LMH1 Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 http://www.youtube.com/watch?v=xOphZMu7Lho Hvordan gjør jeg dette i terminal? Altså velger "Auto eth0" profilen i nettverktilkoblinger? Begynner å bli lei, å måtte manuelt velge disse i opensuse/kubuntu. Finnes det måter å velge disse standard? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 (endret) Om du bruker wicd har den en curses-klient (wicd-curses). Hvorfor må du velge manuelt hver gang? De fleste network managers prioriterer kablet nett. Endret 2. mai 2011 av Lycantrophe Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2011 (endret) Om du bruker wicd har den en curses-klient (wicd-curses). Tenker du på å skrive: $ wicd-curses i terminal? Går det an å skrive: ifconfig eth0 "Profile" ? Eller noe i den kategorien? Hvorfor må du velge manuelt hver gang? De fleste network managers prioriterer kablet nett. Vet ikke, siden det er eneste måte jeg får nettverk på. Kan være jeg har spessielt nettverk eller så har jeg spessiele oppsett mot ruteren. Siden hvis jeg ikke velger nettverkprofil så får jeg knapt brukt internett. Endret 2. mai 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 (endret) Tenker du på å skrive: $ wicd-curses i terminal? Ja. Vet ikke, siden det er eneste måte jeg får nettverk på. Kan være jeg har spessielt nettverk eller så har jeg spessiele oppsett mot ruteren. Siden hvis jeg ikke velger nettverkprofil så får jeg knapt brukt internett. De uthevede påstandene motsier hverandre. Hvordan har du tuklet med routeren? Hvilke instillinger har du gjort? Velges ikke trådet nett (laptop eller stasjonær? Har du trådløskort? Har du gjort noen nettverksinstillinger i systemet?) automatisk? Sjekk at kortet i det hele tatt er på med ifconfig Endret 2. mai 2011 av Lycantrophe Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2011 (endret) Nå fikk jeg det til maskinen er bare litt vrang med linux kanskje ruteren. Traceback (most recent call last): File "/usr/share/wicd/curses/wicd-curses.py", line 1022, in <module> setup_dbus() File "/usr/share/wicd/curses/wicd-curses.py", line 1014, in setup_dbus dbus_ifaces = dbusmanager.get_dbus_ifaces() File "/usr/lib/pymodules/python2.7/wicd/dbusmanager.py", line 36, in get_dbus_ifaces return DBUS_MANAGER.get_dbus_ifaces() File "/usr/lib/pymodules/python2.7/wicd/dbusmanager.py", line 62, in get_dbus_ifaces if not self._dbus_ifaces: connect_to_dbus() File "/usr/lib/pymodules/python2.7/wicd/dbusmanager.py", line 48, in connect_to_dbus return DBUS_MANAGER.connect_to_dbus() File "/usr/lib/pymodules/python2.7/wicd/dbusmanager.py", line 79, in connect_to_dbus proxy_obj = self._bus.get_object("org.wicd.daemon", '/org/wicd/daemon') File "/usr/lib/pymodules/python2.7/dbus/bus.py", line 244, in get_object follow_name_owner_changes=follow_name_owner_changes) File "/usr/lib/pymodules/python2.7/dbus/proxies.py", line 241, in __init__ self._named_service = conn.activate_name_owner(bus_name) File "/usr/lib/pymodules/python2.7/dbus/bus.py", line 183, in activate_name_owner self.start_service_by_name(bus_name) File "/usr/lib/pymodules/python2.7/dbus/bus.py", line 281, in start_service_by_name 'su', (bus_name, flags))) File "/usr/lib/pymodules/python2.7/dbus/connection.py", line 630, in call_blocking message, timeout) dbus.exceptions.DBusException: org.freedesktop.DBus.Error.ServiceUnknown: The name org.wicd.daemon was not provided by any .service files Starter firefox fra terminal, men nå får jeg også: *** NSPlugin Viewer *** WARNING: unhandled variable 18 (<unknown variable>) in NPN_GetValue() er det noen feil på distribusjonen? Endret 2. mai 2011 av LMH1 Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Startet du wicd-daemon først? Tror det gjøres med wicd som root. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2011 felles@Felles-pc:~$ sudo wicd rename failed Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Prøv (som root): /etc/init.d/wicd restart Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2011 Fikk bare: * Restarting Network connection manager wicd [ OK ] Også når jeg prøvde: felles@Felles-pc:~$ sudo wicd rename failed Fikk jeg samme resulat igjen. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1492488 Prøv dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå