Lillevold Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Jeg kan ingenting om videoredigering, men har tenkt å komme i gang etter hvert. Først og fremst har jeg imidlertid en haug med mini DV kassetter som jeg ønsker å få lagret uredigert på harddisk uten tap av kvalitet for senere redigering. Har et Canon MV550i kamera, hvordan får jeg på enkleste måte overført opptakene til harddisk? Vil også gjerne ha forslag til egnet redigeringsprogram for en nybegynner. Takk for alle gode råd og tips! Lenke til kommentar
okasin Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Om du kjøper Sony Vegas video redigerings program.. som er enkelt å bruke, men også avansert om du ønsker det.. dette er et videoredigerings verktøy du kan vokse med.. og det er sykt masse video på youtube som viser masse triks og tips på hvordan du bruker det.. og det er en rekke hjelpemidler i programmet også.. så det skal godt gjøres om du står fast med dette programmet Du kan enkelt importere alle mini DV kassetter med Sony Vegas.. bare å plugge kamera til pc via usb eller firewire og så lar sony vegas importere alle filene.. Lenke til kommentar
Lillevold Skrevet 2. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2011 Flott, takk for hjelpen, skal prøve Sony Vegas! Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 (endret) Du kan enkelt importere alle mini DV kassetter med Sony Vegas.. bare å plugge kamera til pc via usb eller firewire og så lar sony vegas importere alle filene.. Til DV bruker man FireWire, ikke USB. Endret 2. mai 2011 av Aqualong Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå