OleOst_ Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 hei, lurer litt på Elkjøp sin returrett policy. "Hos Elkjøp kan en komplett vare i tilsvarende stand som når den ble kjøpt, returneres innen 30 dager fra du har mottatt varen, og du får alle pengene tilbake. Vi kaller det 30 dagers full returrett - for deg betyr det 100% trygghet. Returretten gjelder ikke mobiltelefoner og produkter solgt med abonnement. Husk å ta med kvittering." Noen som veit om en kan returnere en mobiltelefon som er kjøpt uten abonnement? Eller gjelder denne regelen alle mobiltelefoner? Lenke til kommentar
genser Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Ingen returrett på mobiltelefoner. Derav ordet "og". Lenke til kommentar
oleost Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Oki, men når en bestiller på internet har en vel 14 dager angrerett, hvor en kan og levere mobilen tilbake i en Elkjøp butikk istedenfor å sende den i retur Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Oki, men når en bestiller på internet har en vel 14 dager angrerett, hvor en kan og levere mobilen tilbake i en Elkjøp butikk istedenfor å sende den i retur Har man kjøpt på nett, har man ingen rett til å benytte angreretten i butikk. Det kan være at butikken godtar det, men det er i såfall goodwill. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 4. mai 2011 Del Skrevet 4. mai 2011 Oki, men når en bestiller på internet har en vel 14 dager angrerett, hvor en kan og levere mobilen tilbake i en Elkjøp butikk istedenfor å sende den i retur I vilkårene du godtar ved salg, finner du info om hvor mobilen skal sendes ved evt angrerett. Den skal ikke leveres i butikk, men sendes til en postadresse. Husk at du ikke har lov til å bruke mobilen før du evt angrer, kun teste den. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 13. mai 2011 Del Skrevet 13. mai 2011 (endret) Bruker du Collect@Store er det ikke per definisjon internettsalg, det er internettreservasjon. Betaling (og dermed salget) samt vareutlevering foregår i butikk. Dermed gjelder ikke angrerettloven. Den gjelder derimot hvis du bestiller via nett og betaler med kort/bakoverføring/postoppkrav/andre fjernbetalingstjenester, og får varen tilsendt. Endret 13. mai 2011 av srbz Lenke til kommentar
nomore Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Hvor varen blir hentet er så vidt meg bekjent ikke relevant i forhold til angreretten, det er hvor salget ble inngått som er gjeldende. Så om man ser, finner og kjøper et produkt via nettet så har man 14 dagers angrerett, uansett hvor varen blir hentet. Dersom den kun reserveres, og du kan se på og vurdere produktet i butikken før du betaler, så gjelder ikke angreretten. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 15. mai 2011 Del Skrevet 15. mai 2011 Hvor varen blir hentet er så vidt meg bekjent ikke relevant i forhold til angreretten, det er hvor salget ble inngått som er gjeldende. Så om man ser, finner og kjøper et produkt via nettet så har man 14 dagers angrerett, uansett hvor varen blir hentet. Dersom den kun reserveres, og du kan se på og vurdere produktet i butikken før du betaler, så gjelder ikke angreretten. Da gjelder ikke angreretten ved bruk av collect@store ettersom man kun reserverer varen i 24 timer, og betaling skjer i butikken om man velger å hente og kjøpe produktet. Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 16. mai 2011 Del Skrevet 16. mai 2011 Ja, collect@store gir nok ikke grunnlag for å kunne bruke angrerett. Man henter jo som sagt produktet i butikken og da kan man gå å se på produktet hvis det er tvil om man faktisk ønsker det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå