mad_arab Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Jeg har hjulpet en venn med å sette opp pc, og ut av ingenting så forsvant plustelig nettet. Etter å ha rotet litt rundt og antatt at det var kabelbrudd eller problem med router, så fant vi ut at det innebyggede nettverkskortet har forsvunnet fra devicemanager. Kortet er Gigabyte P67A-UD3-B3. Har sjekket i BIOS, slått det av og på der flere ganger, loadet defaults, og reset CMOS, tatt ut hk batteriet i 30min, uten at det dukker opp igjen. Noe som har vært borti noen liknende eller har noen ideer om hva det kan være? Lenke til kommentar
Lambern Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Du kan jo prøve å installere driverne til nettverkskortet (LAN) på nytt. Du finner de på Gigabytes hjemmesider. Velg OS og Driver i dropdown menyene... Kanskje det hjelper? Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 Forsøkte å installere nettverksdriveren manuelt (.exe) men nettverkskortet er fremdeles ikke i device manager så ingen software finner det. Forsøkte også å oppdatere bios. Gikk ut og kjøpte et nytt pci nettverkskort i går. Ser ut som flere har slitt med det samme uten å få løst det: http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?t=18265434 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Er mulig nettverks chipen er død. Endte opp med nettverks kort fra Intel i serveren da Realtek kortet bare sa poff og forsvant til og med fra Linux på mitt ABIT IX38. Etter jeg satte inn ett Intel kort så forsvant problemet med nettverkskortet i allefall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå