torbis93 Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 (endret) Som trådtitellen sier søker jeg noen som har prøvd en nettverksadapter, mer presist en USB nettverksadapter aav typen ZyXel. --> se link under http://www.dustinhome.no/pd_5010315573.aspx Er det noen som har prøvd dette og vet om det er brukbart? jeg er da spessielt intressert i hvor god signal styrke det har siden jeg skal sitte på andre siden av en armert betongvegg. Det skal brukes primært til surfing og spilling (ps. jeg vet kabel er bedre, men det er uaktuellt) Endret 2. mai 2011 av torbis93 Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Tør jeg spørre hva denne har med Telenor å gjøre? Er det til en stasjonær eller til en bærbar og hvordan er signalstyrken der i dag? Lenke til kommentar
torbis93 Skrevet 2. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2011 hehe jess huska det rett før du svarte, skal fikse på det! Er en stasjonær jeg nettopp bygde som ikke har nettverksadapter fra før Lenke til kommentar
Sirillion Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 (endret) Den du linker til er ikke Jensen ... det er Zyxel Og det kommer litt ann på "the lay of the land" om du skjønner. Du sier at du skal sitte på andre siden av en armert betongvegg ... men hvor langt unna denne veggen er routeren? Endret 2. mai 2011 av Sirillion Lenke til kommentar
torbis93 Skrevet 2. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2011 Den du linker til er ikke Jensen ... det er Zyxel Og det kommer litt ann på "the lay of the land" om du skjønner. Du sier at du skal sitte på andre siden av en armert betongvegg ... men hvor langt unna denne veggen er routeren? jeeez...jeg fjerner bare alt mente zyxel var lagd av Jensen jeg o.O murveggen er max 10 meter unna Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Might work, men siden du skal ha det i en stasjonær maskin ville jeg heller gått for et kort som har litt stor antenne, gjerne et du bygger inn i maskinen, men det er min preferanse. Lenke til kommentar
torbis93 Skrevet 2. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2011 jeg vet, men fortrekker USB pga simpliteten er 300Mbps brukbart forresten, blir aldri smart på det der Lenke til kommentar
Sirillion Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 300 er maks du kan få via trådløs med den teknologien som er tilgjengelig for menig mann per i dag. Da kjører man på IEEE 802.11n protokollen om jeg ikke tar helt feil. Men det er jo da viktig at Routeren som skal denne skal snakke sammen med snakker samme språk da. Hjelper deg lite å kjøpe en N sertifisert USB dongle hvis routeren ikke kan snakke med den, da oppnår du maks den hastigheten som routeren kan støtte. Samt vil signalkvaliteten også påvirke hvilken hastighet du kan oppnå, så dersom du bak denne betongveggen din ligger på halv signalkvalitet så vil du nok ikke kunne oppnå 300. Hvilken router er det da? Og hva med nettverk via strømnettet dersom trådbundet nett ikke er en mulighet? Denne vil kanskje kunne hjelpe deg langt på vei. Ikke at jeg har noen erfaring med dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå