esar Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Jeg skal flytte tidlig i mai og trenger en brebåndsleverandør. Det er såpass mye forskjellig tilbud ute og går, derfor lurer jeg på om noen har et tips eller to til meg? Hybelen ligger ved Charlottenlund i trondheim, postnr. 7058. Har sett for meg en mnd-pris på ~400-500kr max. Jeg bruker nettet til nedlasting og en del spilling. Gi meg gjerne tips om steder jeg kan ringe/sjekke sjøl også. Takker for svar Lenke til kommentar
Icetears Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Jeg ville gått for nextgentel, gode hastigheter til gode priser, samt god kundeservice. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Jeg skal flytte tidlig i mai og trenger en brebåndsleverandør. Det er såpass mye forskjellig tilbud ute og går, derfor lurer jeg på om noen har et tips eller to til meg? Hybelen ligger ved Charlottenlund i trondheim, postnr. 7058. Har sett for meg en mnd-pris på ~400-500kr max. Jeg bruker nettet til nedlasting og en del spilling. Gi meg gjerne tips om steder jeg kan ringe/sjekke sjøl også. Takker for svar Om VDSL2 er et alternativ så er det nok det som gir mest for pengene. 399,- mnd for en 30/5 linje er ikke ille. Evt fiber og nett via kabel-TV, men som oftest en god del dyrere. Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Du har jo de tre store leverandørene i Norge som er Telenor, Ventelo og Nextgentel. VDSL er å anbefale på det sterkeste, eller fiber om det er tilgjengelig fra NTE. Eller lokal/GET, CanalDigital internett leverandør via COAX (Kabel TV). Lenke til kommentar
esar Skrevet 2. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2011 (endret) Jeg skal flytte tidlig i mai og trenger en brebåndsleverandør. Det er såpass mye forskjellig tilbud ute og går, derfor lurer jeg på om noen har et tips eller to til meg? Hybelen ligger ved Charlottenlund i trondheim, postnr. 7058. Har sett for meg en mnd-pris på ~400-500kr max. Jeg bruker nettet til nedlasting og en del spilling. Gi meg gjerne tips om steder jeg kan ringe/sjekke sjøl også. Takker for svar Om VDSL2 er et alternativ så er det nok det som gir mest for pengene. 399,- mnd for en 30/5 linje er ikke ille. Evt fiber og nett via kabel-TV, men som oftest en god del dyrere. Den linja du snakker om, er den fra nextgentel, eller? Tusen hjertelig takk for svar allesammen Skummelt å se hvor forferdelig utdatert jeg er på dette, hehe Endret 2. mai 2011 av esar Lenke til kommentar
esar Skrevet 2. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2011 (endret) Ser ut some det beste alternativet mitt er en av to fra Nextgentel. 30/5 vdsl2 for 399,- i mnd eller 40/20 vdsl2 for 499,- i mnd. Er ikke helt sikker på forholdet mellom opp og ned, men 30/5 burde vel være nok? Ringte nextgentel, er ikke mulig å få VDSL der jeg skal bo. Beste de kan tilby er 10/1 adsl 2+. Det vil vel kanskje gjelde telenor/ventelo også? Endret 2. mai 2011 av esar Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Ser ut some det beste alternativet mitt er en av to fra Nextgentel. 30/5 vdsl2 for 399,- i mnd eller 40/20 vdsl2 for 499,- i mnd. Er ikke helt sikker på forholdet mellom opp og ned, men 30/5 burde vel være nok? 30/5 er mer enn nokk, om mindre du bruker kapasiteten til å hoste FTP. Lenke til kommentar
esar Skrevet 2. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2011 Ser ut some det beste alternativet mitt er en av to fra Nextgentel. 30/5 vdsl2 for 399,- i mnd eller 40/20 vdsl2 for 499,- i mnd. Er ikke helt sikker på forholdet mellom opp og ned, men 30/5 burde vel være nok? 30/5 er mer enn nokk, om mindre du bruker kapasiteten til å hoste FTP. 10/1 er det beste jeg kan få. Noen som har erfaringer/tips on den linja? Ble fortalt at det kanskje var mulighet for oppgradering seinere. 1 mbit opp høres bare lite ut.. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 10/1 er en dugelig linje, dog kun til nettbruk/spilling og alt det vanlige. Skal man hoste servere osv så bør man ha en bedre ut linje enn 1mbit. Har du kabel-TV eller fiber som alternativer? Lenke til kommentar
esar Skrevet 2. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2011 10/1 er en dugelig linje, dog kun til nettbruk/spilling og alt det vanlige. Skal man hoste servere osv så bør man ha en bedre ut linje enn 1mbit. Har du kabel-TV eller fiber som alternativer? Jeg har kabel-tv fra canal digital, har det noe å si? Tipper jeg går for den 10/1 fra nextgentel da. Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Om du har kabel-TV kan du få praktisk talt over 50 mb/s ut, om du er villig til å betale for det. Og selvfølgelig mer enn 10 mb/s ned. Lenke til kommentar
iNeo Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 (endret) 10/1 er en dugelig linje, dog kun til nettbruk/spilling og alt det vanlige. Skal man hoste servere osv så bør man ha en bedre ut linje enn 1mbit. Har du kabel-TV eller fiber som alternativer? Jeg har kabel-tv fra canal digital, har det noe å si? Tipper jeg går for den 10/1 fra nextgentel da. Da får du 25/5 for 459,- + en gratis HD-dekoder med på kjøpet. 12m binding fra Canal Digital hvis du ahr kabel tv. Endret 2. mai 2011 av iNeo Lenke til kommentar
weebl Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 http://www.loqal.no har veldig gode erfaringer med de. Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Kanskje et upopulært svar, men bytte hybel til SiT og få 100/100 i veggen? Lenke til kommentar
weebl Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 ja for å få hybel med SiT er jo så enkelt Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Kanskje et upopulært svar, men bytte hybel til SiT og få 100/100 i veggen? Og får en hel rekke porter låst. Studentnettet er såpass kneblet av adm at det er helt Lenke til kommentar
weebl Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 spytt in en 50lapp for en VPN server så er den saken ordnet ^^ Lenke til kommentar
Sprokket Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 nte hvis fiber er mulighet, unngå loqal... Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 nte hvis fiber er mulighet, unngå loqal... Begrunnelse? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå