rpms Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Internett funker alle andre plasser enn hjemme i leiligheten, noen som vet hva problemet kan være? Jeg får logga på nettverket, men får kun lokalt nettverk.. internettet funker, siden dama har nett på sin pc.. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 I motsetning til hva du kanskje tror er det ingen her på forumet som kan lese tankene dine. Fortell litt mer om maskinen din, nettverket og slike detaljer som for deg virker ubetydelige, så skal du nok se vi klarer å finne problemet. Lenke til kommentar
rpms Skrevet 2. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2011 Pcen er en Toshiba Satellite P300D med Windows Vista-Home Premium. Nettverket vet jeg lite om dessverre, men er telenor i alle fall internettet tilhører de jeg bor hos, de er pensjonister og visste dessverre ikke noe mer enn det.. Internett forsvant for både meg og dama samtidig, men når det kom tilbake igjen, så var det kun hun som fikk nett. Har prøvd å restarte routeren, men uten noe hell.. Har også prøvd å fornye ip-adressen min i cmd, og fikk opp meldingen: "Det oppstod en feil under fornyelse av grensesnittet Trådløs nettversktilkobling: kan ikke kontakte DHCP-serveren. Forespørselen ble tidsavbrutt". Ellers så har jeg prøvd å av-installere nettverkskortet mitt i enhetsbehandling, men det hjalp heller ikke. Håper det var nok info til at jeg kan få noen svar på hva det kan være. Takk på forhånd! Lenke til kommentar
PerB Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Fortsatt forventer du at vi er synske. Kom med mer info! Lenke til kommentar
rpms Skrevet 2. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2011 Bare sånn at dere er klar over det, så har jeg ikke noen spesielle kunnskaper om pc. Så jeg vet ærlig talt ikke hva dere vil vite. Da ville jeg nok ha skrevet det allerede. Så kunne noen i det minste ha sagt hva jeg skal tilføye av info? Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 (endret) Jeg går ut ifra du forsøkte å installere nettverkskortet på nytt igjen etter du fjernet det. Ting som jeg lurer på; Er du koblet til nettverket trådløst? Om du er det, hvordan er rekkevidden? Har du forsøkt med andre datamaskiner på samme plassering? Ellers rundt i huset/hybelen? Om det er kablet skal ikke dekning ha noe å si. Typiske ting du kan sjekke. Sjekk at "DHCP klient" er aktivert under "Tjenester" (kontrollpanel -> Administrative Verktøy -> Tjenester. En annen ting du kan sjekke er om du har satt statisk IP. Kontrolpanel -> Nettverks og delingssenter -> administrer nettverkstilkobler -> Om det er trådløst du er koblet til heter den noe med trådløs, er det kablet heter den "Lokal tilkobling", dobbelklikk på den det gjelder -> Egenskaper -> Bla den ned, og dobbelklikk på "Internett-protokoll (TCP/IP) -> Sjekk at "Motta IP-adresse automatisk" og "Motta DNS-serveradresse automatisk" er huket av. Endret 4. mai 2011 av Lednar Lenke til kommentar
rpms Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 Det er trådløs tilkobling ja! Er ikke noe galt med rekkevidden, signalstyrken er ca halvfull.. og det er flere som bruker samme nettet i leiligheten.. men skal prøve de forslagene du hadde:) skal si fra om det funker! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. mai 2011 Del Skrevet 5. mai 2011 Legg inn ny trådløsdriver på PC. Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 ^ f.eks ja. Også kan du sjekke at folk ikke laster ned som en idiot. Dette fører til at trådløssignalet ikke vil være like sterkt hos deg selv om det virker sånn, da de andre drar veldig mye bandbredde. Dette ender med at du vil få store pakketap, kanskje så store at nettet ikke vil fungere. Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Forsøkt å endre kanal på WLAN-router ? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Har du en brannmur på maskinen? Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 Du kan stikke inn å fjerne automatisk tilkobling til nettverket, og legge det inn på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå