Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mercedes E230 1996Mod. Radiator lekker eller noe...Tips til Seal.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Sånn ca hver 2 uke må jeg fylle på mer frostveske/vann da lampen i bilen min begynner lyse gult.

Har en 1996 Mercedes E230.

Tenkte prøve noe slik radiator sement (Etc) bare for å teste om det fungerer, men er dette trygt? Anbefalninger?

 

Er og litt dum ang bil, men hvor finner jeg radiatoren på min bil egentlig, og hvor heller jeg på dette middelet? Har fått beskjed om å IKKE helle det rett i tanken med frostveske/vann.

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei aner ikke hvor lekasjen eventuelt er...

Har heller ikke utstyr til ¨sjekke dette tror jeg, hehe.

 

HAr kjøpt flytende Rad Seal fra Bilxtra. Skulle visst funke bra, og helles i radiatoren.

Lenke til kommentar

har ikkje utstyr? du som alle andre er vell utstyrt med øyner..

 

 

Det du gjør for og finne lekasjen;

 

Du starter bilen

setter den på en tørrplass

Opner panseret og ser om det er synlige plasser det lekker.

Viss ikkje du ser noke der, noke du burde sia alt i fra pumpe til slanger ol. er ganske synelig på Mercedes så bøyer du deg ned under bilen og ser.

Viss du da ser at det drypper vann en plass under motoren er det nok tettningen i pumpen og den må skiftest.

 

Viss det er en morkanslange, ikkje utenkelig med tanke på bilen sin alder er det ganske synlig på slangen og du vil kunne kjenne fukt på den.

 

Halsen på radiatorer er svakepunkt på Mercedes, Skiftet akkurat radiator på min e230.

 

ta handen og kjenn under alle rørene.

 

Siden det bare er annenhver uke det er snakk om påfylling er ditta en pitteliten lekasje.

 

Men for sikkerhetsskyld se etter vann i oljen.

 

Er bare og se seg litt rundt, lekasjer på vann er det letteste og finne.

Lenke til kommentar

HAr ikke sett noe synlig, så etter tips prøvde jeg slik tetningsmiddel du heller i radiatoren, og nå har ikke lampen lyst på lenge...Så det har tydeligvis funket.

 

MEN, for litt siden byttet jeg luftmassemåleren da bilen fusket veldig og til tider stoppet på tomgang. Etterpå fungerte den ok, men nå fusker den enda på turtall under 1000omdr...

Ved kald bil stopper den ofte når jeg stopper i lyskryss.

Den rykker veldig da, vanskelig forklare. Har fått tips sjekke olja etter vann (Se om det er noe hvitt fikk jeg beskjed om) Gjort det, oljen er ren. Dette pga at topplokket kunne være ødelagt. Men finner ingenting feil.

Er det noe annet jeg kan gjøre selv, se etter feil? Noen anelse hva dette kan komme av?

 

Takk :)

Lenke til kommentar

Akkurat, kan du forklare litt om hvordan OVP releet ser ut, og eventuelt sitter?

Og hvordan jeg kan rense dette selv?

 

Jeg har jo automat, så når jeg bremser ned og kommer ned mot 1000Omdreinger, begynner den hakke veldig, nesten så den kveler motoren til tider (Noe som skjer når bilen er kald)

Kan dette være OVP releet altså?

 

Takker! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...