Gå til innhold

– Ingen spilling etter midnatt! (PC)

Anbefalte innlegg

Folk i Sør-Korea spiller gjerne i dagevis i ubemannede internettkafeer, det er en totalt forskjellig kultur fra her i Norge, der alle sitter hjemme og spiller på PC'n. De fleste har ikke råd til egen super-gamer-PC, og henger på slike kafeer istedet. Da er det ikke så rart plutselig.

Skulle bare mangle at skoleunger under 16 år må dra hjem kl 24.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jævla sosialister.

Jepp, det hadde vært mye bedre å la de 10% forbli spillavhengige. For deres eget beste og samfunnets beste...

Vel, Sør-Korea styres faktisk av sosialister, for å si det mildt. Ser likevel ut som at styresmakter er minst like store moralister som sosserne har en tendens til å være. :hrm:

Merkelige greier.

Lenke til kommentar

Jævla sosialister.

Jepp, det hadde vært mye bedre å la de 10% forbli spillavhengige. For deres eget beste og samfunnets beste...

Jævla idiot.

Jeg var sarkastisk.

Godt å høre :) Det du sa er et typisk utsagn fra en som støtter FRP.

Lenke til kommentar

Jævla sosialister.

Sør-Korea har siden Korea krigen vært ganske så kapitalistiske og USA vennlige. Sosialister kan nok ihvertfall ikke de som styrer anklages å være i de to landene.

Vel, Sør-Korea styres faktisk av sosialister, for å si det mildt. Ser likevel ut som at styresmakter er minst like store moralister som sosserne har en tendens til å være. :hrm:

Merkelige greier.

Sør-Korea er etter det jeg vet styrt av Hannara-dang som er konservative.

Her er en lenke til deres engelske nettside: Hannara-dang

Sosial demokratene har mellom 5 og 6% oppslutning.

Endret av ZiggyStardust
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er sjukt! I alle fall hvis dette også skal innføres i EU, som en skrev over. Selv om jeg er over 18 år, synes jeg det er vilt alt staten skal blande seg inn i privatliv på denne måten. Man har da fornuft selv, og ikke minst foreldre? Da jeg var liten spilte jeg ofte i helgene og feirer sammen med venner til 2-3 på natte, hvem faen har ikke gjort det?

Så ser jeg at noen nevner at det er bra fordi dette går utover normal helse? Det er lov til å drikke, røyke og mye mer som er langt farligere for helsa. Selv om jeg spilte mye som liten har livet mitt gått kjempe bra, whuhu! Bra karakterer og godt sosial liv. ER møkk lei av staters innblandinger i privatliv

Endret av St€rk
Lenke til kommentar

Som noen nevner over her, det er lov å drikke og røyke, men å spille spill DET er farlig det.

Vi må passe oss, snart havner vi i samme gruppe som voldtektsovergripere og alkoholikere, fordi vi "sitter forran PC-en så mye"..............

Gaming er farlig gutta, på tide å slutte med en gang, jeg tørr ikke engang å spille Ludo etter dette i tilfelle jeg blir sittende for lenge og blir farlig for samfunnet.

Kanskje jeg går berserk og tar med meg alle gule brikkene ut og LAGER KRIG MED LUDO-BRIKKER!!!

Jeg sier det jeg, Ludo er farlig om man sitter for lenge og spiller det, samme med sjakk, golf og poker.

Endret av Puro
Lenke til kommentar

What's next sier jeg bare..

"Barna dine får ikke lov til å spille etter 2400 fordi de kan bli gale og drepe folk"

"Barna dine får ikke gå med gule sko fordi han kan bli mobbet og drepe folk"

"Barna dine får ikke høre på ikke-koreansk musikk fordi det er annerledes og folk kan drepe de"

"Barna dine får ikke se på TV etter 2000 fordi andre barn ser ikke på TV etter 2000 og de kan bli redde og drepe noen"

"Barna dine er ikke barna dine noe mer, du som forelder burde vite at staten vet hva som er best for ungene dine".

Den dagen staten sier de kan oppdra min unge bedre en meg er dagen jeg blir svensk.

Lenke til kommentar

What's next sier jeg bare..

"Barna dine får ikke lov til å spille etter 2400 fordi de kan bli gale og drepe folk"

"Barna dine får ikke gå med gule sko fordi han kan bli mobbet og drepe folk"

"Barna dine får ikke høre på ikke-koreansk musikk fordi det er annerledes og folk kan drepe de"

"Barna dine får ikke se på TV etter 2000 fordi andre barn ser ikke på TV etter 2000 og de kan bli redde og drepe noen"

"Barna dine er ikke barna dine noe mer, du som forelder burde vite at staten vet hva som er best for ungene dine".

Den dagen staten sier de kan oppdra min unge bedre en meg er dagen jeg blir svensk.

Du er kanskje den mest usaklige personen jeg har sett på forumet så langt. Ta det som et kompliment, for jeg har sett veldig mange usaklige folk, inkludert meg selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er lov å poengtere noe med å overdrive, slik at selv de som er for skjønner hvor latterlig det er!

Hvis dette bare gjelder internett-cafeer er jeg for, hvis det på noen som helst måte gjelder privat-livet til familier er jeg så i mot som det går ann å være. Forbanna irriterende når myndigheter forteller deg hvordan du skal bruke din fritid, og hvordan du skal oppdra ungene dine.

Lenke til kommentar
Hvis dette bare gjelder internett-cafeer er jeg for, hvis det på noen som helst måte gjelder privat-livet til familier er jeg så i mot som det går ann å være. Forbanna irriterende når myndigheter forteller deg hvordan du skal bruke din fritid, og hvordan du skal oppdra ungene dine.

Jeg deler ditt synspunk. Akkurat slik jeg også føler det.

Lenke til kommentar

Hvis jeg hadde vært under 16 og bodd i Sør-Korea hadde jeg nok blitt fly forbanna, men kan jo se at det ikke nødvengivis er en dårlig ide. Hvis 10% av landets befolkning er spillavhengige vil arbeidsledigheten øke mye, og befolkningen får det generelt sett verre.

Bare fordi en del av befolkningen ikke fikk god oppdragelse.

Samtidig er det jo litt problematisk at staten griper så kraftig inn i privatlivet, men jeg vil tro at det er verdt det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...