snartenkt Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 I 2007 var ihvertfall 9 av 10 toppselgenede spill på nintendo-systemer. Jeg synes ikke japan virker helt representative for "resten av verden" på denne froten. Altså jeg protesterer ikke på at Wii sports selger bra, men det er nesten umulig å sammenlikne med andre salgstall fordi det i alle andre land enn japan kommer med Wii, uansett om man vil eller ikke. AtW At 9 av 10 toppselgere var på Nintendo-systemer kan ha noe med at det var disse spillene folk ville ha. Husk på at f.eks. salget av Wii skjøt i været da New Super Mario Bros. Wii ble lansert. Det er altså ikke slik at japanere kjøper Wii Sports fordi de er tullinger som bare vil ha det fordi det er Nintendo. Hadde dette vært tilfelle, hadde ikke PSP solgt bedre enn 3DS. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 I 2007 var ihvertfall 9 av 10 toppselgenede spill på nintendo-systemer. Jeg synes ikke japan virker helt representative for "resten av verden" på denne froten. Altså jeg protesterer ikke på at Wii sports selger bra, men det er nesten umulig å sammenlikne med andre salgstall fordi det i alle andre land enn japan kommer med Wii, uansett om man vil eller ikke. AtW At 9 av 10 toppselgere var på Nintendo-systemer kan ha noe med at det var disse spillene folk ville ha. Husk på at f.eks. salget av Wii skjøt i været da New Super Mario Bros. Wii ble lansert. Det er altså ikke slik at japanere kjøper Wii Sports fordi de er tullinger som bare vil ha det fordi det er Nintendo. Hadde dette vært tilfelle, hadde ikke PSP solgt bedre enn 3DS. Det er jo ikke sånn i andre regioner, i USA var det feks ikke i nærheten av 9 av 10. Man må vel nesten anta at folk kjøper det de vil ha, men hva har det med saken å gjøre? Poenget er at Japen tilsynelatende er mer "nintendo-vennlig" enn andre land. Jeg har ikke sagt de er tullinger, men tallene tyder jo jo på at de liker nintendo bedre enn de fleste andre land. Det er ikke noe spesielt som tyder på at det er mindre rasjonelt, det er bare annerledes. AtW Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Om vi har blitt griske angående spillgrafikk? Kan vel kanskje si det, siden jeg fremdeles synes et spill fra 1997 har bedre grafikk enn dagens såkalte toppspill, men det var kanskje ikke det denne tråden handler om. Vil vel heller si jeg har blitt grisk angående spillbarhet, siden det er sjeldnere og sjeldnere det kommer ut spill, som jeg vil karakterisere som veldig bra. 1 Lenke til kommentar
TDZGamer Skrevet 6. juni 2011 Del Skrevet 6. juni 2011 Tror litt av poenget her var vel å stille spørsmålet om konsumentenes stadige krav til bedre grafikk drev kostnadene i været slik at mindre studioer bukket under. Dette mener jeg er helt feil vinkling. Et lite studio for 20 år siden ville være kjempefornøyd med noen tusen solgte kopier. I dag skal alle selge millioner. Grådigheten ligger nok et helt annet sted. Det er mange indie utviklere som har stor suksess (Minecraft) og dette viser vel at kundene prioriterer gameplay, men er naturligvis ikke immun mot den massive markedsføringen fra "de store". Call of Duty selger på realistiske og massive kampscener som får adrenalinet til å koke, men gameplay messig er det ikke mye nytt siden Wolfenstein, men de har et markedsføringsbudsjett som får mange hollywood studioer til å virke som pingler. Lenke til kommentar
FBI21 Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Call of Duty selger på realistiske og massive kampscener som får adrenalinet til å koke lol Call of Duty selger idag enkelt og greit fordi navnet på spillet er Call of Duty. 2 Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Jeg prioriterer historie, gameplay og brukbar content foran alt annet, men pen grafikk er selvfølgelig ett pluss! Spiller egentlig ganske lite, men Battlefield 3 venter jeg ivrig på. Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Grafikk har i mine øyne ikke særlig mye å si. Spiller fortsatt James Bond:Goldeneye på N64 med kompiser, og det har like stor underholdningsverdi i dag som da det kom ut for nesten 15 år siden. Gikk også igjennom Max Payne-serien for en uke sia eller noe, og syns det er konge på alle andre områder enn grafikk(i forhold til nyere spill, selv om grafikken var blant det beste på sin tid). Men utenom grafikk så har Max Payne en konge historie og en bra måte og legge den frem på, og utrulig bra gameplay som er holdbart frem til idag. Så det er etter min mening ting som teller mere for underholdningsverdien av et spill enn grafikk. Er ikke sånn at jeg gidder å spille igjennom et spill som jeg syns er kjedelig bare fordi det er pen grafikk. Gadd f.eks ikke å spille mere enn en time av det første Crysis. Men samtidig så er det litt kjedelig at en såpass stor spillserie som CoD bruker samme grafikk i 4 spill på rad når man ser hva konkurrerende spillutviklere får til. Føles liksom litt som latskap eller at de er gjerrige. Lenke til kommentar
FBI21 Skrevet 9. juni 2011 Del Skrevet 9. juni 2011 Men samtidig så er det litt kjedelig at en såpass stor spillserie som CoD bruker samme grafikk i 4 spill på rad når man ser hva konkurrerende spillutviklere får til. Føles liksom litt som latskap eller at de er gjerrige. Ikke bare grafikken som er samme, spillene er også nesten identiske, iallefall i multiplayer. De er nok både late, og gjerrige. De trenger ikke bruke masse penger på å lage ett spill, folk kjøper uansett siden det heter Call of Duty. 1 Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Poenget er at Japen tilsynelatende er mer "nintendo-vennlig" enn andre land. Hvorfor selger da PSP bedre enn 3DS ser borte? Og hvis man ser på PlayStation og N64, solgte PS nesten fire ganger bedre enn N64 i Japan, men bare dobbelt så mye i USA. GameCube solgte bare fattige 4 millioner i Japan. PS2 har solgt over 20 millioner. Derimot solgte GC 13 millioner i USA, mot 50 millioner PS2. Dette stemmer ikke overens med påstanden din. Lenke til kommentar
olapola84 Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 ja.. jeg synes ikke spillgrafikk er det viktigste, gameplay ftw! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå