FrihetensRegn Skrevet 2. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2011 Har en PC med Windows 7, der jeg får blue screen med følgende melding: Problemsignatur: Navn på problemhendelse: BlueScreen OS-versjon: 6.1.7601.2.1.0.768.3 ID for nasjonal innstilling: 1044 Tilleggsinformasjon om problemet: BCCode: 50 BCP1: FFFFF87FB4B30F10 BCP2: 0000000000000001 BCP3: FFFFF880016F701B BCP4: 0000000000000005 OS Version: 6_1_7601 Service Pack: 1_0 Product: 768_1 Filer som bidrar til å beskrive problemet: C:\Windows\Minidump\050211-54818-01.dmp C:\Users\Meg\AppData\Local\Temp\WER-71276-0.sysdata.xml Hva betyr dette? Sist gang dette skjedde var når jeg spilte BattleField:Bad Company 2 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 2. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2011 Svaret ligger sannsynligvis i dump fila du linker navnet til. De fleste blåskjermer skyldes dårlige drivere så jeg foreslår at du oppdaterer alle driverne du kan finne til siste versjon. Drivere til skjermkort og hovedkort er lette og finne så jeg anbefaler at du begynner der. Noen enheter har også firmware oppdateringer. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 2. mai 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. mai 2011 (endret) Er det C:\Windows\Minidump\050211-54818-01.dmp du mener? Hvordan kan jeg åpne den filen og se hva som er feil? Ang. drivere så er en bærbar med AMD 5850m, men jeg får beskjed hos www.amd.com om at jeg ikke kan oppgradere hos AMD, siden det er en driver laget av Acer. Lurer på om jeg skal bruke denne fremgansmåten, men den virker avansert. Endret 2. mai 2011 av FrihetensRegn Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 2. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2011 Bare last opp filen her du. Men husk å pakk den inn i winrar eller noe sånt. Så er det noen flinke hoder her inne på forumet så klarer å tyde dem Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 2. mai 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. mai 2011 Ok her er den. Rekner med at det ikke er så mye personlig informasjon, ellers kan admins fjerne den. 050211-54818-01.rar Lenke til kommentar
The_shooter Skrevet 2. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2011 Trykk start og skriv inn cmd, deretter høyreklikk og "kjør som admin" og når du er inne i cmd så skriver du "sfc /scannow" og se om den finner noe feil. Dersom ja så last opp log filen så er det lettere å finne feilen. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 2. mai 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. mai 2011 Da programmet hadde gjort seg ferdig, lukket det seg og ingenting skjedde. Lenke til kommentar
The_shooter Skrevet 2. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2011 (endret) ja da fant den nok ikke noen feil. Men hva slags hardware har du, og har du de nyeste drivere, kan kanskje være lurt å oppdatere Bios. Glemm alt jeg skrev i stad, men dump filen pekte på at det var feil med ntfs.sys filen/driveren, så fant ut den framgangsmåten her: To resolve this problem, replace the missing or corrupted Ntfs.sys file: 1. Use the Windows XP/Vista startup disks or the Windows XP/Vista CD/DVD to restart your computer. 2. When the "Welcome to Setup" screen appears, press R to select the To repair a Windows XP/Vista installation using Recovery Console, press R option. 3. Type the number of the Windows installation that you want to access from the Recovery Console, and then press ENTER. 4. Type the administrator password when you are prompted, and then press ENTER. If no administrator password exists, just press ENTER. 5. At the command prompt, type the following commands (press ENTER after each command): cd \windows\system32\drivers ren ntfs.sys ntfs.old Note This step renames the corrupted Ntfs.sys file to Ntfs.old. If the Ntfs.sys file is not found, the file is missing. 6. At the command prompt, type the following command, and then press ENTER: copy cd:\i386\ntfs.sys drive:\windows\system32\drivers Where cd is the drive letter for the CD-ROM drive that contains the Windows XP CD/Vista DVD, and drive is the drive where you installed Windows XP. 7. Remove the Windows XP CD/Vista DVD from your CD-ROM drive, type quit at a command prompt, and then press ENTER to quit the Recovery Console. 8. Restart the computer. Endret 2. mai 2011 av The_shooter Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 2. mai 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. mai 2011 Har ingen CD, fikk ikke det med når jeg kjøpte PC'en, windows var forhåndsinnstallert. Uansett så krever vel denne fremgangsmåten en total reinstallering av Windows? Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 2. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2011 Oppskriften ovenfor hadde ikke krevd en reinstallering nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå