tharshan Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Hei! Nå som leigekontrakten min snart tar slutt, vurdera eg seriøst om å kjøpe leilighet i Trondheim. Nokon som har erfaring eller formening om leiligheitskjøp som student? Noko eg burde vere obs på? Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 (endret) Hei! Nå som leigekontrakten min snart tar slutt, vurdera eg seriøst om å kjøpe leilighet i Trondheim. Nokon som har erfaring eller formening om leiligheitskjøp som student? Noko eg burde vere obs på? Jeg har Ferdig med min Bachelor nå til sommeren, vurderte og kjøpe leilighet i starten av studietiden sammen med samboer. Endte opp med og kjøpe 1. året, bygget ble ferdig mai i fjor og vi flyttet inn da. Bodd her nøyaktig i et år nå, går strålende. Det er nok en del ting og ta hensyn til, du må ha stålkontroll på økonomien og vite hva som kan gå galt. Vi kjøpte helt nytt og slapp dermed risikoen med at noe kunne gå galt, det ville i tilfellet bli dekket av utbygger på garanti. Ellers så er vi to stk da, det hjelper veldig på det økonomiske, hadde aldri klart det alene. Begge to hadde en del oppsparte midler og jeg har jobbet ved siden av skolen for litt ekstra penger. Fikk også gunstig lån. Det første du må vite er jo om du kan få lån som student, det kan være vanskelig. Du er nødt til og kartlegge ALLE kostnader du overhodet kan komme på og måtte få i løpet av et år, dele dette på 12 og sette av de pengene hver mnd f.eks. så må du se om du har råd til dette, ved siden av transportkostnader, mat, klær, skolemateriell, lommepenger og den slags. Etter dette må du ta høyde for at renten kan bli over dobbelt så stor som den er i dag. Jeg gadd ikke bry meg for mye om renten da den var lav og alt tydet på at den skal være det en stund til, også visste jeg også at jeg begynner i jobb nå til sommeren. Har i hvert fall bare gode erfaringer, har vært med på god prisstigning i 2 år + at leiligheten ble kjøpt tidlig i byggeprosessen og fikk den da til redusert pris med gode hvitevarer på kjøpet Endret 1. mai 2011 av Hyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå