Gnarkill Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 (endret) Hei. Handlevogn på komplett: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=922651&su=5E5F3C3E-D44A-4494-B58C-EA61BF581CA3 Maskinen skal brukes til spilling. Jeg hadde i utgangspunktet håpt å kunne vente til høsten med å handle ny maskin, men da maskinen jeg har pr i dag nå synger på siste verset, ser jeg meg nødt til å handle maskin nå. Grunnen til at jeg i ville vente til høsten er at jeg gjerne skulle sett at maskinen taklet BF3, Diablo 3, SW:TOR og TES:Skyrim som jeg vet jeg kommer til å spille. Tanken bak oppsettet er at jeg handler inn dette i dag, og kjøper inn ett skjermkort til til høsten og overklokker CPU'en litt. Noen som har noen formening om dette vil holde til disse spillene? Lenge siden jeg har vært noe særlig aktiv på PC-fronten da jeg i lengre tid har spilt kun på konsoll med unntak av ett spill som jeg spiller på PC. Jeg ønsker også gjerne forslag til en SSD-disk på 120GB og en lagringsdisk på 1,5-2TB. Jeg har også vurdert CU2-versjonen av GTX570 opp mot radeon 6970. Ser ut til at 6970 er det beste valget her ut i fra tester osv. Er det bred enighet om dette, eller skal jeg gå for 570? Hva med operativsystemet, er det noe vits i å eventuelt gå for ultimate kontra pro? Pris er for øvrig ingen avgjørende faktor fra eller til her, men jeg er ute etter value tross alt. Takker på forhånd for alle innspill! Edit: Har sett på disse to diskene: Samsung SpinPoint F3 1TB og Corsair SSD Force Series™ F120, 120GB. Bør vel være kurante saker? Endret 1. mai 2011 av Gnarkill Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Flytt over til Dustin og spar bortimot 1000 kr. Kjøp vanlig XMS3-RAM, Dominator-kjølerne kolliderer med en av viftene på NH-D14. Null forskjell i ytelse. Kabinettet du har valgt er ganske svakt hva kjøling angår, kjøp heller et CM 690 II Advanced. Obsidian 650D om du må ha et strøkent ytre. Jeg tviler sterkt på at spillene som kommer i høst vil utnytte mer enn fire kjerner, en i7-2600k gir ingen økning i spillytelse i dag. Vertex 3 120 GB er en veldig solig SSD Lenke til kommentar
Gnarkill Skrevet 1. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2011 Hei, og takk for svar. Jeg er for så vidt klar over at Komplett ikke blir det billigste, men jeg kommer uansett til å handle der likevel. Det koster meg noen kroner, men jeg syns det er så veldig greit å kunne kjøre og hente varene samme dagen. Ikke et helt økonomisk valg, men sånn er det nå. (Forresten, noen som vet om de tar cash på pick-up pointen på Vinderen?) Kabinettet har jeg valgt på bakgrunn av støydempingen, da jeg ser på det som et meget stort pluss. Maskinen jeg har i dag bråker som et h*.. Hvordan er støynivået på CM690? Obsidian-alternativet er det vel ganske premium pris på, og kabinettet skal stå gjemt under et bord. Kommentaren til prosessoren er altså at jeg skal velge 2500K i steden? Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Mange tester viser at i5 2500k ikke yter noe bedre i spill. Du vil få mer ytelse i spillene ved og bruke de 700kr eller hva det nå er forskjellen er i dag, på et bedre skjermkort. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Fractal Design Define XL er ikke et kabinett laget for å kjøle massive grafikkort som HD 6970 eller GTX 580. Det er laget for kort som HD 6870 og GTX 460 eller svakere. Om du skal ha akseptable temperaturer og et greit støynivå må du opp i CM 690 II Advanced. Et tips for lite støy kan også være en viftekontroll, da kan du stille inn viftene dine til den hastigheten som passer. Ved idle trenger veldig få maskiner særlig til kjøling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå