Halvorsen123 Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Jeg fant en veldig fristende 1985 BMW 325 E30, pris 90000. Bilen har turbo og tipper nesten 300 hk, har blitt brukt til banekjøring på Rudskogen. (det er alt jeg vet om bilen til nå) Skal prøve å få en tilstandsrapport om bilen fra NAF også be om bilder og mer info. Til denne prisen og at den har blitt brukt på bane peker jo mot noe påkostning, men jeg er ikke noe spesialist på dette så fint om noen kunne gi meg noen råd her Om 90000 er for mye for denne bilen? Lenke til kommentar
trra Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Ja, når du ikke vet noe om denne bilen(eller bil generelt, antar jeg siden du vil ha naf test) er 90.000 kroner for mye med mindre du har penger du virkelig vil bruke på akkurat denne bilen. Et par viktige ting ; -Skal du ha den som bruksbil? isåfall er den godkjent med turbo? -Forsikring blir ikke billig hvis du er relativt ung(18-25) Lenke til kommentar
Halvorsen123 Skrevet 2. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2011 Ja, når du ikke vet noe om denne bilen(eller bil generelt, antar jeg siden du vil ha naf test) er 90.000 kroner for mye med mindre du har penger du virkelig vil bruke på akkurat denne bilen. Et par viktige ting ; -Skal du ha den som bruksbil? isåfall er den godkjent med turbo? -Forsikring blir ikke billig hvis du er relativt ung(18-25) Det er faktisk de 2 tingene jeg er meste bekymret for. Hverfall forsikringen siden jeg bare er 20 :S Men dette prosjektet er fortsatt ikke satt ut i verden, skal ha mer info om bilen og prøve den selvfølgelig Thx for the comment Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Er den ikke godkjent, og du har tenkt til å ha den som bruksbil, så kan du bare glemme den først som sist, for det er tilnærmet umulig å få godkjent noe slikt nå for tiden. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Gjør livet ditt enkelt og styr unna den bilen. Kjøre rundt med bil som ikke er forskriftsmessig mht kraftig motor er til å få magesår av. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Tror ikke du får godkjent E30 med mer hester enn det M3 hadde, som var ~216 om jeg ikke husker feil. Så svar til topic: Bruksbil? No go Banebil? Go go go Lenke til kommentar
Halvorsen123 Skrevet 3. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2011 Tror ikke du får godkjent E30 med mer hester enn det M3 hadde, som var ~216 om jeg ikke husker feil. Så svar til topic: Bruksbil? No go Banebil? Go go go har ikke tenkt å bruke den på bane, fordi jeg har verken tid eller penger til det Lenke til kommentar
Halvorsen123 Skrevet 3. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2011 Takk for alle rådene her Jeg kommer til å legge dette prosjektet bort nå, har insett at dette blir alt for dyrt og alt for tidskrevende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå