Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

Får ofte blue screen - hva betyr denne koden

Anbefalte innlegg

Har en PC med Windows 7, der jeg får blue screen med følgende melding:

Problemsignatur:

Navn på problemhendelse: BlueScreen

OS-versjon: 6.1.7601.2.1.0.768.3

ID for nasjonal innstilling: 1044

Tilleggsinformasjon om problemet:

BCCode: 50

BCP1: FFFFF87FB4B30F10

BCP2: 0000000000000001

BCP3: FFFFF880016F701B

BCP4: 0000000000000005

OS Version: 6_1_7601

Service Pack: 1_0

Product: 768_1

Filer som bidrar til å beskrive problemet:

C:\Windows\Minidump\050211-54818-01.dmp

C:\Users\Meg\AppData\Local\Temp\WER-71276-0.sysdata.xml

Hva betyr dette? Sist gang dette skjedde var når jeg spilte BattleField:Bad Company 2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svaret ligger sannsynligvis i dump fila du linker navnet til.

De fleste blåskjermer skyldes dårlige drivere så jeg foreslår at du oppdaterer alle driverne du kan finne til siste versjon. Drivere til skjermkort og hovedkort er lette og finne så jeg anbefaler at du begynner der.

Noen enheter har også firmware oppdateringer.

Lenke til kommentar

Er det C:\Windows\Minidump\050211-54818-01.dmp du mener? Hvordan kan jeg åpne den filen og se hva som er feil?

Ang. drivere så er en bærbar med AMD 5850m, men jeg får beskjed hos www.amd.com om at jeg ikke kan oppgradere hos AMD, siden det er en driver laget av Acer.

Lurer på om jeg skal bruke denne fremgansmåten, men den virker avansert.

Endret av FrihetensRegn
Lenke til kommentar

ja da fant den nok ikke noen feil. Men hva slags hardware har du, og har du de nyeste drivere, kan kanskje være lurt å oppdatere Bios.

Glemm alt jeg skrev i stad, men dump filen pekte på at det var feil med ntfs.sys filen/driveren, så fant ut den framgangsmåten her:

To resolve this problem, replace the missing or corrupted Ntfs.sys file:

1. Use the Windows XP/Vista startup disks or the Windows XP/Vista CD/DVD to restart your computer.

2. When the "Welcome to Setup" screen appears, press R to select the To repair a Windows XP/Vista installation using Recovery Console, press R option.

3. Type the number of the Windows installation that you want to access from the Recovery Console, and then press ENTER.

4. Type the administrator password when you are prompted, and then press ENTER. If no administrator password exists, just press ENTER.

5. At the command prompt, type the following commands (press ENTER after each command):

cd \windows\system32\drivers

ren ntfs.sys ntfs.old

Note This step renames the corrupted Ntfs.sys file to Ntfs.old. If the Ntfs.sys file is not found, the file is missing.

6. At the command prompt, type the following command, and then press ENTER:

copy cd:\i386\ntfs.sys drive:\windows\system32\drivers

Where cd is the drive letter for the CD-ROM drive that contains the Windows XP CD/Vista DVD, and drive is the drive where you installed Windows XP.

7. Remove the Windows XP CD/Vista DVD from your CD-ROM drive, type quit at a command prompt, and then press ENTER to quit the Recovery Console.

8. Restart the computer.

Endret av The_shooter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...