rsagneskar Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 heii!! har tengt og kjøpe meg ett nyre belte, pga har slitt med ryggen før, og skaø begynde og ta markløfft og greit og bruke til knebøy også! menne noen som anbefaler noen rimligprisede og god kvalitets nyrebelte? Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Ikke det du spør etter, men: Start med lett vekt, øv inn teknikk, og bruk kun belte på tunge løft. 1 Lenke til kommentar
storken Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Ikke det du spør etter, men: Start med lett vekt, øv inn teknikk, og bruk kun belte på tunge løft. +1 Eller bare dropp beltet totalt, du blir ikke sterkere enn svakeste ledd uansett. Lenke til kommentar
rsagneskar Skrevet 1. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2011 (endret) jo men tenk om ryggen knekker rett av ass:P men er jo sant, ryggen blir jo sterkere med og ikke bruke bellte ? hvor tungt bør løfftet vere før jeg bør bruke bellte?? er 182 og 78-81 kg (kommer ann på tid på døgnet) som sikkert har noe og si på hvor mye jeg kan løffte ca:P Endret 1. mai 2011 av rsagneskar Lenke til kommentar
Godlike Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Finnes flere typer belter man kan kjøpe, men jeg vil som de andre her anbefalle at di unngår å bruke belte og heller lære deg god teknikk i knebøy/markløft. Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 3. mai 2011 Del Skrevet 3. mai 2011 jo men tenk om ryggen knekker rett av ass:P men er jo sant, ryggen blir jo sterkere med og ikke bruke bellte ? hvor tungt bør løfftet vere før jeg bør bruke bellte?? er 182 og 78-81 kg (kommer ann på tid på døgnet) som sikkert har noe og si på hvor mye jeg kan løffte ca:P Du knekker ikke ryggen ( lol? ). Jeg har aldri brukt belte, prøvd det en gang bare, og jeg likte det ikke. Det som irriterer meg mest når jeg trener er folk som bruker belte på lette vekter uansett. Det er ikke noe vits! når du bruker belte bygger du ikke en sterk kjernemuskulatur. Bruk ikke belte før du virkelig trenger det, det viktigste er at du har riktig teknikk. Lenke til kommentar
rsagneskar Skrevet 5. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2011 eeehm? http://www.iform.no/pub/art.php?id=1682 ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 (endret) Ikke det du spør etter, men: Start med lett vekt, øv inn teknikk, og bruk kun belte på tunge løft. +1 Eller bare dropp beltet totalt, du blir ikke sterkere enn svakeste ledd uansett. Det er helt ok å bruke et belte, du kan ofte få en mer stabil kjerne, og i tillegg får du et bedre buktrykk. Men kjør gjerne uten belte på de letteste vektene ja. Du kan for eksempel kjøpe belter på kappi.no Endret 8. juni 2011 av Slettet-Axby2kEH Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 10. juni 2011 Del Skrevet 10. juni 2011 (endret) Okei.. Om folk har lyst å bruke belte, så må de no få lov til det..? Er selv ingen fan av disse beltene, da jeg liker å løfte fritt for ekstrautstyr, men når folk spør om tips angående et belte, så ser jeg ikke helt poenget med å fraråde personen om å gjøre noe han har lyst til. Enkelte føler seg mer stabil og mer sikker på løftene ved bruk av belte, og det er dessuten en "forsikring" i styrkeløftet. Sikkert et fornuftig valg også, hvis dere ser så bruker mange av de vellkjente vektløfterene belter når de uttøver og på treningene. Til TS: Nå kan jeg desverre ikke svare på spørsmålet ditt angående tips til belter, men hvis du trener i et studio, så har de vel sikkert belter til låns som du kan prøve ut.. Så kan du jo selv se hva du foretrekker. Jeg er ihvertfall vant til at de har et par alternativ å velge mellom når det gjelder belter på studioene jeg har trent på Endret 10. juni 2011 av baBuShKa Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Poenget er at ts ønsker å bruke belte pga ryggvondt. Da er ikke belte nødvendigvis løsningen. Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Du har selvsagt rett angående å starte rolig, øve inn teknikk og bruke belte på tunge løft, det var ikke det jeg siktet til Lenke til kommentar
Kevlar Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Trådstarter: Hvis du har vondt i ryggen ville jeg hørt med fysio eller annen fagperson du har kontakt med om ditt ryggproblem er noe som kan forbedres eller forverres med markløft med/uten belte. Regner med det også hadde vært greit for deg å få en eller annen fyr med en eller annen form for utdannelse til å se på marken din så du er 100% sikker på at teknikken din er god. Lenke til kommentar
lowkey Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Et belte vil ikke automatisk hjelpe på vondt i ryggen dersom teknikken ikke er riktig. På en slik måte kan altså beltet gi en falsk sikkerhetsfølelse. Når det er sagt er det bare tull at mage- og ryggmuskulaturen slutter å arbeide ved bruk av belte under tunge løft. Beltet gir kjernemuskulaturen noe å kontrahere mot, hvilket øker det intraabdominale trykket, og kan dermed være med på å styrke kjernemuskulaturen. Forutsatt at teknikken er riktig, vil beltet gjøre løftet tryggere, samtidig som det er med på å gjøre deg sterkere. Utøvere som løfter tungt og ikke bruker belte, burde virkelig revurdere. 2 Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 11. juni 2011 Del Skrevet 11. juni 2011 Akkurat! Bra innlegg, støttes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå