Gå til innhold

Gratulerer med dagen alle sosialister.

Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Jeg sa: Slutt å syt.

Du spør: Hva mener du.

Jeg svarer på spørsmålet ved å henvise til din post.

Nå svarer du: Jeg står ved det.

Da sier jeg: Spør om det bryr meg...

Skremmende at så mange i dette landet har latt seg lure av enkel retorikk som stort sett kommer far Oslo Vest FrP og tåkeprat fra borgerlige Høyre. Jeg tar langt fra alle der under en kam, men de som vil får føle seg truffet.

Hva snakker du om nå? Kommer fra Oslo vest FrP?

Hva da?

Hvor lenge skal du fortsette spillet som Venste mann?

Hvor lenge skal du fortsette spillet som Arbeiderpartist?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Ja... Fryktelig skremmende...

Han hamret og hamret og gråt seg til plass i NrK. Nå har noen tatt opp hansken etter den stempleren. Jeg er enig med Trine Skei Grande som sier:

Sett Hagen på en tur nedover Europa.

Og Trine Skei Grande var etter min mening best i diskusjonen om Rom folket og hun snakket av erfaring siden hun snakker til dem og ikke om dem.

Noen ganger er den voksne lederen for Venstre best.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Desverre vil alltid 50% av et samfunn bestå av de som er dummere enn snittet, latere, liker å snylte, mer ondsinnet og ikke minst egoistiske. Ja, sikter til sosialistene.

Jeg gleder meg til de borgerlige vinner valget, så alle sammen ser hvor lite uenige dere egentlig er.
Lenke til kommentar

Han hamret og hamret og gråt seg til plass i NrK. Nå har noen tatt opp hansken etter den stempleren. Jeg er enig med Trine Skei Grande som sier:

Og Trine Skei Grande var etter min mening best i diskusjonen om Rom folket og hun snakket av erfaring siden hun snakker til dem og ikke om dem.

Noen ganger er den voksne lederen for Venstre best.

skotan_Thumbs_up_smiley.png Endret av turbonello
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så du ikke Tybring Gjedde i dag i NrK 2 debatten? Høyre ville ikke møte Gjedde til debatt. Venstre har faktisk best asylpolitikk og Trine Skei Grande er god og snakker som sagt til innvandrere i stedet for om dem.

Lenke her

http://tv.nrk.no/ser...1413/14-05-2013

når den er tilgjengelig.

Nei. Har ikke fått det med meg.

Gidder du forresten å lenke til den diskusjonen om romfolket som du nevnte? Jeg finner det ikke.

=)

Endret av turbonello
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Gidder du forresten å lenke til den diskusjonen om romfolket som du nevnte? Jeg finner det ikke.

=)

Du finner den i denne

Hva skal vi gjøre for tiggerne?

tråden om den ikke er slettet. De pleier ikke ligge evig på nettet.

Heia Venstre på dette feltet.

Aktuelt med et dikt fra Håvamål:

Betre byrdi

du ber kje i bakken

enn mannevit mykje.

D'er betre enn gull

i framand gard;

vit er vesalmans trøyst.

Kilde: http://home.online.n...ing/havamal.htm

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor godt du kjenner NrK tv guide. Du går frem slik. Noter at datoen er 2 mai, jfr, ovennevnte post.

1. Gå til http://tv.nrk.no/guide
  2. Velg Dato
  3. Klikk på torsdag 2 mai.
  4. Da kommer du til denne lenken http://tv.nrk.no/guide/02-05-2013
  5. Hvor du klikker på debatten og finner: http://tv.nrk.no/ser...0213/02-05-2013

Takk skal du ha kgun! ;)

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

En annen ting som gjelder dette med tigging.... Forbud fungerer ikke for å fjerne tigging. Tiggerne har ikke råd, og mange andre faktorer som spiller inn... Man har ikke løst problemet når man forbyr. Jeg har tenkt grundig igjennom dette, siden jeg mener det er viktig å tenke grunndig igjennom saker og ting. Det gjør også Venstre, noe jeg alltid får bekreftet... Folk tenker raske og enkle løsninger, på komplekse problemer. De gidder ikke tenke og reflektere over hva den beste løsningen vil være. Forbud tror de vil løse problemet, men det gjør det ikke, det vil bare bli verre, og vi behandler også i tillegg til dette mennesker som om de ikke var mennesker med rettigheter...

Jeg gir ikke til tiggere selv. Jeg liker ikke tigging. Jeg liker ikke deres kultur.

Jeg liker svært lite disse folka i all hovedsak. Men for meg og andre venstre folk, så er det altså en forskjell på det vi ikke liker, og det vi vil forby.

Der er nok vi ganske annerledes enn alle de andre store partiene på tinget.... Arbeiderpartiet med sine forbudslinjer, høyre med sine, FrP med sine, SV med ekstremt mange av sine forbud og påbud, osv... Venstre er liberalt.

Vi tror ikke på at lover løser alle problemer. Vi tror at lover ofte fører til mer og verre resultater av utført restriktiv politikk... Vi trenger veldig mye mer liberalisme inn i norsk politikk, men helst en sosial form for liberalisme, derfor anbefeler jeg vel de som er opptatt av sosiale spørsmål mer enn økonomiske spørsmål, å stemme sosialliberale venstre, for å kunne dra norge i en mer liberal rettning. Da kan du f.eks. røyke hasj uten å bli straffet for det, men hjelp når du får problemer. Du kan kjøre vannscooter, drive med proffboksing, og mye mye annet du ikke kan i dagens samfunn under Jens Stoltenberg regimet. osv....

Endret av turbonello
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Man trenger et enormt liberalt (les Krugmansk)

og sosialdemokratisk (les Keynesiansk) løft for tiggerne.

Se også:

Få slutt på denne depresjonen nå.

Monetary Policy In A Liquidity Trap

Jeg har et inntrykk av at Europa er i ferd med å spare seg til fanter (tiggere) mens Afrika, Asia og USA seiler videre på velstandens hav.

Det kan være aktuelt å minne om følgende sitat

In the long run we are all dead

av Keynes som jeg har endret til

In the long run we are all dead

and some well fed.

Lenke til kommentar

Man trenger et enormt liberalt (les Krugmansk)

http://www.youtube.c...h?v=CgAUW_zcN9k

og sosialdemokratisk (les Keynesiansk) løft for tiggerne.

Jeg er uenig i at man trenger et sosialdemokratisk løft...

Man trenger et sosialt og liberalt løft... Og da må man for eksempel bygge skoler, ev. fabrikker etc. der nede gjennom frivillige organiasasjoner (veldedighet) som da kan gi dem bedre betalte jobber der de kommer fra.

Da løser man flere problemer: Det vil bli mindre tiggere her i Norge, og det vil bli mer verdiskapning.

Arbeiderpartiets løsning på problemet, er mye verre enn både FrPs, og Høyres løsning,

og Venstres løsning. Selv om FrPs, og Høyres løsning også er dårlige løsninger da de ikke vil fungere, fordi straffene uansett aldri vil være avskrekkende nok for disse fattige menneskene...

Arbeiderpartiets politikk vil føre til nedprioritering av mer alvorlig kriminalitet, på grunn av at politiet må håndheve kompliserte og tidkrevende lover og regler som bare vil gjøre ting verre. Forbud på visse steder til visse tider, vil både gjøre dette, samt sørge for at mange romfolk finner seg noen sure trekkspill, og da går de under kategorien: "Gatemusikanter" og ikke tiggere... Skal man da opprette en lov som forbyr gatemusikanter?

Endret av turbonello
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Nå mente jeg i de Sør og Østeuropeiske landene og ikke først og fremst her i landet.

Sosialdemokratiet har forresten fungert og fungerer utmerket her i landet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+9871234

Aldri har jeg hørt Carl I Hagen bruke ordet sosialist så ofte som da Munch Museum forliket med Sv ble offentlig i denne uken.

Se også:

SV jubler for Munch-avtale

Audun Lysbakken superfornøyd med Munch-avtale i Oslo

http://www.adressa.n...icle7644663.ece

SV-velgerne vil heller ha Munch-museet på Tøyen

Uenige i partiets Munch-snuoperasjon til Bjørvika.

Personlig har jeg ingen sterke oppfatninger om dette forliket om det da ikke kommer til å ligge for nær havkanten om havet stiger med en meter slik det kan gjøre de neste 100 årene. En løsning vil i så fall være å bygge demning og sluser ved Drøbak. :roll:

Men nå kan vel Carl I. Hagen også kalle Høyre, KrF og Venstre for sosialister siden det førte til at et 16 år gammelt borgerlig samarbeide i Oslo røk? Han har jo for vane å stemple dem som er uenige med ham som sosialister. Personlig mener jeg at Sv til tross for navnet ikke er et sosialistisk, men et småborgerlig parti.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...
Gjest Slettet+9871234

Gratulerer med dagen alle virkelige, skap sosialister og sosialdemokrater. Skal vi ta med sosialliberalistene i Venstre?

Jeg har tenkt ferdig
Jonas Gahr Støre har bestemt seg for om han vil å bli Ap-leder. Han lover et grønnere Ap - og å flagge på alle 1. mai.

I fjor heiste han ikke flagget på første mai. Da ble det bråk. Den påtroppende Ap-lederen lover at det var første og siste gang i hans politiske liv.

Et grønnere og kan hende mer helsefokusert Ap kan det bli med Støre som ny fremtidig ny statsminister.

Leder an i Norges nye helseelite Gunhild Stordalen har fått med seg både Jonas Gahr Støre og Ole Robert Reitan på globalt helseinitiativ.

Kilde: http://www.hegnar.no/sprek/artikkel499717.ece

Se også:

Norges nye helseteam.

samt Støres syn i Dalai Lama saken

http://www.dagbladet.no/2014/05/01/nyheter/politikk/innenriks/jonas_gahr_store/stortinget/33061448/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Gratulerer med dagen alle virkelige, skap sosialister og sosialdemokrater. Skal vi ta med sosialliberalistene i Venstre?

Gratulerer med dagen alle sosialister, fra Rødt til DLF.

Hva med anarkister og anarko kapitalister? Jeg vet at der var noe venstre anarkister som vel lå ganske nær sosialistene eller tar jeg feil? Var for eksempel Andre Bjerke en venstre anarkist?

Han en fin dag Skatteflytking.

Jeg er bare innom i all hast for å minne Flesvik, Camlon, Trubo og noen ander som vel ser rødt i dag om dagen. Uten for er himmelen knallblå, rudstrupene synger i kor og bjørka er grønn. Livet er herlig selv for en liberal sosialdemokrat som meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...