Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Farmaka som kveler kjønnsdriften din

Anbefalte innlegg

Finnes det farmaka som gjør at man slutter å forelske seg? Noen typer medisiner som gjør at man ikke lenger føler romantisk eller seksuell spenning? Jeg har hørt om kjemisk kastrering av seksualforbrytere, men det virker som om fokuset der først og fremst er libido, og ikke forelskelse.

Har dere noen tips?

Postet av anonym: d4ba4e511bca518ae96b126198cc7324

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke hvor sant det er, men de påstod de tilsatte salpeter (kaliumnitrat) i maten i militæret for å få ned lystene, noe jeg ser andre bekrefter fungerer også, og så har du jo det som kalles anti-androgener. Sukker vil vel også redusere litt men det er jo ikke akkurat helsebringende.

Lenke til kommentar

Hei

Det finnes visse medikament som demper seksualdriften og mannens evne til å få reising. Dette brukes noen ganger overfor sedlighetsdømte, men er omdiskutert i fagmiljøene og har ikke noen 100% forebyggende effekt mot nye overgrep.

Mot forelskelse finnes der ingen medikament, eller sagt med Leonard Cohen: "There aint no cure for love". Heller finnes det ikke noen medisin mot kjærlighetssorg, ut over at det bli bedre med tiden.

Hilsen

Dag

Lenke til kommentar

De fleste prostatamedisiner minsker/kutter sexlysten og evnen til ereksjon. lykke til :D

EDIT: leste hovedposten på ny og utdyper svar. Testosteronnivået senkes med medisinene jeg nevnte, noe som virker inn både på libido og da interessen for det andre kjønn. Alt blir ganske så flatt og uinteressant..

Men som Dag påpeker, tiden leger alle sår.

Endret av lperik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...