Gå til innhold

Mp3 spiller til Psykisk utviklingshemmede?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg trenger tips til en Mp3 spiller som skal brukes på en HVPU bolig. Første bud er egentlig at den har store og lettbrukelige knapper, Helst ingen kompliserte menyer de må bla igjennom osv.

Touchskjerm tror jeg ikke er noen god ide siden de ofte trykker veldig hardt og regner med at spillern fort kan gå i bakken/gulvet en del ganger, så det er egentlig en fordel at den tåler en støyt. Egentlig en fordel om den ikke har stor skjerm, men kanskje greit om man kan lese Id tags/sangtittler.

Lagringsplass bør være minimum 4GB, eller om det kan brukes minnekort er det også greit.

En "standalone" spiller ala steroanlegg type er også intressant, eventuelt ett eller annet som kan kobles til ett steroanlegg går også bra.

Har leita en god del men har ikke hatt særlig flaks sålangt, enten har de touchskjerm og forholdsvis kompliserte menyer, ellers er de veldig små med små knapper som blir ødelagt etter en kort stund.

Noen som har tips til spiller som passer noenlunde til hva jeg er på jakt etter?

På forhånd takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville satset på en iPod Touch. Den har en enkel og intuitiv navigasjon. I tillegg kan en se video og gjøre masse annet. Så kjøper du en solid beskyttelse til den. Og kombinerer du det med et lite stereoanlegg med aux-inngang og en Airport Express kan du spille musikken fra ipod til anlegg trådløst.

Har fungert bra for min datter med utviklingshemming.

Så vil jeg oppfordre deg til å slutte å bruke begrepet HVPU-bolig. Det er en meningsløs betegnelse. HVPU er forkortelsen for Helsevern for psykisk utviklingshemmede, institusjonsvesenet som ble avviklet i Norge fra 1990 til 1995. Jeg fryser på ryggen også når jeg leser om PU-boliger osv.

Et mål med ansvarsreformen som avviklet institusjonene for utviklingshemmede var å unngå stigmatisering og gi personer med utviklingshemming mulighet til å være innbyggere på lik linje med andre. Da virker slike betegnelser negativt inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...