Gå til innhold

Er detter bra/passer det?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei styr nå unna dette "skrotet"..

Vet nesten ikke hvor jeg skal begynne..

hmm la oss begynne på kasse volum.. "Dimensions (H x W x D): 875 x 365 x 315 mm" dette tilsvarer 80 liter brutto.. dvs 40 liter pr 12" bass element.. at de går ned til 30 hz innenfor 3dB ? he he neppe..

og det nest verste er at de bruker piezo elementer på de viktigste elementene.. diskant og øvre mellomtone.. de er svært billig å lage.. ca 2 til 10 kr pr element og de låter deretter.. høyt ja.. men skrikende.. vær så snill å stikk en sløv strikke pinne fra bestemor hardt inn i ørene mine.. :(

500 Watt på disse? hmm ja jo.. min volvo S70 med 270 hk, greier også ca 1000 km/t i fritt fall.. i nesten vakum.. he he..

Joda de greier nok 500 watt om forsterkeren er bra.. men det låter GARANTERT laaangt fra bra.. ikke en gang nokså godt..

Problemet er at diskant og mellomtone vil nok spille høyere og mer kontant enn hva bassen greier å henge med på.. så de vil ikke bare spille høyt å skrikene, men du vil få følelsen av at det ikke er bass tilstede.. så begynner du å skru opp på bassen, så får du økt forvrengning med det resultat at det låter som ei syk ku..

Vær så snill å spar kanskje en tusen lapp til.. å (hadde aldri trudd jeg skulle si dette men..) kjøp noen brukte Cervin wega!! da får du noen høyttalere som spiller svært høyt og "bra".. sparer du "litt" til så satser du på Klipsch !!! da får du noe som spiller like høyt som CW, men med kvalitet.. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

og det nest verste er at de bruker piezo elementer på de viktigste elementene.. diskant og øvre mellomtone.. de er svært billig å lage.. ca 2 til 10 kr pr element og de låter deretter.. høyt ja.. men skrikende.. vær så snill å stikk en sløv strikke pinne fra bestemor hardt inn i ørene mine.. :(

Kan jo være enig i dette, har noe tilsvarende.

Bare i 8" bass uten diskanthorn (Med motorola peziodiskant) som vist i bildet.

Og ja metaldomediskant formet som et horn hadde gjort musikk opplevelsen mere behagelig.

Kombinert med 2 stk 4" mellomtone med seperat forsterker.

Er enig å sette på en motstand her, ofte gjør opplevelsen mindre.

Nå finnes det sikkert horn som låter bra også.

Men ja høytallerne som linkes til, er nok beregnet å spille høyt, og ha med på fest.

Men på annen side man betaler ikke for merkevare.

Altså det er fulgt mulig å bytte diskant/mellomtone senere.

Og velge en god forsterker, da låter ikke disse høytallerne så verst.

F.eks: http://www.dealextreme.com/p/180w-coaxial-two-way-flush-mount-car-speaker-pair-45126 og http://www.dealextreme.com/p/high-power-120w-car-dome-tweeter-speakers-pair-45634

For å få lik effekt kjøp 4 elementer i hver elementer.

Riktignok trenger man seperat kasse, og en ny sponplate over pezio diskanentene.

Blir riktignok ikke like pent, men lyden blir langt bedre og behagelig.

nå er det ikke meningen å blande bilhøytaller, med stue høytaller.

Men jeg mener at disse høytallerne ville låtet langt bedre en pezio diskant.

Har noe tilsvarende som pc høytallere, og låten blir jo nesten supert til en lav pris.

Siden selve høytalleren støst sansynlig er fra kina, så hvorfor da heller ikke velge resten også fra kina?

Jeg syns personlig ikke noe om Cervin wega,Klipsch, bose, B&W som interiserer meg lite.

Man betaler høy pris for ingen ting.

Kina kvalitet til lav pris :new_woot:

Nå er jeg ikke noe lydentualist, selv om jeg liker god lyd.

Utsendet spiller ikke så stor rolle.

På bass, hvis man ikke har en kjeller, så holder 4 stk 10" elementer mere nok.

Velg f.eks MGR-F2010W/4 ohm motstand, dermed trenger man ikke så kraftig forsterker å få god og bra bass gjengivelse.

Angående: 8 KAN. MIXER M. INTEGRERET FORSTÆRKER 2 X 500 WATT?

Trenger du det? Eller skal du kun forsterke lyden med mp3 eller Cd/DVD?

Eller hadde du klart deg med vanlig analog forsterker?

På bass, så er nok Zachry D-250 veldig bra.

Kanskje bruke slutttrinn/recerver på resten?

Vet ikke helt hva du trenger?

Problemet er at diskant og mellomtone vil nok spille høyere og mer kontant enn hva bassen greier å henge med på.. så de vil ikke bare spille høyt å skrikene, men du vil få følelsen av at det ikke er bass tilstede.. så begynner du å skru opp på bassen, så får du økt forvrengning med det resultat at det låter som ei syk ku..

Du trekker vel strikken litt langt der?

bassen blir ikke borte, det er bare pezidikanten som føles ubehagelig ut.

Men det jeg kan være enig i at hvis man skrur lyden på for høyt så klarer ikke hørselen å fatte lyden kanskje man når mot 100 db, slik at enten hørselen blir svakere eller ryker.

Men ja i første omgang, vil man høre forvrenging om man er for nærme diskanten.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...