Golwin Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 Hei, jeg har litt problemer med min shuttle maskin, denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...9&view=detailed Alt fungerte helt fint, helt til jeg tok ut skjermkortet som jeg hadde putta i AGP porten (GeForce4 TI-4200). Men det er jo et GeForce4MX kort integrert, så alt burde jo egentlig være komplett. Men det som skjer, er at jeg hele tiden får blåskjerm, uansett hva jeg gjør. Jeg får det tom. bare når jeg gjør småting i Windows 2000. Feilen på blåskjermene er Kernell, NV4Disp ++ Dette har vel noe med skjermkortet å gjøre, så jeg har prøvd litt forskjellige drivere (blant annet, de som fulgte med, og de helt nyeste). Men jeg tror ikke det blir instalert riktig fordi det som skjer er at når jeg skal stille på oppløsningen, så velger jeg først 32-bits farger, men da får jeg ikke valgt noe mer enn 1024x768. Velger jeg høyere oppløsning setter den ned fargebiten , noe som ikke er riktig. GeForce4MX kort burde jo takle dette :smile: Noen med samme problemet? Noen som vet hva jeg må gjøre? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 Avinstaller alt som heter drivere og kan minne om nVIDIA i registeret og lignende (se på 3DChipset under utilities-nvidia-driverremover eller noe i den dur), fjern i kontrollpanel o.l., reboot, la PC'en finne kortet, legg inn driveren som fulgte med for å se om den fungerer... Fungerer det da, er det no worries edit: direkteurl Driverremoval tools Lenke til kommentar
Golwin Skrevet 26. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2003 Tror ikke det er nødvendig, for jeg har prøvd å formatere, uten hell. Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 Ah da så... Men; (offtopic) Hvorfor ikke bruke Ti4200-kortet? Det er jo ett bedre kort. Sjekk litt rundt i BIOS o.l. etter noe som kan ha noen innvirkning på skjermkortet, palette snoop osv Lenke til kommentar
Golwin Skrevet 26. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2003 Det er på reperasjon, får det tilbake om et par uker.. Alt er jo så og si innebygd, nettverkskort osv. synes det virker rart hvis det skal være konflikter mellom noen av de tingene... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå