Gå til innhold

Har fått en ruter, er den brukbar?

Anbefalte innlegg

Hei folkens, registrerte meg her idag. Poden vil ha internett på rommet, naboen hadde en ruter liggende som jeg fikk. Jeg må ha dette inn med teske, men tenkte jeg skulle høre om det er no' vits å bruke denne ruteren før jeg begynner med dette. Det er en SpeedTouch 585i v6. Hvis den er brukbar hadde det vært fint med noe (mye) litt info om hvordan jeg skal fikse dette. Er den ikke noe å satse på får jeg tak i en annen. Er ikke helt blank når det gjelder data, men det er ikke langt fra.

Trond

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter hva jeg kan finne så er det kombinert modem og router, om du tenkte å utvide med trådløst nett på eksisterende dsl/fibernett så er det en trådløs router du trenger, er ikke sikker på om det lar seg gjøre å sette denne opp som kun router.

Endret av arjato
Lenke til kommentar

Hvilken internettleverandør har du?

Jeg har Telenor som leverandør.

Når jeg tenker litt så er det nok mulig å konfigurere dette modemet til å fungere med linjen du har, bare erstatte det med det gamle modemet, men er det adsl du har?

Jepp, har ADSL.

Lenke til kommentar

Hva slags leverandør har det blitt brukt mot?

Har selv satt opp uoriginalt modem på telenorlinje, er bare snakk om instillinger for å få det til å virke, om det ikke virker som det er nå da.

Enkleste er vel å bare prøve det som Complexity foreslo, skrive inn eget brukernavn og passord på modemet og se om det funker.

Lenke til kommentar

Ja folkens, da har jeg prøvd ruteren. Antakelig en grunn til at jeg fikk den. Alt gikk greit, kom meg tilogmed på nett-en stund. Etterhvert var den ikke samarbeidsvillig lenger. Skal kjøpe meg en ny i morgen. Hva skal jeg kjøpe? Elkjøp er vel eneste mulighet for å få den på dagen. Selger de noe som jeg ikke skal kjøpe?

Lenke til kommentar

Da kan du kjøpe en router og koble på modemet du har nå, ihvertfall om det modemet du har virker som det skal.

Kan anbefale Linksys wrt54gl, stabil og god router.

Eller denne

Men om du vil ha det med en gang så må du vel ta til takke med det du kan få tak i.

Endret av arjato
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...