Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jente sa ja til å finne på noe, hjelp?

Anbefalte innlegg

Hei, har blitt mer og mer kjent med ei jente i løpet av vinteren. Treffer henne for det meste i en idrettshall på treninger, men møtes for å spise is på fritiden to ganger (første gang spurte jeg om det, andre gang var det hun :) )

Spurte henne om å finne på noe (tilfeldig i en sms samtale), og hun ville gjerne bli med på det.

Vi er begge rundt 25 og jeg liker henne, vil prøve på noe mer enn bare treninger.

Tenkte å fikse et opplegg hvor vi drar på bowling i en times tid, så hjem til henne eller helst meg (færre folk i kollektivet som kan forstyrre) og se på film med pizza). Håper hun blir med på den filmen da. Tenkte å si minst mulig for å holde spenningen oppe, men kanskje hun ikke synes bowling er noe, vet ikke.

Spørsmål:

1. Høres det greit ut? Noe som er dårlig ide?

2. Er dette en date eller hva er det fornoe? Sliter med å tolke slike situasjoner.

3. Burde jeg fortelle hva jeg har planlagt eller bare erte henne og satse på at hun liker opplegget?

Help me, pleeeeeze help me!

Postet av anonym: 0cb002c75dda046c594cfc275ae71848

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syntes det hørtes ut som en god ide, særlig hvis hun er av typen til å bowle. Jeg ville nok opplyst om planen for kvelden, greiere sånn mener jeg.

Jeg vil absolutt si at dette er å regne som en date, noe hun antagelig tenke på det som, selv om hun ikke uttaler det.

Lenke til kommentar

Ok, i mitt hode hørtes det bra ut å holde det hemmelig og bare overraske henne (referer til en kompis som har gjort det med bra resultater). Men så er det med usikkerhet med at hun kanskje ikke synes bowling er noe. Selv tror jeg at det er 70% at hun vil like det.

Sikkert greit å fortelle hele planen så hun ikke blir overasket når jeg sier etter bowling at det blir også film nå.

Lenke til kommentar

Drit i hva andre gjør og kjør DITT opplegg. Enten så er du spot on eller så feiler det litt, i verste fall er det noe du lærer av. :) Men slik jeg ser det så virker det som et bra "gjøre noe kult sammen" opplegg. Anbefaler å fortelle om det da, siden det er snakk om noe dere skal gjøre sammen kan dere jo egentlig bare finne ut sammen hva dere skal gjøre så er dere sikre på at begge kommer til å ha det gøy osv. :)

Kjør på og ha det gøy!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takker for svar alle sammen!

Chef Samebror, tror jeg er enig med det du skriver om å ikke kalle det date. Vurderte jo å si det til henne "bli med på en date" eller noe sånt, men tror det er bra jeg ikke gjorde det....med noen tvil av og til :)

Har sendt henne melding med hele opplegget nå og venter på ..

Der ja, fikk svar, hun er veldig positiv til bowling, og liker hele planen med film og mat etterpå (hos meg).

Blir spennende dette. Får sommerfugler i magen og skuldrene hver gang jeg vet jeg skal treffe henne. Og det er i morgen vi skal på bowling foresten. Må bare finne en bra film som passer :)

Der ja, skrevet flere meldinger til hverandre og hun skrev at hun gleder seg til bowling. Håper bowlingen går bra, fordi jeg spilte den bare på Wii :!:

Lenke til kommentar

Ja, ser vel ut som om hun er interessert, ikke sant?

Lurer på hva jeg skal fikse til filmen, om det blir pizza ristorante i ovnen, eller hente en på et utested på vi hjem? Personlig synes jeg den første er bedre :whistle:

Så må vel fikse noe desert? Is med varme brownies?

Lenke til kommentar

Ja, ser vel ut som om hun er interessert, ikke sant?

Lurer på hva jeg skal fikse til filmen, om det blir pizza ristorante i ovnen, eller hente en på et utested på vi hjem? Personlig synes jeg den første er bedre :whistle:

Så må vel fikse noe desert? Is med varme brownies?

Personlig har jeg erfart at hva man gjør egentlig ikke spiller noen rolle. Man ender som regel opp på samme sted uansett :)

Riktignok er det kanskje litt annerledes når man er såpass oppe i åra som 25. Det er uansett bra å ha et konkret opplegg man kan forholde seg til for å forlenge kvelden. Hvorvidt du skal legge ut om hvor nøye du har planlagt det er nødvendigvis ikke noe sjakktrekk.

Masse lykke til ;)

Langdon

Lenke til kommentar

Jeg ville fikset hjemmelaget pizza. Det er gøy å lage slik mat sammen :wee:

Ideelt sett ville jeg ha fikset bedre mat selv, eller som du sier lage noe sammen. Men vi er i studier (eksamensperiode) begge to og å lage mat har vi dårlig tid til, spesielt etter en økt med bowling når vi er sultne :) Men jeg ser poenget ditt. Hvis det blir flere slike "dates", skal jeg uten tvil forsøke å lage mat sammen med henne :yes:

Lenke til kommentar

Matlaging er alltid en slager :D

Jeg ser den. Av og til kjøper jeg pizza og legger ekstra ting på toppen, som tomat, oliven, fetaost etc. Dette kan vel gjennomføres, komponer sin egen pizza, haha. Liksom midt i mellom matlaging og bare putte frosenpizza i ovnen :whistle:

Lenke til kommentar

som noen nevner, å lage mat sammen kan være koselig, er noe spesielt med mat man lager selv. kjøp en ferdig pizzabunn så slipper dere det peset også og tar ikke mange minuttene mere enn å mekke en frossenpizza. bare sørg for at du har noe for en hver smak å ha på pizzan da :p

Lenke til kommentar

som noen nevner, å lage mat sammen kan være koselig, er noe spesielt med mat man lager selv. kjøp en ferdig pizzabunn så slipper dere det peset også og tar ikke mange minuttene mere enn å mekke en frossenpizza. bare sørg for at du har noe for en hver smak å ha på pizzan da :p

Å kjøpe ferdig pizzabun og bygge resten av pizzaen har jeg faktisk aldri gjort, så for å ikke ta sånne sjanser med mat, skal jeg først prøve sånt selv en gang, før jeg hiver meg på noe sånt med en "date".

Lenke til kommentar

Pizzabunn + noen skjeer fra et dolmioglass + litt revet ost + litt skinke/oliven/etc

Sleng inn på det antall grader og i det antall minutter som står på pakken til bunnen.

Og har du ikke laget deg pizza før? enda du er rundt 25?

Og hvis du er TS, hvorfor bruker du anonym? Du brukte ikke det på førsteposten.

Lenke til kommentar

Pizzabunn + noen skjeer fra et dolmioglass + litt revet ost + litt skinke/oliven/etc

Sleng inn på det antall grader og i det antall minutter som står på pakken til bunnen.

Og har du ikke laget deg pizza før? enda du er rundt 25?

Og hvis du er TS, hvorfor bruker du anonym? Du brukte ikke det på førsteposten.

haha, man ser faktisk det ja :whistle: Står anonym i førstepost hos meg og det er det jeg prøvde, men er ikke sååå farlig håper jeg. Regner med jeg blir mer anonym etterhvert som tråden blir lengre. Det kan jo hende at hun eller noen av vennene hennes er på diskosjon, prøver derfor å poste som anonym. Kanskje en moderator vil fikse det?

Nei, har liksom alltid laget andre retter enn pizza når jeg skal lage noe, og pizza spiser jeg sjeldent. Men når jeg spiser den så er det godt.

Og har jeg ikke laget det før, vil jeg ikke prøve det i morgen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...