AndersT2 Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 (endret) På strøm kabelen til S-ATA disker så er det en oransje leder, denne er ikke der når jeg bruker over gang fra Molex. Hva er denne til, og noe stort tap på SSD disker å ikke ha den med? EDIT: glemte en "ikke" i setningen) Endret 1. mai 2011 av AndersT2 Lenke til kommentar
Munty Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Den oransje lederen gir 3,3v noe som alle mine harddisker kan greie seg uten. Jeg vet derimot ikke hvorfor det er ledere for 3,3v. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Joda går helt greit uten. Grunnet alle disse overgangene fra Molex til SATA så kvier HD produsenter og SSD produsenter seg fra å bruke standard SATA strøm. Så denne står i de fleste tilfeller ubrukt uansett. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Joda går helt greit uten. Grunnet alle disse overgangene fra Molex til SATA så kvier HD produsenter og SSD produsenter seg fra å bruke standard SATA strøm. Så denne står i de fleste tilfeller ubrukt uansett. Hva brukes den til da? Noen grunn til at den er der? Lenke til kommentar
007CD Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Grunnen er jeg ikke sikker, men den representerer alle de forskjellige linjene inne i PSU med 3,3V 5V og 12V så er mulig den er der som en tiltenkt fremtidig erstatter for Molex. Eventuellt for fremtidige disker, men dette ligger ett stykke fram i løypa som sagt grunnet Molex til SATA overgangene. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 1. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2011 Googlet dette litt også, og de fleste sier det samme. Ingen nytte i den. Men at den ofte kan brukes i bærbare når de vil spare strøm, og at mindre harddisker slik som 1.8" også bruker de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå