Kevin32 Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Hei, Prøvde å google først, men var vanskelig å sortere gjennom resultatene på google. Når gjelder angreretten ifra? Den dagen man bestiller varen, dagen nettbutikken sender varen, den dagen varen er levert til lokalt postkontor, eller den dagen man selv henter varen på post kontor? I tillegg, hvilket dato gjelder for tilbakesendelse? Dagen nettbutikken mottar angrerett skjema (ville da vært kjappere med email?), dagen nettbutikken mottar varen tilbake, eller dagen man sender varen tilbake? Varen sitter på postkontoret, og jeg betaler på postoppkrav. Har vært 2 uker siden den er bestilt, så må sende den tilbake i dag om det teller fra levert til postkontor dato. Hadde gjort det tidligere, men hadde en uforventet regning som måtte prioriteres. Hvis jeg ikke henter varen, sender nettbutikken meg faktura på frakt begge veier samt gebyr på håndtering. Betaler jeg for varen også bruker angrerett, må jeg kun betale porto tilbake. Hvis jeg ikke henter varen, hvordan kan de da tvinge meg til å betale fakturaen uten noen offisiell signatur? Eller vil jeg kun bli blacklista fra å handle der i fremtiden? Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Hei,angreretten gjelder fra du mottar varen,dvs henter den på f.eks posthuset. Lenke til kommentar
Kevin32 Skrevet 2. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2011 takk for svaret, har henta den nå Når jeg først har henta den, får jeg vel teste den i PCen. Kjøpte en brukt q9450 til 700kr. Jeg bestilte først en q8500 til 1500kr. Men er spennende å benchmarke den for det. Men det blir jo dyrere for butikken å håndtere, da de må repakke den. Spesielt med kjølepasta klistret på. Så det der virker jo ikke helt logisk at de skal sende meg faktura på porto x2, og enda en gebyr, hvis jeg ikke henter den på post oppkrav. Men når jeg henter den, tar ut av boksen, installerer på PCen, tar ut igjen, pakker isammen, så må jeg kun betale porto tilbake uten noe ekstra gebyrer. Jaja, lovene er vel til å utnyttes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå