kotox Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Hei! Sånn ca hver 2 uke må jeg fylle på mer frostveske/vann da lampen i bilen min begynner lyse gult. Har en 1996 Mercedes E230. Tenkte prøve noe slik radiator sement (Etc) bare for å teste om det fungerer, men er dette trygt? Anbefalninger? Er og litt dum ang bil, men hvor finner jeg radiatoren på min bil egentlig, og hvor heller jeg på dette middelet? Har fått beskjed om å IKKE helle det rett i tanken med frostveske/vann. Takker for svar! Lenke til kommentar
Indian Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Jeg har brukt 2 pakker med martins Super Sealer(Mekonomen-Radiatortett) og det virket for meg. Pulveret skal tømmes i radiatoren og ikke ekspansjonstanken. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Har du ikke påfylling på radiatoren så må du vel bare ta av slangen øverst på radiatoren og helle det inn der. Er du sikker på at lekasjen kommer fra radiatoren? Lenke til kommentar
kotox Skrevet 2. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2011 Nei aner ikke hvor lekasjen eventuelt er... Har heller ikke utstyr til ¨sjekke dette tror jeg, hehe. HAr kjøpt flytende Rad Seal fra Bilxtra. Skulle visst funke bra, og helles i radiatoren. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 6. mai 2011 Del Skrevet 6. mai 2011 har ikkje utstyr? du som alle andre er vell utstyrt med øyner.. Det du gjør for og finne lekasjen; Du starter bilen setter den på en tørrplass Opner panseret og ser om det er synlige plasser det lekker. Viss ikkje du ser noke der, noke du burde sia alt i fra pumpe til slanger ol. er ganske synelig på Mercedes så bøyer du deg ned under bilen og ser. Viss du da ser at det drypper vann en plass under motoren er det nok tettningen i pumpen og den må skiftest. Viss det er en morkanslange, ikkje utenkelig med tanke på bilen sin alder er det ganske synlig på slangen og du vil kunne kjenne fukt på den. Halsen på radiatorer er svakepunkt på Mercedes, Skiftet akkurat radiator på min e230. ta handen og kjenn under alle rørene. Siden det bare er annenhver uke det er snakk om påfylling er ditta en pitteliten lekasje. Men for sikkerhetsskyld se etter vann i oljen. Er bare og se seg litt rundt, lekasjer på vann er det letteste og finne. Lenke til kommentar
kotox Skrevet 10. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2011 HAr ikke sett noe synlig, så etter tips prøvde jeg slik tetningsmiddel du heller i radiatoren, og nå har ikke lampen lyst på lenge...Så det har tydeligvis funket. MEN, for litt siden byttet jeg luftmassemåleren da bilen fusket veldig og til tider stoppet på tomgang. Etterpå fungerte den ok, men nå fusker den enda på turtall under 1000omdr... Ved kald bil stopper den ofte når jeg stopper i lyskryss. Den rykker veldig da, vanskelig forklare. Har fått tips sjekke olja etter vann (Se om det er noe hvitt fikk jeg beskjed om) Gjort det, oljen er ren. Dette pga at topplokket kunne være ødelagt. Men finner ingenting feil. Er det noe annet jeg kan gjøre selv, se etter feil? Noen anelse hva dette kan komme av? Takk Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 OVP reèlet ditt trenger seg sikkert en omgang med elektroclean Lenke til kommentar
kotox Skrevet 12. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2011 Akkurat, kan du forklare litt om hvordan OVP releet ser ut, og eventuelt sitter? Og hvordan jeg kan rense dette selv? Jeg har jo automat, så når jeg bremser ned og kommer ned mot 1000Omdreinger, begynner den hakke veldig, nesten så den kveler motoren til tider (Noe som skjer når bilen er kald) Kan dette være OVP releet altså? Takker! Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 1996 modell alså en w210 eller w124? Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Viss eg ikkje tar heilt feil, noke eg fort med forbehold kan gjøre .. men bak i batterikassa er det en "falsk" vegg og bak om der skal OVP reelet ligge, er ikkje heilt sikker på om det er sånn på w210 men er vertfall sånn på noken av dei andre. Lenke til kommentar
kotox Skrevet 12. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2011 OKey! Men hva gjør jeg egentlig med dette releet? Kan du si litt om hvordan det ser ut, og hva jeg spnn i praksis skal gjøre? Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 12. mai 2011 Del Skrevet 12. mai 2011 Alså på Mercedes er OVP reelet roten til mykje vondt.. Men selv om reelet er ganske simpelt og enkelt så går det en del strøm igjenom det, så ta og sjå litt på loddingane ol. Men ta og få me deg noken til og hjelpe deg viss du ikkje har gjort det før. Lenke til kommentar
kotox Skrevet 12. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2011 Jeg forstår! Ja det er helt nytt for meg! Kjenner igrunn ingen utenom verksted her da, og det blir fort dyrt bare for å se Men, skal undersøke litt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå