Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen starter ikke

Anbefalte innlegg

Hei

Har et problem med den stasjonære pc-en min.

Den starter ikke, eller jeg får hvertfall ikke opp noe bilde.

Når jeg trykker på startknappen så begynner den og jobbe, men jeg får ikke noe bilde. Hvis jeg slår den av og på kanskje tjue ganger kan jeg være heldig og da starter den opp helt normalt. Når den er i gang fungerer den akkurat som den skal.

Hvis jeg starter den og ikke får bilde, og bare lar den gå kommer etterhvert innlogginslyden, så det er tydelig at den starter allikevel.

Noen som har en løsning på dette? Det har nok ikke noe med skjermene å gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Har et problem med den stasjonære pc-en min.

Den starter ikke, eller jeg får hvertfall ikke opp noe bilde.

Når jeg trykker på startknappen så begynner den og jobbe, men jeg får ikke noe bilde. Hvis jeg slår den av og på kanskje tjue ganger kan jeg være heldig og da starter den opp helt normalt. Når den er i gang fungerer den akkurat som den skal.

Hvis jeg starter den og ikke får bilde, og bare lar den gå kommer etterhvert innlogginslyden, så det er tydelig at den starter allikevel.

Noen som har en løsning på dette? Det har nok ikke noe med skjermene å gjøre.

Hallo!

Det kan jo være skjermen, joda. Men om den er flunke ny så er jo sjansen for at det er noe med grafikk kortet på HK. Har du et HK med externt eller internt GK?

Det er jo de to tingene som det gjenstår å sjekke. Ellers kan du prøve å skru ut VGA kontakten bak pc og sette den inn igjen. Så kan du ta ut Grafikk kortet om du har ett, se over det og sett det tilbake. Slå av all strøm før du gjør dette.

Så prøver du å starte opp igjen.

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Takker for svar så langt!

Du oppgir alt for lite informasjon til at noen skulle kunne gjøre seg opp en mening om hva som er feil her.

Du kan jo begynne med å liste en komplett hardwareliste over maskinen din.

Ja, vet ikke helt hva dere trenger å vite, men svarer gjerne hvis dere spør. Jeg vet ikke helt hva slags hardware jeg har. Er det et program som kan finne ut dette for meg for eks?

Minner mistenkelig om en feil på PSU. Ville prøvd å bytte.

Ok, takk for tips.

Hallo!

Det kan jo være skjermen, joda. Men om den er flunke ny så er jo sjansen for at det er noe med grafikk kortet på HK. Har du et HK med externt eller internt GK?

Det er jo de to tingene som det gjenstår å sjekke. Ellers kan du prøve å skru ut VGA kontakten bak pc og sette den inn igjen. Så kan du ta ut Grafikk kortet om du har ett, se over det og sett det tilbake. Slå av all strøm før du gjør dette.

Så prøver du å starte opp igjen.

BmOnline

Skjermen er ganske ny ja, i tillegg bruker jeg to skjermer, og jeg nekter å tro at begge har streika. De to spørsmålene du stiller klarer jeg dessverre ikke svare på, for jeg vet ikke akkurat hva det vil si.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...