Gå til innhold

Kamptråd: Manchester United - Chelsea

Manchester United - Chelsea  

91 stemmer

1. 1. Hvem vinner kampen?

• Manchester United
      53
    • Chelsea FC
      24
    • Uavgjort
      14
  2. 2. Hvem tror du vinner Premier League?

• Manchester United
      74
    • Chelsea FC
      17
  3. 3. Hvem håper du vinner Premier League?

• Manchester United
      61
    • Chelsea FC
      30

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

6 sider med drittsnakk allerede, kanskje ikke så rart siden det er den største kampen i PL 2010/2011.

Dette er jeg redd Chelsea tar, og det kommer til å bli vanskelig å svelge.

Laget:

VDS

Fabio Rio Vidic Evra

Valencia Carrick Giggs Park

Rooney Hernandez

Lenke til kommentar
@OptaJoe Opta Sports

398 days - Chelsea were the last English team to score a first half goal against Manchester United at Old Trafford (3 Apr 2010). Fortress.

Dette er også sist gang vi tapte en kamp på drømmenes teater, uansett turnering. Frykter at vi går på en smell her. :(

Lenke til kommentar

Taper vi denne så kommer det til å gå mange år før vi vinner ligaen igjen. Ingen tvil. Dette er vår eneste sjanse. Roter vi bort dette ligagullet så tror jeg at jeg henger meg.

Taper vi denne har vi fremdeles en meget god sjangse til å vinne ligaen denne sesongen. Cheer up. Det er rart at sånne meninger kommer hver sesong

Men nå er det altså ingen tvil. Skal jeg dra tilbake og komme med ei liste av folk som ga opp ligagullet før jul?

Og nei. Selv om jeg ikke er enig i at det ikke er noen tvil om at det blir lenge til neste seriegull så betyr det ikke at jeg tar seieren på forskudd

Slutt å tull

Endret av Limbeck
Lenke til kommentar

Faen, jeg kjenner at nervene er på plass allerede. Dette er ingen hatoppgjør, men det er likevel så mye som står på spill. Konsekvensene av et eventuelt tap er så store at jeg mest sannsynlig ikke får sovet i natt. Med seier er ligaen vår. Med uavgjort er jeg frekk nok til å påstå at vi holder unna. Men med tap, vel da er helvetet løs.

Akkurat nå ligger vi helt likt med Chelsea når det gjelder målforskjell. Taper vi med ett mål, er vi to mål bak på målforskjellen. Taper vi med to mål, er vi fire mål bak. Chelsea har på papiret igjen to vanskeligere kamper enn det vi har. MEN disse to kampene er mot Everton og Newcastle, to lag i ingenmannsland på tabellen som ikke har noe som helst å spille for.

Vi er derimot i en annen situasjon. Først borte mot Blackburn, dette er en kamp vi har slitt ganske greit med de siste årene. B'burn hadde med seier mot WH i dag sikret seg PL-kontrakt også neste sesong, men slik ting er nå er de ikke helt ute av nedrykksstriden. I siste kamp har vi Blackpool hjemme. Før sesongen satt jeg og jublet. Hjemmekamp mot ett av opprykkslagene. Finnes ikke noe bedre å avslutte sesongen med, tenkte jeg. Men så tar man en titt på tabellen, og der ser man Blackpool slite marginalt over nedrykksstreken. De har alt å spille for, og kommer til å kjempe med nebb og klør.

Jeg tror at både United og Chelsea vinner sine to siste kamper. Så hvis Chelsea vinner i morgen, vil ting mest sannsynlig avgjøres på målforskjell. Isåfall vil det bety at laget som vinner sine to siste kamper med størst margin, stikker også av med ligatrofeet. Sikkert en nøytral persons drøm, men faen da gutta, vi trenger ikke å gjøre ting så spennende. Spar oss for spenningen, i morgen skal vi rett og slett vinne!

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...