Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Utestengelse fra matbutikk

Haaulv

Anbefalte innlegg

Jeg går i tiende klasse på ungdomsskolen, og er sammen med hele resten av skolen min blitt utestengt fra kiwi-butikken som ligger like ved skolen min. Det ble hengt opp en lapp ved døren om at alle elever fra skolen jeg går på ikke har adgang på butikken fra kl. 7-14, uten noen spesiell begrunnelse. Da vi etter skolen spurte hvorfor så sa de i butikken at det var fordi det ble stjålet så mye. Dette ble gjort en gang før jul også. Det var av samme grunn men da fra kl. 7-15.

Jeg er rimelig sikker på hvilken "klikk" som driver med denne stjelingen, og de består bare av 20-30 elever. Synes ikke det er spesielt rimelig at rundt 300 personer skal utestenges for det en brøkdel gjør, spesielt ikke når butikk-personalet har stått og sett på at folk har trykt insiden av jakken full av snus uten å ha gjort en dritt.

En i klassen har sagt at dette vil telles som diskriminering, å stenge en bestemt gruppe ute fra butikken, og det er da dette jeg lurer på. Kan dette telles som diskriminering?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er jo fantastiske nyheter!

Sleng pengene du hadde brukt på mat i sparegrisen, og du kan ha bortimot 30 000 når du er ferdig på vgs (innen den tid må du sannsynligvis gå til anskaffelse en av spareku, eller lignende stort sparedyr).

Jeg regnet en gang på mitt eget forbruk på ungdomsskolen + vgs, og kom fram til at jeg minst brukte så mye penger på mat. Jeg tok aldri med niste hjemmefra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...