Gå til innhold

Alienware M14x!


Anbefalte innlegg

Hei allesammen :D Har selvfølgelig ombestemt meg igjenn :cool:

Først så ville jeg ha Multicom Kunshan P150, også Alienware M15x, men nå som M14x er på dell.no skal jeg kjøpe den istede! og den har allt av den nyeste tektonogien, sandybridge osv...

 

Her er specsa jeg skal ha da:

 

8GB 1600 MHZ RAM

3GB NVIDIA GEFORCE GT555

i7 2630QM, 6MB CACHE , 2.0 GHZ , 2.9 GHZ TURBO

500GB 7200RPM HARDDISK (Skal ha SSD senere)

LCD widescreen-HD-skjerm (1600 x 900) WLED med TrueLife™

 

TOTAL PRIS: 12900 INKLUDERT FRAKT,MILJØAVGIFT OG MOMS!! :D :D

 

hva synes dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3GB VRAM vil ikke gi deg noen som helst form for ytelsesøkning, og 4GB RAM ekstra er ikke verdt 1300 kr.

Ellers ser den ikke så vanvittig overpriset ut. GT 555M er et greit kort.

 

ehh småpenger :p

 

blir konfirmert om 5 dager såeh :p

 

har 11k fra før

Lenke til kommentar

Overpriset...

 

3GB på et skjermkort på en laptop er ikke nødvendig! Du kommer aldri til å få brukt det. Til og med toppmodellene på stasjonære har ikke engang så mye minne. Fordi det ikke er nødvendig. Spar deg en 500lapp på å velge den med 1,5GB

 

De skal faktisk ha 1320kr for 8GB RAM! OMG! 8GB RAM til laptop kan kjøpes og monteres selv til under 600kr... Og om man ikke driver med ting som større programmer og ting som 3D rendering og litt avansert Photoshop så er 4GB mer en nok...

 

Spar deg de pengene og legg de i en SSD senere

Lenke til kommentar

Det lønner seg absolutt ikke å oppgradere RAM, hdd, osv på dell sine sider nei, kan kjøpe dette andre steder for 1/3 av prisen. M14X er et mye bedre valg enn M15X etter min mening. Den veier mye mindre og har SB. Du burde og, som sagt over, heller velge Gt555 1.5gb siden 3gb kun vil bli utnyttet bedre ved å kjøre 1080p og AA på max, noe som skjermkortet i m14X ikke klarer.

Lenke til kommentar

Jeg skal ha en av de sjæl da jeg er student/gamer og er hjemme på ferie etc, i tillegg så skal den bli brukt på forelesninger .. har m11x nå og gjetter at m14x fortsatt går fint å bære rundt på.

 

Anyway ..3 gig skjermkort er tull, jeg lo når jeg så at det var en mulighet .. mer enn 4 gig ram er også tull .. og jeg så ramma kjører 1600mhz .. nå husker jeg ikke helt åssen det var igjen men vil den I7 som følger med som standard kjøre 1600 eller blir det 1300mhz?

 

Det morsome er at dem skal ha 3700 spenn ekstra for 256gig SSD SELV om du fjerner 500 gig som følger med, så jeg beholder den 500gig .. så kjøper jeg meg en SSD 180gig til 2000 spenn og bruker den 500 som en dockingstasjon til alt av film etc. 180 gig holder til games, og noe movies + musikk on the go.

 

http://www.youtube.com/watch?v=ZMwKA388yr0 <--- dette however gjør meg nervøs. :o

Lenke til kommentar

Det vil komme en BIOS update som fikser dette problemet om ikke lenge. En Anmelder hadde spurt dell om dette og de sa de jobbet med en. Har selv opplevd at viften ble mye høyere på min M11X etter at jeg oppdaterte til den siste BIOS versjonen, så man kan her velge om man vil ha stillere vifte og et noe varmere system eller en vifte som bråker mer for å kjøle ned komponentene.

Lenke til kommentar

Jeg fant bilder av manualen til m14x og for å si det sånn, når man ser på designet på åssen dem har valgt å kjøle rigget så må man nok pent la den bråke som en hårføner for å unngå overoppheting iallefall på sommeren. Vet ikke om jeg er helt fan av løsningen til Dell, men ingeniørene dems vet sikkert hva dem driver på med.

 

Spørsmålet er åssen optimus-delen gjør det når du bare skal skrive skoleoppgaver etc.

 

Edit: Bekreftet .. ramma kjører på 1333 selv om dem klarer 1600 .. nok et fail-stunt av alienware. -_-

Endret av Dukien
Lenke til kommentar

Kimmi, hvilken side skal du bestille fra? Når det kommer til RAMen, så hadde jeg heller valgt noe som 4gb i starten. Så kan du oppgradere senere hvis du føler 4gb er for lite.

 

Edit: Trodde du tenkte på å bestille utenlands da du nevnte moms i første tråden, men jeg så prisen ble lik den på dell.no, min feil. ;)

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

her har du 8gb med ram viss du synes at du trenger det :)

 

 

http://www.dustinhome.no/pd_5010549883.aspx?csref=Prisjamforelse_Prisjakt_2011

 

Dette er 1333Mhz hastighet. Men har lite å si.

 

 

Å her har du 1600Mhz brikker viss du absolutt helle vil ha det. Men som sakt, er ingen forskjell.

 

http://www.multicom.no/KINGSTON-HyperX-8GB-1600MHzDDR3CL9-SODIMM-Kit-XMP/cat-p/c/p3587769

 

 

 

Å viss du ser på prisen, er det MYE billigere enn å ta dell.no sitt valg ;)

Lenke til kommentar

Takk :D

 

Btw vil det evt gå an å bytte skjermkort i M14x'en i fremtiden? :p

 

Så langt er det kun mulig med Gt555 i M14X. Det er spekulert i om den senere vil bli levert med 460m, men dette vil da ikke skje i år. Det er heller ikke en annen Vbios enn den til gt555 i biosen. Så hvis du kjøper m14X vil du ikke kunne bytte nei, men senere kan det komme en ny revision av M14X med et nytt skjermkort. M11X R3 kommer med 540m, mens de eldre R1 og R2 kommer med Gt335. Har ikke sjekka om gt555 i M14X er integrert i hovedkortet enda heller, hvis det er dette vil det ikke kunne byttes.

Endret av kidio007
Lenke til kommentar

Det var jo bra :)

 

Hva ble det til? Bestilte du ram utenom? :)

 

Hehe, nei, jeg tok rammen med siden garantien går hvis du åpner og legger til selv, sier pappa :p og jeg tok 1.5gb istede for 3gb gt555 så den ble 11700 kr med frakt og moms. den vil komme innen 27 mai eller før så det tar no ganske lang tid :( men får bare vente...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...