Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

VW Passat 96-modell. Relè'ene ryker stadig?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har en VW Passat 96-modell som har gått som en klokke i lenger tid. Plutselig for ~1 år siden merket vi at den av og til nektet å starte rett etter den var stoppet. Måtte som oftest vente 5-10 minutter fra motoren ble stoppet til den ville starte igjen. Etterhvert ble det værre og værre, og tilslutt nektet hele bilen å starte.

Etter mye testing og diverse fant vi ut at det var en relé som det var feil på. Denne ble byttet, tipper det er 4 månender siden.

Så for ca 1 måned siden begynte bilen å skape seg igjen. Når jeg hadde kjørt i 30-40 minutter bestemte bilen seg helt ut av det blå å "kortslutte". Hele bilen døde, men noenganger kunne du "redde" den igjen med å sette inn et kraftig turtall. Dette ble også værre og værre, og tilslutt stoppet den for hver 10. meter du kjørte.

Vi fant ut at dette var et relè også, faktisk samme som den vi skiftet 4 månender i forveien (tror jeg!).

Mens vi ventet på at dette relè'et skulle komme i posten drev far min å lekte seg litt med relè'ne, og drog ut det som har med blinklysene å gjøre. Når han satt det inni kortsluttet det. Kom røyk og luktet brent.

Vi bestilte det også, og fikk begge idag. Nå går bilen bra, men blinklysene virker forsatt ikke, til tross for at vi skiftet den relè'en også. Når dørene på bilen lukkes, og strømmen til kupe-lyset går av, høres det ut som en liten knitring fra relé'ene, og det kan minne om en brent lukt..

Noen med erfaringer? Dette ble enormt rotete.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yep! På min VW Vento -95 har jeg hatt lignende problemer. det viste seg å ikke være releet, men selve bryterene for blinklys og vindusviskere.

Hmm. Såpass.

Merkelig at de har vert problemfrie frem til nå.

Nå har bilen bestemt seg for at det ikke var rele-et som var problemet med at den døde ut. Knakk nett sammen 10 ganger på 1 km. Flott.

Tror vraken nærmer seg for den gamle sliteren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...