tibbs Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Vet ikke helt om dette er riktig forum, men er det noen som kan anbefale meg et billig og bra lesebrett som hovedsakelig skal brukes til PDF-filer. Trenger ikke brett med nettverksfunksjon, men bør være bra i sollys. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Har ikke personlig erfaring, men Kindle er vel kongen av lesebrett. Med gunstig dollarkurs slipper du billig unna. Koster USD 139,- på Amazon.com. Moms kommer i tillegg ved import til Norge. Lenke til kommentar
carefac3 Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Som sagt over, så er Kindle overlegen i forhold til de andre lesebrettene. Og er ikke noe spesielt dyrt heller. Det fraktes også veldig fort fra USA til Norge, bestilte meg en ny forrige uke (tirsdag) og skal hente den i dag. Er meget fornøyd med min gamle Kindle (generasjon 2) og forhåpentligvis min nye Lenke til kommentar
tibbs Skrevet 2. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2011 Takker for svar. Ser at Kindle-brettet til $139 er med 6" skjerm. Blir ikke det litt for smått? Ser mer for meg at jeg bør ha det største på litt over 9". Men det koster til gjengjeld en god del mere. Lenke til kommentar
carefac3 Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 (endret) Takker for svar. Ser at Kindle-brettet til $139 er med 6" skjerm. Blir ikke det litt for smått? Ser mer for meg at jeg bør ha det største på litt over 9". Men det koster til gjengjeld en god del mere. For meg er det akkurat nok, skjermen er jo nesten på størrelse med en vanlig pocket bok. Den er kanskje litt mindre da men.. Kan jo være greit med 9" viss du har behov for det da men. Du kan jo også forstørre teksten, så har igrunn ikke så mye å si.. Fikk min Kindle til $139 i går, å for meg er den perfekt! Den er meget tynn og lett Endret 3. mai 2011 av carefac3 Lenke til kommentar
tibbs Skrevet 3. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2011 carefac3, hvor mye kom det seg på totalt med frakt, moms og tollbehandlingsgebyr? Lenke til kommentar
carefac3 Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 carefac3, hvor mye kom det seg på totalt med frakt, moms og tollbehandlingsgebyr? Item Subtotal: $139.00 Shipping and handling: $20.98 Import Fees Deposit: $40.79 Total: $200.77 (NOK 1.110,79) Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 Det var ikke dyrt, kanskje greit å unngå distraksjonsmomentene fra nettbrettene? Lenke til kommentar
Error Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Jeg har ikke erfaring med å lese PDF via kindle, men den er i alle fall høvding når det gjelder vanlige bøker. Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Ser Kindle kommer godt ut av denne sammenligningen. Jeg er i ferd med å kjøpe meg et brett selv. Til nå har jeg brukt Kindle og Aldiko på mobilen, men det fungerer ikke så godt på stranda i syden. Lurer litt på noen andre alternativer enn Kindle, da det hadde vært greit med et brett uten tastatur. Denne karen har også testet en del lesebrett. Siden e-bøker kommer i flere formater, er det greit å kunne konvertere mellom disse. De ulike lesebrettene har ulik støtte for de forskjellige formatene. I den anledning anbefaler jeg Calibre. Foruten å konvertere bøker, laster den også bøkene over på lesebrettet for deg. Dessuten gir den deg en ryddig oversikt over bøkene du har liggende på datamaskinen. Lenke til kommentar
tibbs Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 Det ble Kindle. Kjøpte Kindle DX på 9,7". 6" blir for lite for meg. Fikk tak i et brukt på finn.no Lenke til kommentar
tibbs Skrevet 6. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2011 Etter å ha testet ut Kindle'n en stund må jeg si at jeg er imponert. Skjermen er helt fantastisk god,faktisk mye bedre enn jeg hadde innbilt meg, og den viser PDF-filene jeg har lagt inn selv veldig fint. Angrer heller ikke på at jeg valgte med den største skjermen. Alt i alt bare positivt så langt. 3 Lenke til kommentar
Sammonomen Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 iPad med iBook, alt du trenger. Tråden kan stenges. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 Som et lesebrett når ikke iPad kindle til knærne. To helt forskjellige produkter med to forskjellige bruksområder. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 Kindle er totalt overlegen som lesebrett ja. Det eneste jeg savner er en litt raskere prosessor ved lesning av pdf, litt tungvindt å bla mye frem og tilbake hvis en leser faglitteratur. Dog for rene romaner er dette ikke noe stort problem. Lenke til kommentar
AndrèFronDrei Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 Gratulerer med nytt lesebrett. Fikk mitt i begynnelsen av april og har lest og lest og lest siden. Har kommet frem til at det å lese faglitteratur ikke er like fornøyelig som skjønnlitteratur pga krokete PDF-støtte (blir bedre når skjermen roteres) og tungvindt noteringsløsning. Syntes brettet var litt skjørt og kjøpte derfor "lær"-veske fra DealExtreme/Ebay. Et av kina-produktene jeg har vært mest positivt overrasket over, kvalitetsmessig. Ser ikke ut til at de har noe tilsvarende for DX-modellen, desverre. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 Til teknisk dokumentasjon og faglitteratur mener eg Galaxy Tab er midt i blinken. Sylskarp skjerm, åpen plattform, lang batterilevetid og perfekt størrelse. Godt mulig iPad fungerer like godt. Til bøker, lesebøker, er nok eInk-lesebrett i en egen klasse for seg. Nå bruker eg Tab'en min med Kindle App'en, men føler ikke at eg leser nok til at eg kan forsvare et dedikert lesebrett. Men til faglitteratur og teknisk dokumentasjon er eg ikke i tvil. Der er det Tab'en som råder. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 Kindle DX er stort sett en god PDF-leser, vanlig Kindle blir liten. Jeg synes til tider iPad kunne vært større, så 7" tablet høres puslete ut. For alle som ønsker å lese bøker på norsk er Kindle rimelig uaktuell – i det hele tatt er teknologien rimelig umoden. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 7. mai 2011 Del Skrevet 7. mai 2011 Er vel den Norske forlagsbransjen som er umoden. Håpløs måte å takle markedet på. Er jo milevis i mellom Amazon sin løsning og de Norske forlagene. Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 11. mai 2011 Del Skrevet 11. mai 2011 Da ble det Kindle på meg også. Bestilte 6 tommers versjonen, da denne størrelsen er mer hendig til mitt bruk. Vurderte å kjøpe cover m/lys fra Amazon også, men synes prisen var vel stiv... Fant grei erstatter på dealextreme + leselys. Jobber i Østfold og har en kollega som bor i Sverige, så den blir sendt dit. En grei måte å slippe unna norsk toll og moms! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå