbook pro'ene, og lurer på om de som er ute på markedet nå vil klare det og holde noen år. dvs at de klarer å kjøre spill som kommer ikke ut på markdet, ikke på høyeste spesifikasjoner men spillbart.

PCen brukes ellers bare på vanlige bruksområdet.

det er viktig at det er sandy bridge, og et bra grafikk kort. vet ikke hvor bra grafikkortene i mac pro er.

Er du ute etter en laptop til spill så er definitivt ikke macbook pro veien å gå. Ikke får du noe mer enn moderat hardware og i alle fall ikke noe bra skjermkort. I tillegg er jo de fleste spill til windows. I tillegg kommer jo det faktum at en macbook pro er ca. dobbelt så dyr som en tilsvarende/bedre windows-basert laptop.

Lenke til kommentar

Runar: Jeg har brukt OS X, og syns det er et veldig bra operativ system, liker veldig godt apple sitt brukergrensesnitt og har egentlig aldri merket så mye til deres begrensninger(untatt flash)! har både ipad og iphone, og liker hvordan alt går så lett og enkelt på duppedittene deres.

vet Mac ikke er optimalt for spilling, og at du får mye mer for pengene i en pc når det gjelder hardware(spilling)

Men de macene som er ute nå, kan vel ikke ha så dårlige spesifikasjoner at de ikke klarer å kjøre dagens spill.

må skaffe "bootcamp", men vet ikke hvor optimalt det er for en mac?

Lenke til kommentar

Bullshit.

Å kjøre Windows på en Macbook Pro er en dyr og tuklete affære. Svært tungtveiende argumenter bør være tilstede for at denne løsningen skal være gunstig.

Jeg har gjort det selv på en MBP, og har i og for seg gode erfaringer med det. Men når man i utgangspunktet vet man ønsker å benytte seg av Windows, kan det vel umulig være et alternativ å ta til etterretning?!

Langdon :)

Lenke til kommentar

må skaffe "bootcamp", men vet ikke hvor optimalt det er for en mac?

Jeg har ikke brukt Boot Camp over lang tid så kan ikke svare på dette, men som Langdon sier så er det kanskje en idé å vurdere en annen maskin hvis du kjøper den for Windows og spilling. Hvis spill derimot kommer i tillegg til den vanlige bruken, da burde en MacBook Pro med Boot Camp fungere utmerket.

(Det kommer selvsagt an på spillet, så ikke forvent å kunne kjøre Crysis 2 med den beste grafikken.)

Lenke til kommentar

Du må minimum opp på den billigste MacBook Pro for å kunne spille med nogenlunde grei grafikk. Aller helst versjonen til 17,990,-.

Fryktelig dyrt ja, men verdt det om du ikke er en dedikert spiller. Jeg angrer absolutt ikke på kjøpet av min første Apple-maskin rett før påsken, en MacBook Pro 13".

Det er den absolutt beste bærbare-maskinen jeg har hatt, byggekvaliteten er superb, skjermen er veldig god, touchpadden slår det meste, lavt støynivå (med unntak av lengre sesjoner med flash), og syntes OS X er ett fint system. Jeg kjenner meg ikke igjen i noe av det Audun0505 sier, har enda ikke funnet noe som begrenser meg i forhold til OS X, ikke mista noe fra en minnepenn etter å ha glemt å "mate" den ut.

- Mortis

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har sett litt på den dyreste 13'tommern til macbook pro, vet ikke om jeg gidder å bruke så mye mer enn det!

Jeg spiller stortsett bare FM, og kanskje litt SW:TOR når det kommer( Det vil kreve litt bedre specs enn WoW)

Jeg lurer da på om noen har prøvd å spille wow o.l med denne maskinen, evt på bootcamp? som kan gi meg noen tilbakemelding på om den vil holde på ikke de alt for tunge spillene :D

har vel radeon series et eller annet

De nyeste macene har vel "sandy bridge" ?

Lenke til kommentar

Du betaler for byggekvalitet, et godt operativsystem og en maskin som sannsynligvis varer mye lenger enn en laptop med Windows. Bare touchpaden er for meg grunn nok til å kjøpe en laptop fra Apple fremfor HP, Dell og lignende.

Kan dere slutte å nevne byggkvalitet?

Glass knuses lettere en plast, metall blir riper, slitt også.

Hvis man går for ASUS, Toshiba, Lenovo, Multicom sine laptop er disse god kvalitet i masse vis.

Se på:

http://www.youtube.com/watch?v=RK9Y406mkwo

Er touch paden på apple så mye bedre her?

Så ser vi på:

http://www.youtube.com/watch?v=SQtmEDb1FMg&feature=fvwrel

Hanvon TouchPad B10

Kan dere fortelle meg om en bortsett fra ipad 2 som klarer å kjøre Mac OSX snowleopard 10.6.7 uten problemer?

Dessuten er ikke gigahertz og gigabyte de viktigste faktorene i dagens marked, som de var for kun et par år siden.

For folk som har få behov er det riktig.

Men du ønsker vel å ha maskinen din lengst mulig hvis du først skal betale 10 000 mot 20 000 kr?

Så da burde Hanvon TouchPad B10 være noe? Hvis TouchPad er mere viktig? Nå skal jeg inrømme å kjøre windows 7 på en slik touchpad vil gå tregt annet en enkelt kontorbruk og surfing.

Men ja det er jo riktig utvikling, skal man først betale 10 000 kr for noe burde noe slik basert på linux/Mac være en spennende løsning.

Så bruker man en stasjonær maskin man kan fjernstyre eller den som spill server eller gjør de tungste oppgavene.

kjekkealex: AMD Radeon HD 6750M med 1 GB GDDR5-hukommelse eller AMD Radeon HD 6490M, jeg ville regnet med nyeste maskinene kommer med "sandy bridge" hør med apple for å være sikker, da det er lite informasjon om det, spør gjerne om det er snakk om Intel® Core™ i7-2720QM Processor

(6M Cache, 2.20 GHz) i de dyreste macbookene, hvis det er det, burde de være mere en gode nok til bærbar, spilling på mac har jeg lite erfaringer med, men burde gå greit hvis spillet er godt optimalisert. Men jeg er usikker på hvordan bildekvaliteten og oppløsningen blir tilpasset.

Skal du ha best ytelse, gå for 1440 x 900 oppløsning hvis du ikke skal drive med HD videoredigering. 1680 x 1050 er ikke så mye bedre men man kan sikkert skru oppløsningen ned til 1440x900 uansett.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

De nye MACene som ble lansert i Mars, kjører Sandy Bridge. Apple var vel de første som solgte bærbare-PCer med det.

Jeg har prøvd flere av de multi-touch paddene, og ingen av de kommer på høyde med Apple sin. Blank plastikk er ikke kvalitet, som det ofte er på de nevnte merkene.

- Mortis

Endret av Mortis
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...