tetro Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 (endret) God dag. MB: Gigabyte p67 ud5 CPU: Intel core i7 2600k Cpu Kjøling: CORSAIR H70 HYDRO CPU COOLER S-775/1155/1156/1366/AM2+/AM3 Noen som har peiling på hvordan man skal koble H70 kjøler til et Gigabyte p67 HK? 3 pin connecter på pumpa men er 4pin på CPU Fan header på HK. Som sagt når jeg byttet til stock kjøler virket alt igjen. Mvh tetro Endret 1. mai 2011 av tetro Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 bare å skyve den nedi, den ene pinnen på HK blir stående ledig, men det gjør ikke noe. Lenke til kommentar
tetro Skrevet 2. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2011 Tusen takk for svar SirAmp. Forsøkte det i går men i feilsøken etter en oppstartsfeil, byttet jeg CPU kjøleren tilbake til stock fordi jeg trodde 3pin satt på 4 pin connectionen var årsaken. Skal forsøke å bytte tilbake igjen når jeg kommer hjem igjen idag. Er det et alternativ å koble pump direkte til PSU igjenom en 3pin <-> mplex omformer? Mvh tetro Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Det er mulig, men da må du deaktivere alarm for lavt turtall i BIOS. Og du mister varslingen dersom pumpen skulle stoppe. Lenke til kommentar
johnandre93 Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 viftene skal kobles på CPU header og pumpa en anna plass, har min pumpe på en viftekontroll med splitt til hovedkort 3 pin på PWR_FAN for RPM monitoring. Lenke til kommentar
tetro Skrevet 2. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2011 (endret) Hmm. Nå blei jeg litt i tvil. Kan følgende fungere: 2x vifter på radiator kobles til en viftestyring. 1x pumpe kobles til CPU header (3pin pump på 4pin hk, nytter de tre hvor styrehaken dekker) Var underinntrykk av at H70 pumpen måtte ha full strøm hele tiden. Vil PWR_FAN koblingen gi 100% strøm hele tiden? Beklager mye spm om dette men har ikke lyst til å svi av cpu'en grunnet feil montering og er en stund siden jeg har bygget selv:) mvh tetro Endret 2. mai 2011 av tetro Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Det er vel innebygget failsafe i moderne cpu'er uansett slik at maskinen slår seg av før det blir skumle temperaturer. Lenke til kommentar
tetro Skrevet 2. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2011 Da har jeg byttet tilbake til H70. Jeg har koblet pumpa på PWR_Fan og begge viftene via en y connector er koblet til via en 3-pin på CPU_FAN_HEADER(4pin). Sjekka at de står på riktig side. Når jeg slår på systemet hører jeg vifta begynne å dure, alt av vifter etc fungerer, men maskinen fortsetter bare med å restarte seg om og om og om igjen. Ved 1 tilfelle kom jeg forbi POST, gjorde ingenting spesielt da. Er det vifta som må spinne opp vann i radiatoren? Stock kjøleren fungerer som sagt helt fint. Setter stor pris på alt av tilbakemeldinger. Mvh tetro Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 har du prøvd å koble pumpa direkte på PSU, og la viftene gå på CPU FAN? Lenke til kommentar
tetro Skrevet 2. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2011 jepp. Klarte til slutt å få den til å poste og kom in i bios 1 gang. I PC health status viste CPU 26 grader, lot den stå i circa 10min. Restartet og tilbake i samme loop. Ting jeg har gjort: - Clr cmos - Byttet spor på skjermkortet. - Prøvd med 1 minne stick i socket 1. - Prøvd med minne stickede i socket 2 og 4 - Samt 1 og 3. - Sjekket at alle distanse skruene er på plass og at disse sitter ordentlig. - Eneste jeg begynner å lure på er om jeg har koblet noe feil som gjør at spenningen i maskinen blir gal på et vis. Eneste som jeg kan tenke på at det kan være er en feil innstalering av CPU. Neste skritt blir vel å ta alt ifra hverandre å prøve på nytt. Noen andre ideer? Mvh tetro Lenke til kommentar
tetro Skrevet 2. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2011 Etter å ha feilsøkt en masse flashet jeg biosen. At jeg ikke gjorde det først Ser nå ut som alt fungerer som det skal. Tusen takk til alle som tok seg tid til å gi tilbameldinger. Setter utrolig stor pris på det. Mvh tetro Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå