Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 påvirker brus skjelettet eller leddene? jeg tror jeg har lest noe om det før, men er ikke sikker. Lenke til kommentar
okasin Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Aldri hørt om.. men vet at sukkerfri brus som har søtning stoffer som Aspartam o.l. påvirker hjernen.. (negativt).. men skjelettet ? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 I henhold til mine kilder er det skjelettet som får gjennomgå. Det er fordi den ekstreme syren i brusen over tid vil tvinge kroppen til å bryte ned skjelettet for å skaffe basiske mineraler for å regulere intern pH verdi. Spesielt verdien i blodet er meget kritisk. Lenke til kommentar
okasin Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 hmm har du noen kilder? Veldig spennende, jeg syns det er interessant å lese om slikt.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 så hva gjør man da? uopprettelig skade? kan man motvirke nedbrytningen på noen måte? Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 I henhold til mine kilder er det skjelettet som får gjennomgå. Det er fordi den ekstreme syren i brusen over tid vil tvinge kroppen til å bryte ned skjelettet for å skaffe basiske mineraler for å regulere intern pH verdi. Spesielt verdien i blodet er meget kritisk. Da er det ikke bare brus som er farlig for skjelettet. Vil gjerne vite hvor dine kilder kommer ifra. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Da er det ikke bare brus som er farlig for skjelettet. Vil gjerne vite hvor dine kilder kommer ifra. En fysiologibok gir nok en grei innføring, selv om du kanskje må lese det mellom linjene med mindre du har mer spesialisert litteratur. Enig i at det ikke bare er brus som er skadelig. Det er mange andre faktorer også, men det var nå brus trådstarter tok opp. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 hvilke andre ting er dårlige? Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Jeg vil se noen gode kilder før jeg tror på det. Trenger linker til noe som kan bevise det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå