Ace_X Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Hei. Jeg er medlem i et grunneierlag som har en debatt om opptak av gjestejegere til jaktlaget. Er det noen som har referanser til andre jaktlag og hvordan dette gjøres? Jeg tenker at dersom man skal ta inn en gjestejeger i et jaktlag, bør jegeren enstemmig godtas av laget. Dette for å sikre miljøet i laget. Det bør ligge en vetorett hos grunneierene for å unngå at man får inn jegere som kanskje skader kjemien i laget. Meninger/erfaringer mottas med takk! :-) Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 2. mai 2011 Del Skrevet 2. mai 2011 Jeg hverken er, eller har vært med, i et grunneierlag. Men jeg er i prinsippet, enig med deg. Grunneierlaget burde ha en skriftlig overenskomst, nedfellt i en avtale, med vedtekter. Der burde slikt være medtatt. Hvis ikke, burde dere ha et møte og organisere dette formeldt. Er det ikke utarbeidet noe skriftelig, så kan jo enhver blokkere alle nykommere. Men hvis flertallet likevel vil gjennømføre "noe/noen" endringer, mot andre grunneiers vilje, kan motstanderene trekke seg ut av grunneierlanet. Eller bli kastet ut. Men du får sikkert tips, fra andre grunneiere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå