Gå til innhold

Osama Bin Laden er død


Anbefalte innlegg

Er utrolig hva USA får til nå som Playstation Network er nede..

 

Kanon bra kommentar ^^

 

1. jeg trodde han var dau for lenge siden

2. hva faen.. er det noen som tror han sto bak 9/11 enda :ermm:

3. Er USA leiemordere eller hevet over enhver lov og rett?

 

Sist jeg sjekka tok Binny boy7 opp våpen og ble skutt i en firefight, redelig og lovlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stemme det. playstation får mye oppmerksomhet og kongehuset i england får store overskrifter med brylupp og store ting, krig i midtøsten og helt rolig i usa. de måtte jo innta tronen på forsidene på avisene igjen. hehe.

 

Kanskje psn sammenbrudd er løsningen på verdensfred?

 

 

 

Er utrolig hva USA får til nå som Playstation Network er nede..

Lenke til kommentar

Må si meg litt enig i at d var litt "fishy" hvor rask de var å gravlegge liket. No pun intended. Men jeg håper at folk lar være å expandere alle konspirasjonsteoriene.

 

Det har nok mye å gjøre med at USA ønsker å gå videre og ikke gi terrorister nye påskudd til å sette igang flere aksjoner. De unngår at noen blir fornærmet for at han ikke blir begravd etter muslimsk skikk, og ved å dumpe ham ned et ukjent sted blir ikke restene brukt som noe symbol.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Litt suspekt at de var så rakse med å dumpe liket på sjøen?

 

Det samme sier jeg. Dagbladet skriver at liket ble begravd i tråd med islamsk tradisjon, som sier at lik må begraves innen 24 timer etter dødstidspunkt. Så, i løpet av 24 timer ble følgende gjort:

 

1. Osama ble drept

2. Området rundt åstedet ble sikret

3. Osama ble fraktet vekk fra åstedet, og DNA-testet på et "trygt" område

4. Liket ble fraktet til sjøen, og gravlagt.

 

Abbottabad ligger ca 12-1500 km unna saltvannssjø (han ble vel uansett ikke gravlagt på stranden, antar jeg?). Jeg antar også at liket hans ikke ligger i en plastsekk på bunnen, sikret av noen steiner. Den gravleggelsen høres tidkrevende ut. Eller hadde de en grav klar?

 

1+2 = 40 minutter.

3 - Transport med helikopter til base i Afgahnistan. Bilder, pluss tester etc etc.

4 - Transportert til sjø somewhere, i en ferdig kiste. Dumpet fra fly/helikopter evnt overført til båt som var der.

 

3 + 4 er fint mulig å gjøre på under 23 timer og 20 minutter.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

2. hva faen.. er det noen som tror han sto bak 9/11 enda :ermm:

Spørsmålet er vel heller om det fortsatt er noen som tror at 9/11 var en "inside job", uten at den diskusjonen skal fortsette her (det finnes egne tråder for den).

 

Næææ...gr ikke dette utslag på meningsmålingene blir det vel krig en eller annen plass....

  • Liker 2
Lenke til kommentar

1+2 = 40 minutter.

3 - Transport med helikopter til base i Afgahnistan. Bilder, pluss tester etc etc.

4 - Transportert til sjø somewhere, i en ferdig kiste. Dumpet fra fly/helikopter evnt overført til båt som var der.

 

3 + 4 er fint mulig å gjøre på under 23 timer og 20 minutter.

Mener du at han "løst" på havbunnen, eller er han regelrett nedgravd i sjøbunnen? Det siste er jo sikrere, men også mer tidkrevende.

 

 

De unngår at noen blir fornærmet for at han ikke blir begravd etter muslimsk skikk, og ved å dumpe ham ned et ukjent sted blir ikke restene brukt som noe symbol.

AFAIK gravlegges ikke muslimer på sjøen av "infidels", men på land - med hodet mot Mekka. De som virkelig bryr seg har jo på ingen måte mulighet til å slå fast at "skikken ble fulgt"..

Lenke til kommentar

Mener du at han "løst" på havbunnen, eller er han regelrett nedgravd i sjøbunnen? Det siste er jo sikrere, men også mer tidkrevende.

Lite sannsynlig at han skal bli funnet om han bare har blitt dumpet et dypt sted. Se bare på AirFrance flyet hvor det har blitt brukt to år på å finne the black box selv om de har hatt et bra definert lete område.

 

Osamas liv og laden er omdiskutert. Hans død er løgn intil håndfaste beviser er lagt frem. Disse får du aldri se. Fordi alt er basert på polyløgn.

 

Hva med å heller bevise konspirasjonene dine.

Fravær av bevis er ikke et bevis!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Abbottabad ligger ca 12-1500 km unna saltvannssjø (han ble vel uansett ikke gravlagt på stranden, antar jeg?). Jeg antar også at liket hans ikke ligger i en plastsekk på bunnen, sikret av noen steiner. Den gravleggelsen høres tidkrevende ut. Eller hadde de en grav klar?

Det tar bare 2 timer å fly 120 mil. Vi må anta at de hadde et fly stående klar på basen på andre siden av grensen. Lik som "begraves på sjøen" graves ikke ned. De slippes overbord med lodder som senker dem til bunns. Man trenger ikke å gjemme liket. Havet er stort og ingen finner det igjen før havets "renholdarbeidere" har gjort sitt.

 

623. * If a person dies on a ship and if there is no fear of the decay of the dead body and if there is no problem in retaining it for sometime on the ship, it should be kept on it and buried in the ground after reaching the land. Otherwise, after giving Ghusl, Hunut, Kafan and Namaz-e-Mayyit it should be lowered into the sea in a vessel of clay or with a weight tied to its feet. And as far as possible it should not be lowered at a point where it is eaten up immediately by the sea predators.

Link

 

Geir :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Osamas liv og laden er omdiskutert. Hans død er løgn intil håndfaste beviser er lagt frem. Disse får du aldri se. Fordi alt er basert på polyløgn.

 

Kan du ikke bare si at samme filleren hva de sier er det mest sannsynlig en stor løgn basert på en liten sannhet som er konstruert for å oppnå ett eller annet...

 

Eller på godt norsk.. Jeg er skeptisk ^^

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om liket ligger på bunnen og flyttes rundt av tidevannet, så er han ikke begravd etter skikkene. Da er han dumpet, ikke begravd.

 

Jeg regner meg ikke som en konspirasjonsteoretiker, men basert på dokumentasjonen som er offentliggjort pr nå, så har jeg ingen grunn til å konkludere med at Osama bin Laden nylig ble drept i Abbottabad.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
623. * If a person dies on a ship and if there is no fear of the decay of the dead body and if there is no problem in retaining it for sometime on the ship, it should be kept on it and buried in the ground after reaching the land. Otherwise, after giving Ghusl, Hunut, Kafan and Namaz-e-Mayyit it should be lowered into the sea in a vessel of clay or with a weight tied to its feet. And as far as possible it should not be lowered at a point where it is eaten up immediately by the sea predators.

Dermed kan vi utelukke sumpene i Florida.

 

 

feb26-06-florida-alligator-crocodile-hungry-open-mouth-300x200.jpg

Endret av Fin Skjorte
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Osamas liv og laden er omdiskutert. Hans død er løgn intil håndfaste beviser er lagt frem. Disse får du aldri se. Fordi alt er basert på polyløgn.

 

Kan du ikke bare si at samme filleren hva de sier er det mest sannsynlig en stor løgn basert på en liten sannhet som er konstruert for å oppnå ett eller annet...

 

Eller på godt norsk.. Jeg er skeptisk ^^

 

Greien er her at.... Hvis man først må kalle en spade for en spade, så er følgende nærmere sannheten enn noe annet.

 

1. USA har et ekstremt behov for å legge 10 års shitstorm bak seg.

2. Bin Laden sagaen måtte begraves og dette kapittelet avsluttes.

3. Dette forstår Obama.

4. Obama forstår òg at vestens media aldri vil stille et eneste kritisk spørsmål til denne "nyheten"

 

Det er ingen tvil om at Osama Bin Laden er død. Men det som er tatt livet av er myten. Og ikke mannen.

Lenke til kommentar

Kampen mot terror er ikke avsluttet før vi kan ta fly uten avkledning og metalldetektor, og personverninnskrenkende lover eller direktiver etter 2001 blir oppmyket eller sett på med nye øyne. Tror ikke dette vil føre til endringer - men det er naturligvis en flott nyhet at Osama endelig er stoppet. :)

 

Eidited: Ikke Obama.

Endret av tickinghd
Lenke til kommentar

4. Obama forstår òg at vestens media aldri vil stille et eneste kritisk spørsmål til denne "nyheten"

 

Men brukere av sosiale medier er dem som avdekker sannheten?

 

Har ikke UBL blitt drept i denne operasjonen så er det for stor sprengkraft til at noen hadde turdt å dikte opp historien.

Likefullt, det må komme offisielle bildebeviser snart for at konspiratorikerene ikke skal gå helt av hengslene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

4. Obama forstår òg at vestens media aldri vil stille et eneste kritisk spørsmål til denne "nyheten"

 

Men brukere av sosiale medier er dem som avdekker sannheten?

 

Har ikke UBL blitt drept i denne operasjonen så er det for stor sprengkraft til at noen hadde turdt å dikte opp historien.

Likefullt, det må komme offisielle bildebeviser snart for at konspiratorikerene ikke skal gå helt av hengslene.

 

 

Det slår meg at ordet "konspirasjonsteoretikerene" her brukes som et viktig verktøy i hersketeknikk. Som om alt som ikke er enig eller sluker alt ukritisk blir stemplet som konspirasjonstulling.

 

oh well...

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...