Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

vondt i en fot på grunn av sko?

anaconda

Anbefalte innlegg

Hei

Fredag på jobb fikk jeg veldig vondt i en fot. Til slutt klarte jeg ikke å stå mer, og måtte sette meg. Jeg jobber i en butikk, og står veldig mye. Jeg er mye plaget med dette på jobb, og bytter derfor mellom mange forskjellige sko. Jeg bruker sko fra Ecco, Adidas, Nike, Reebok. Jeg har også prøvd slike helsesko av merket Earth. De var ikke gode å bruke på jobb. Fredag hadde jeg på New Balance sko. Disse har jeg ikke brukt så veldig mye, bare noen få ganger på jobb. Men har aldri fått så vondt før. Sist gang jeg hadde de på meg på jobb, tenkte jeg dette er da veldig gode sko.

Jeg har enda vondt i foten, når jeg står. Når jeg sitter eller går kjenner ikke så mye. Det ble bedre på fredag ettermiddag når jeg kom hjem og fikk av meg skoene. Men hadde vondt igjen lørdag morgen når jeg sto opp. Har nå hatt fri i helga, men skal på jobb igjen i morgen og gruer meg veldig, da jeg er redd dette skal forverre seg etter en dag i sko.

Tåler jeg ikke New Balance skoene? Som sagt har jeg brukt de før uten å fått så vondt. Kan jeg gå til legen å få noen spesialsko til bruk på jobb når jeg er så mye plaget?

Dette med å bytte sko så ofte er blitt svært dyrt. Skoene jeg bruker koster vel rundt 1000 kr for et par. Kan det eventuelt andre årsaker til at jeg får vondt?

Plagene kommer som sagt på jobb. Får ikke vondt av å gå tur ute.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ha dere ikke en matte å stå på for å forhindre slike smeter/skader? Eller krakker for å avlaste beina. Arbeidsplassen er pliktet til å sørge for dette.

De hadde det i butikken jeg jobbet.

Personlig ville jeg tatt tur til legen, så får du eventuelt noen dager sykmelding. Mulig jobben vil ta det mer seriøst da.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...