fomox Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Hei, Er mer eller mindre på vei ut for å begynne å pusse ned båten slik at den kan males snart. Spørsmålet mitt er om det gjør noe at jeg begynner nå, og ikke maler den før om ca. 2 uker? Lenke til kommentar
Zabaniya Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 (endret) Hei, Er mer eller mindre på vei ut for å begynne å pusse ned båten slik at den kan males snart. Spørsmålet mitt er om det gjør noe at jeg begynner nå, og ikke maler den før om ca. 2 uker? Tror nok det skal gå veldig bra. Bare husk å gjøre deg ferdig med all pussinga før du begynner å male. Langdon Endret 1. mai 2011 av Langdon Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Topcoat inneholder voks så du må vaske veldig godt med aceton rett før maling så ikke den nye malingen slipper/løsner. Det kan også være greit og rengjøre med silikonfjerner før lakkering/maling da gammel polish kan gjøre at malingen skiller seg. Lenke til kommentar
glennm95 Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 (endret) https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1339354 Går fint med meg Min sin er pusset godt ned med sann maskin sak. derreter spylt med høytrykk spyler. og rett før du maler så "dynker" du båten med rødsprit Endret 2. mai 2011 av glennm95 Lenke til kommentar
hakkannen Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 ...og rett før du maler så "dynker" du båten med rødsprit Det er nok bedre med aceton da rødsprit dessverre ikke er "helt ren" og legger igjen hinne som fører til dårligere heft. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå