LoveAmiga Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Vanskelig å være grafikkhore mer, da konsollene har stoppet utviklingen på det feltet med sin 5 år gamle hardware. 1 Lenke til kommentar
Akrabra Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Først av alt, hatten av til deg for å spre det gode ordet om The Witcher til vennene dine, selv om de ikke var mottaglige, fantastisk rollespill som må nytes av alle. For min del syns jeg grafikk nå for tiden ofte kommer i veien for å gjøre det spill skal gjøre. Spill skal belønne den nyskjerrige. Du skal få en bonus av å gå rundt et hjørne få andre gjør, hvorfor ellers skal du designe det hjørne? Vi er blitt simplistiske på den måten, alt er linært og vi følger samme sti til samme mål. Syns mest Fps spill lider av dette syndromet, men kan lett trekke det igjen i vår gode gamle rollespill utvikler BioWare der Dragon Age 2 sin simplistiske, dog nydelige stil pryder spillet mer enn at nyskjerrighet skal belønne. Syns dog at hvis det ikke går ut over gameplayet er ikke fin grafikk negativt på noen som helst måte. The witcher 2 og Skyrim er vel eksempler dette året som ser ut til å kunne dra av begge, gjerne også Infamous 2 til Ps3. Så spillene der vi får alt eksiterer, men det blir lenger og lenger mellom dem og så lenge massen er simplistisk, vil alt handle om det simplistiske fantastiske aka grafikken. 1 Lenke til kommentar
Prikkus Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Slenger inn en kommentar om Deus Ex. Full voiceover, en fantastisk historie og et gameplay som har endret måten å spille på. Trenger ikke grafikk for slikt. Fantastisk spill Spilte det spillet for 1 måned siden på dataen, samboeren min sa spillet så ganske døll ut, dårlig grafikk, mørkt å dystert. Bedre spill historie skal du lete lenge etter! Spilte meg ferdig, slettet spillet å kommer sikkert ikke til å spille det mer igjen. Kanskje jeg drar opp Max Payne igjen som noen nevte Lenke til kommentar
nolongeravailable Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 (endret) -snip- Endret 26. april 2016 av coyote93 Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Man kan vel ikke kalle folk flest for grafikkhorer siden folk flest spiller på konsoll. FEAR fra 2005 ser bedre ut på PC enn hvilket som helst konsollspill. For min del har jeg akkurat hatt en slags renessansse i det siste. Har ikke spilt særlig på PC'en (med noen unntak; WoW, CS på kompis- LAN etc) siden '05-'06 pga bedriten hardware. Men nå har jeg plutselig funnet gleden i gamle spill. Blåste gjennom HL1, Blue Shift og Opposing Force, har begynt på FEAR, har bestilt (litt vittig siden disse er nevnt i tråden) Deus Ex Coll, The Withcer Platunim, Thief Coll og Far Cry. Den Lengste Reisen, Penumbra Coll og Amnesia ligger på wishlist på STEAM; Mafia 1, Stalker(x3) og DA:Origins ligger å venter i skuffen God grafikk er jo fantastisk, men gameplay og historie kommer før. Inntil videre (sliter med den samme PC'en fremdeles) kommer jeg til å fokusere på gameplay og historie Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Grisk og grisk, grafikk er en integrert del av spillopplevelsen, og har definitivt noe å si for kvaliteten på spillet og spillopplevelsen. Drålig grafikk trekker mao ned. Men kanskje mindre enn enkelte tror? Samtidig er det en ganske stor gruppe som forfekter "grafikk har ingenting å si"-pølsevevet også. AtW 1 Lenke til kommentar
Sesseth Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Vanskelig å være grafikkhore mer, da konsollene har stoppet utviklingen på det feltet med sin 5 år gamle hardware. Dette er en svært tullete kommentar. Ja, hardware-messig så har utviklingen stoppet, men det jobbes fortsatt utrolig hardt for å få det meste ut av de individuelle konsollene. Ta for eksempel ett release-spill til xbox eller ps3 og sammenlign det med titler fra dagens marked. Du ser med en gang at grafikken er utrolig mye bedre fordi de nå vet bedre hvordan utnytte hestekreftene. Det er derimot PC-plattformen som motvirker grafikkutviklingen i mine øyne (ikke interessert i å starte en flame-war). Det jeg mener er at grafikkutviklere til PC pusher heller ut et nytt grafikkort istedet for å prøve å utnytte de de allerede har gitt maksimalt. Jeg vil også si at jeg tiltrekkes mer til spill med bedre grafikk, men gameplay, historie og brukergrensesnittet settes utrolig mye høyere. Men jeg styrer ofte unna spill som har en grafikk som ikke er tiltalende. I mine øyne har Fallout-spillene som er fantastiske en heslig grafikk, noe som igjen gjør det smertefullt for meg å spille mens Minecraft er herlig. Dårligere grafikk; ja, men måten de bruker den på er langt bedre. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Vanskelig å være grafikkhore mer, da konsollene har stoppet utviklingen på det feltet med sin 5 år gamle hardware. Dette er en svært tullete kommentar. Ja, hardware-messig så har utviklingen stoppet, men det jobbes fortsatt utrolig hardt for å få det meste ut av de individuelle konsollene. Ta for eksempel ett release-spill til xbox eller ps3 og sammenlign det med titler fra dagens marked. Du ser med en gang at grafikken er utrolig mye bedre fordi de nå vet bedre hvordan utnytte hestekreftene. Det er derimot PC-plattformen som motvirker grafikkutviklingen i mine øyne (ikke interessert i å starte en flame-war). Det jeg mener er at grafikkutviklere til PC pusher heller ut et nytt grafikkort istedet for å prøve å utnytte de de allerede har gitt maksimalt. Jeg vil også si at jeg tiltrekkes mer til spill med bedre grafikk, men gameplay, historie og brukergrensesnittet settes utrolig mye høyere. Men jeg styrer ofte unna spill som har en grafikk som ikke er tiltalende. I mine øyne har Fallout-spillene som er fantastiske en heslig grafikk, noe som igjen gjør det smertefullt for meg å spille mens Minecraft er herlig. Dårligere grafikk; ja, men måten de bruker den på er langt bedre. Man kan gjøre litt med optimalisering, man kan gjøre mye mye mer med kraftigere hardware. Det er åpenbart at konsoller har holdt grafikkutviklingen mye tilbake (selv om den ikke har stagnert helt) AtW Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 (endret) Alle liker å se pene ting. Har man først sett noe veldig pent er det vanskelig å gå tilbake til noe som er mindre pent, og helst skal det bli penere og penere slik at man stadig får nye estetiske kick. Jeg er 100% for å få så mye som mulig ut av hardwaren (ja, hvorfor skulle man ikke være det?), samtidig er det viktig å ikke bli så overfladisk at man ikke er i stand til å gå tilbake og nyte klassikerne, for da går man virkelig glipp av mye som gamer. Endret 3. mai 2011 av Spartapus Lenke til kommentar
bekimc Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 (endret) Helt ærlig, så er jeg mer fokusert på animasjoner og AI. Jeg er avhengig av disse to samtidig som bra gameplay og story, alt utenom dette er bare et pluss.Eksempel så hadde ikke Crysis 2 passet med Farcry 2 grafikk-stil. Grafikken må passe til selve spillet, slik at det passer ting. Bare min mening Endret 3. mai 2011 av bekimc 1 Lenke til kommentar
chokke Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 For meg er det viktigere at utviklere tar nytte av teknologien tilgjengelig, være seg grafikk, flere kjerner, fysikk osv osv enn at "grafikken er god". Når det har vært haugevis av skuffelser i 2010 og 2011 når det gjelder spillopplevelser, og de heller ikke har klart grafikken har de ingenting iforhold til litt eldre og solide titler. Flerfoldige millionbudsjett har levert, rett og slett en laber opplevelse, og på toppen relativt dårlig grafikk, så er det for meg helt på trynet. Det er ikke slik at jeg spiller FEAR for grafikken, men når F3AR kommer (bortsett fra alt det idiotiske de har vist) så er det naturlig for meg å forvente at de benytter seg av relativt nye ting. Det blir feil å si at en setter grafikk foran ting som historie og gameplay (i en SP-tittel), men det er med å bidra til følelsen. Som en slags bonus. Når noen klarer det, så er det naturlig å forvente at andre kan klare det. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Det blir feil å si at en setter grafikk foran ting som historie og gameplay (i en SP-tittel), men det er med å bidra til følelsen. Som en slags bonus. Når noen klarer det, så er det naturlig å forvente at andre kan klare det. Er det? Hvor mange av klassikerene fra spillhistorien har faktisk en god historie? En liten håndfull? Hvor mange ahr god grafikk (til tiden det kom ut å være), svært mange. AtW Lenke til kommentar
g.i.r.l. Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Mulig det har blitt viktigere at et nytt spill skal kunne måle seg med de andre peneste spillene. Likevel går jo grafikkutviklingen nokså treigt for seg i dag. Etter 2007 er det ikke de helt store forbedringene som har blitt foretatt på den tekniske siden, og det ser heller ut som om grafikken vil skyte framover før de neste konsollene kommer, noe som fort vil ta enda et par år+-. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Det er stemningen i et spill som er det avgjørende for min del. Grafikken er en del av dette, men det er også alt det andre. Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Nå er jeg mest konsollgamer og har sluppet rotteracet på PC plattformen helt. Grisk? på ingen måte. Nåværende konsoller har hatt en hw cap nå i 5-6 år og grafikken rokker fortsatt i mine øyne. Jeg klager ikke om den blir bedre next gen, men da har vi gamere jommen fortjent det også! Lenke til kommentar
chokke Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Er det? Hvor mange av klassikerene fra spillhistorien har faktisk en god historie? En liten håndfull? Hvor mange ahr god grafikk (til tiden det kom ut å være), svært mange. AtW Hvordan er det å ha god grafikk på den tiden relevant iforhold til idag? Nå skal det også nevnes at jeg ikke begynte å la dette engasjere meg før i disse senere år, så jeg kan ikke si om Half-Life hadde kjempegod grafikk på sin tid, eller om Crash Bandicoot var helt dominant på Playstation grafikkmessig. Men å se Crysis 2, Dragon Age 2 og Bulletstorm gå som "fantastisk flotte spill" grafikkmessig, så synes jeg det blir feil. Jeg vet heller ikke om utfordringene kodemessig, men som sagt, andre klarer det (Metro 2033). Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Er det? Hvor mange av klassikerene fra spillhistorien har faktisk en god historie? En liten håndfull? Hvor mange ahr god grafikk (til tiden det kom ut å være), svært mange. AtW Hvordan er det å ha god grafikk på den tiden relevant iforhold til idag? Nå skal det også nevnes at jeg ikke begynte å la dette engasjere meg før i disse senere år, så jeg kan ikke si om Half-Life hadde kjempegod grafikk på sin tid, eller om Crash Bandicoot var helt dominant på Playstation grafikkmessig. Men å se Crysis 2, Dragon Age 2 og Bulletstorm gå som "fantastisk flotte spill" grafikkmessig, så synes jeg det blir feil. Jeg vet heller ikke om utfordringene kodemessig, men som sagt, andre klarer det (Metro 2033). Det er relevant fordi jeg ikke nødvendigvis er enig i at historie er viktigere enn grafikk, om det er rikitg, hvorfor er det sa slik at så mange klassikere hadde god grafikk, og så få av de hadde god historie? AtW Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Her må vi trekke paraleller til kompetanse. Tenk dere de beste spillene gjennom tidene. Tenk nå på hvordan de lå an grafikkmessig ved release. Cutting edge? Jepp, nemlig. Et team som leverer det ypperste av grafikk er som oftest like nøysommelige med alle av spillets aspekter, helt til fingertuppene. Er så lei av "radikale" kids som alltid skal skille seg fra hveten og hevde grafikkgriseri og være "oldschool". Sannheten er at det finnes en markant paralell mellom god grafikk og godt gameplay. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 (endret) Her må vi trekke paraleller til kompetanse. Tenk dere de beste spillene gjennom tidene. Tenk nå på hvordan de lå an grafikkmessig ved release. Cutting edge? Jepp, nemlig. Et team som leverer det ypperste av grafikk er som oftest like nøysommelige med alle av spillets aspekter, helt til fingertuppene. Er så lei av "radikale" kids som alltid skal skille seg fra hveten og hevde grafikkgriseri og være "oldschool". Sannheten er at det finnes en markant paralell mellom god grafikk og godt gameplay. Nå synes jeg du er på jordet. Ingen av Blizzard sine spill har vært cutting edge når det kommer til grafikk. Da nevner jeg: Warcraft 1 Diablo 1 Warcraft 2 Starcraft Starcraft Broodwar Warcraft 3 World of Warcraft Starcraft 2 Spillene har sett bra ut med gode animasjoner og textures, men cutting edge når det kom til grafikkmotor har de absolutt ikke vært. Det Blizzard har brukt tiden på er gameplayet, noe de gjerne pusser på et år eller to mer enn noen andre ville ha gjort. Det er også delvis derfor de ikke er cutting edge når det kommer til grafikk. (Jeg glemte å si eksplisitt at jeg regner Blizzard sine spill for å være blant de beste gjennom tidene, det er ihvertfall de jeg har brukt mest tid på...) Endret 3. mai 2011 av blackbrrd Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Særlig starcraft og diablo vil jeg trekke frem som suverene titler for sin tid, også grafikkmessig i topsjiktet ved release. Øvrige titler som nevnes kan jeg vanskelig kalle for legendariske i samme hensyn. WoW kanskje, men det er mmorpg så det teller ikke. Jeg ser ditt argument og forsåvidt enig, bortsett fra et par ymse punkt. Poenget mitt består. Grafikknivå er tilnærmet og ofte nært knyttet opp mot gameplay når det gjelder titler i toppsjikte klasseen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå