TheLensmann Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 (endret) Hei. Jeg skal bygge meg en gaming PC, og trenger litt hjelp med deler osv. En kompis med mye mer peiling enn meg har hjulpet meg en god del, men han anbefalte å spørre her før jeg kjøpte delene. Første jeg lurte på er; passer alle delene sammen? Jeg har sjekket specsene opp og ned, og ser ikke hvorfor de ikke skulle, men så er ikke jeg så veldig erfart på dette området. Det andre jeg lurte på er; kan du anbefale noen andre deler? Bedre? Billigere? Jeg prøver å holde meg under 14.000,- En tabell over delene jeg har funnet: http://public.iwork.com/document/?a=p1016315746&d=GamingPC.numbers Takk på forhånd, Erik Endret 1. mai 2011 av ErikDjupvik Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Jeg hadde heller sett på Intel 1155 sokkel og en i7 2600K CPU. Sett sammen med 8GB RAM og Gefroce 560TI eller 570 så er man godt på vei. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Gå på hjelp til kjøp og salg av PC og les den første tråden! Lenke til kommentar
TheLensmann Skrevet 1. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2011 Jeg hadde heller sett på Intel 1155 sokkel og en i7 2600K CPU. Sett sammen med 8GB RAM og Gefroce 560TI eller 570 så er man godt på vei. Oops! Fant ut at jeg lastet opp feil .pdf. Redigerer linken i tråden nå Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Hvorfor 950W PSU og et GTX 580 som er umulig å kjøre SLI med? Lenke til kommentar
TheLensmann Skrevet 1. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2011 Hvorfor 950W PSU og et GTX 580 som er umulig å kjøre SLI med? Som sagt, så har ikke jeg så veldig mye peiling på dette. Har fått litt hjelp av en annen kompis, og har oppdatert lista litt. Jeg trenger fortsatt hjelp med å finne ut om alle delene passer sammen. http://dl.dropbox.com/u/10093975/GamingPC.pdf Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Bytt til denne PSUen, den er billigere og bedre. 1000W er overkill for oppsettet ditt. GTX 580 er vanvittig overpriset og yter ikke i nærheten av 33% mer enn et GTX 570 Alt annet passer, men skift disse to. Du får langt mer for penga da. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Toppmodellene av skjermkort er sjelden verdt pengene.. Vi har faktisk ikke sett skjermkort som forsvarer prisen siden lanseringen av Nvidia 8800GTX for noen år siden... GTX570 er et mye bedre valg. Kjøleren din er bra, men man skal ha planer om virkelig høy OC for at den gir nytte. Feks. Cooler Master Hyper 212 er en sykt bra kjøler for prisen på bare 200kr. PSU er maksmal OP. For 1000W skal du minst opp i trippel SLI! Personlig syntes jeg over 600kr for en datamus av noe mer "shabby" merke er litt drøyt... Lenke til kommentar
TheLensmann Skrevet 2. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2011 (endret) Toppmodellene av skjermkort er sjelden verdt pengene.. Vi har faktisk ikke sett skjermkort som forsvarer prisen siden lanseringen av Nvidia 8800GTX for noen år siden... GTX570 er et mye bedre valg. Kjøleren din er bra, men man skal ha planer om virkelig høy OC for at den gir nytte. Feks. Cooler Master Hyper 212 er en sykt bra kjøler for prisen på bare 200kr. PSU er maksmal OP. For 1000W skal du minst opp i trippel SLI! Personlig syntes jeg over 600kr for en datamus av noe mer "shabby" merke er litt drøyt... Okey, så jeg demper skjermkortet ned til GTX570, som flere har foreslått, samme med PSU. Ang. kjøleren så har jeg ikke så veldig mye peiling. Jeg vet ikke hva i5 2500K er i stand til, men er det mulig å OC til stabilt 4GHz med en H50, eller ihvertfall noe litt billigere enn H70, da? Jeg har hatt problemer med å finne en fin og god mus til en rimelig penge, fikk den anbefalt av en kompis. Har også hørt mye godt om Razer Deathadder, men jeg er alltid åpen for anbefalinger :-) Takk for hjelpen folkens! Setter stor pris på det. EDIT: Fikset tabellen: Last ned PDF Tabell Endret 2. mai 2011 av ErikDjupvik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå