Gå til innhold

Er vi blitt Grisk på Spillgrafikk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er mye syting over grafikk i dag. :whistle:

Det er altfor mye syting, jeg er selv 16, men så lenge ikke dårlig grafikk lager ett "handicap" og gjør det vanskeligere å spille, kan grafikken være så dårlig den vil for meg. I tillegg mener jeg at grafikken må matche spillet ala. Minecraft..

Edit: Har selvfølgelig ikke noe i mot god grafikk :p

Endret av ChristianL
Lenke til kommentar

Tar gjerne frem gamle spill og spiller de når jeg føler for det. Med gamle spill, så tenker jeg på spill til NES og Snes. Finns jo mye eldre spill, men ikke I min eie. Husker ikke helt hva jeg tenkte som guttunge når jeg spilte "Super Mario" for første gang, men husker godt at jeg var veldig imponert over grafikken til "Street Fighter" på SNES.

At grafikken blir bedre, ser jeg kun på som et pluss. Innen 10-15 år så har vi nok kommet nogså nærme "fotorealistisk" grafikk, men tviler sterkt på at man slipper å oppgradere PC'n, siden spillene nok kommer til å utvikle seg i størrelse og ytelse.

Når det gjelder dagens spill, så vet jeg ikke helt. Synes spill som "Portal 2" ser veldig bra ut, dog de ikke kan måle seg med spill som "Crysis 2", men samtidig så har "Portal 2" et utrolig godt gameplay, som ikke kan sies om "Crysis 2".

Så lenge grafikken lever opp til gameplayet (og vice versa), så er jeg mere enn fornøyd.

Endret av HylendeUlf
Lenke til kommentar

For meg så virker det helt idiotisk at folk bare spiller spill basert på grafikken uansett sjangre.For meg så er story og gameplay mye viktigere enn grafikken.Da jeg kan sette inn FFX i min ps3 når som helst og spille det istedet for et ps3 spill.

Folk er for grafikk orienterte og er visse spill jeg spiller fremfor nye spill.Ta Nier for eks.

Grafikken i Nier er ikke det beste,men synes uansett at det er ganske bra,men det er ikke noe problem for meg så jeg spiller det pga storyn,musikken og litt combatten.Muligens 1 av 2010 beste spill.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke si jeg er en grafikkhore, men en ting jeg ikke tåler er UKLAR grafikk. Jeg synes source ser flott ut fordi den gir meg detaljert og fin oversikt over det jeg trenger. Eksempler slik som MoH er grusomt, her har dem prøvd for hardt å lage fin grafikk at alt blir en ugjenkjennelig blur.

Trenger ikke en zettabyte med teksturer for at ting skal se bra ut, men trenger derimot at designerne skjønner grensen til hardware og software.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nye spill med dårlig grafikk er litt så som så, men spiller absolutt gamle spill. Er bare et halvt år siden jeg spilte Prince Of Persia-spillene (Sands Of Time og oppover) for første gang. Tilsvarende er det ikke mange år siden jeg starta å spille et spill fra 2002. Grafikk betyr en del i nye spill, men mange gamle spill er så bra ellers at det ikke spiller noen rolle.

Edit: Konsoll har såpass dårlig grafikk i forhold til PC, at jeg ikke syns Modern Warfare 2 fungerer særlig godt på konsoll. Favorittbanene mine fra PC fungerer ikke på konsoll i det hele tatt, da de er for store. På PC ville jeg helst hatt dem enda vesentlig større...

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Gameplay, historie, vekke følelser, grafikk. Lyd er igrunn viktig for alle elementene så den får ingen spessiell rangering av meg.

Ekte gamere er ikke store grafikkhorer mener jeg, men mainstream spillere og casualgamere som det har blitt mye av skal hele tiden ha det siste og beste av grafikk. Blir litt som dem som alltid må ha den nyeste iphonen selv om den ikke nødvendigvis er bedre enn andre modeller.

Lenke til kommentar

savner spill som Settlers og settlers 2 Grafikk er ikke så serlig men gameplay slår jo nesten alt bortsett for minecraft xD

må heller ikke glemme det beste command & Conquer spillet Red Alert 1.

Jeg elsker grafikk basert spill for og se hvordan pcen min takler det.

Men jeg savner spill med charm i

Lenke til kommentar

Er vi blitt Grisk på Spillgrafikk?

Jeg har ikke, men en ting jeg IKKE tolererer, er idioter som bruker stor "forbokstav" på ord helt tilfeldig.

Liker heller ikke at spill får dårlig grafikk bare fordi det er konsoll-port.

Lenke til kommentar

Grafikken har veldig mye å si for innlevelsen i spillene. Bare se på CoD serien. De selger som aldri før, men det er i bunn og grunn det samme CS baserte gameplayet hver bidige gang. Det er i grafikken at gulroten sitter.

CoD tok av med 4, da de introduserte multiplayer med den helt latterlig polerte levlingen med XP og perks.

Personlig gikk jeg nettopp fra å fullføre DA2 til å spille gjennom Might & Magic 7 (12 år gammelt). Grafikken til DA2 er bedre, men det var også alt.

Lenke til kommentar

CoD tok av med 4, da de introduserte multiplayer med den helt latterlig polerte levlingen med XP og perks.

Perks og det er negativt med spillet, ja. Men det har en utrolig god gameplay-følelse. Noe som gjør spillet, med promod, himmelsk.

Lenke til kommentar

savner spill som Settlers og settlers 2 Grafikk er ikke så serlig men gameplay slår jo nesten alt bortsett for minecraft xD

må heller ikke glemme det beste command & Conquer spillet Red Alert 1.

Jeg elsker grafikk basert spill for og se hvordan pcen min takler det.

Men jeg savner spill med charm i

Husker jeg satt flerfoldige timer å spilte Settlers IV.

Er vell bare uker siden jeg kjøpte Settlers VII.

Men grafikken i Settlers IV savner jeg litt, den ga en god følelse. Synes den var ganske god når jeg spilte det for mange år siden.

Det er jo forsatt mange nyere spill med en spesiell charm, f.eks Metro 2033 hadde en ganske fin charm. Utrolig fin atmosfære og bra gameplay/historie.

Lenke til kommentar

Det er to ting som er viktig for at et spill skal være bra. Gameplay og stemning.

Gameplay kan være selve spillbarheten, belønninger, vanskelighetsgrad, osv.

God stemning kan skapes av god musikk, historie og grafikk.

Musikken kan skape stemning! (Zelda, Mario, Monkey Island, Halo, Metal Gear Solid).

Historien kan skape stemning! (Half-Life, Den lengste reisen, Metroid)

Og sist og ikke minst: grafikken kan skape stemning! (Zelda (spesielt Wind Waker), Mario, Minecraft, Kameo, Donkey Kong Country, Mirror's Edge, Warcraft, Beyond Good & Evil). Kan nevne i fleng spill hvor grafikken er viktig for å sette stemningen, og for meg er det grafikkens viktigste funksjon. For min del kan grafikken være så god teknisk den bare vil, men det gir meg ikke mye sålenge det ikke gir meg den gode stemningen.

Kort oppsummert:

Spill som bare har god grafikk, blir glemt om 5 år.

Spill som har god gameplay og god grafikk, blir glemt om 10 år.

Spill som har god gameplay og god stemning, er tidløse.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg synes helt klart at dagens spill fokuserer alt for mye på grafikk og ALT for lite på innhold og historie. Hvis jeg skulle valgt, så ville jeg si at de holder seg til den grafikken de har i dag (evt oppgraderer animasjons-motorer o.l), og heller setter høy fokus på hvordan spillet skal spilles, og hvordan spillet fungerer. Det som (etter min erfaring) kan skje hvis man bestemmer seg for at et spill skal SE bra ut, er at det blir fullt av bugs og feil. Det er utallige eksempler på spill som var ment til å slå spilleren ut grafisk, som overhodet ikke virker. Det finnes også spill som bare ikke virket...

Hvis man (igjen, etter min mening) skal ha et spill til dags dato som "balanserer" dette, er det GTA IV. Det har grafikk som er pen og se på, uten at det blir for mye, samtidig som spillkartet er stort, og historien tar ~30 timer med spilletid å gjennomføre. Det går ann å skyte, samtidig som det ikke går ut over kjøring, og andre veien.

personlig foretrekker jeg spill fra 1990-2000

Når det gjelder dagens spill, så vet jeg ikke helt. Synes spill som "Portal 2" ser veldig bra ut, dog de ikke kan måle seg med spill som "Crysis 2", men samtidig så har "Portal 2" et utrolig godt gameplay, som ikke kan sies om "Crysis 2".

har spillet Crysis 2 på en brukbar god pc (ca. 50 FPS på det minste). Høyeste grafikk, oppløsning og 58" HD-skjerm(TV. lol) modell 2010. Kan ikke akkurat si at jeg ble veldig imponert. TF2-grafikk ftw :p ser bra ut, uten at det er veldig krevende for PCen i tilleg til at det fungerer overraskende godt.

Endret av Xanathador
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...