Gå til innhold

SE T610 Bluetooth søkefunksjon...

Anbefalte innlegg

Har et lite spm. angående det å søke etter andre bluetooth enheter med t610...

Når du går inn på kommunikasjons menyen, velger bluetooth, mine enheter, trykker på mer, og velger alle typer så søker mobilen etter andre bluetooth enheter.

Det som da er spørsmålet mitt er at hvis f.eks naboen min, eller hvilken som helst annen person innenfor 10 meters rekkevidde har en duppeditt (f.eks en mobil eller pda) med bluetooth aktivert, vil da mobilen min kunne finne denne enheten og kommunisere med denne via bluetooth?

Leste en morsom historie om en som gjorde et slikt søk i en bank, og da fant t610'en en nokia mobil med bluetooth aktivert, så skrev han en melding via bluetooth der det sto "Nokia er crap, kjøp Sony ericsson!" eller noe i den dur, og han stakkaren som hadde på bluetooth på sin mobil ble skikkelig forvirra...

Uansett, det var derfor jeg lurte på om t610 kan "plukke" opp og kommunisere med andre bluetooth enheter innenfor rekkevidde...

Noen som veit? :)

På forhånd takk for svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik jeg har fortstått det, så må begge enhetene ha samme "kodeord" for å kunne kommunisere. Når jeg sendte bilder fra min t610 til en kamerat sin p800, så måtte jeg velge et passord, og han måtte ha det samme passordet for å kunne oppnå kontakt.

Lenke til kommentar

Nøkkelordet her er nok aktivert. Du skal finne alle i nærheten som har aktivert bluetooth ja. Det å søke etter andre telefoner og leke litt med dem som du forteller om kalles "bluejacking". Ganske så moro.

Får å legge noen under dine enheter (noe du må for å overføre bilder og slikt) må dere bruke passord ja, men du kan også velge å sende "my card" (kunne det på t68, har faktisk ikke testet på t610). Og på "my card" kan du jo skrive hva som helst. F.eks. Nokia er crap, kjøp Sony ericsson!

Lenke til kommentar

Ja, men tingen er at Nokia mobiler som 3650 og 7650 er alltid "discoverable", mens SE sine må du skru det på selv. Med andre ord kan du finne en 7650 bruker, men ikke en t68i med mindre han har skrudd på "discoverable for 3 minutes" selv. Det er derfor det går an å bluejacke Nokia brukere. De fleste takker jo ja hvis det kommer en forespørsel om å motta en kontakt/ett kort.

En fin ide er f.eks hvis du finner noen på McDonalds, så kan du sende noe sånn som "Gratulerer, du har nettopp vunnet en gratis BigMac. Kom til kassen og vis denne meldingen for å ta imot prisen". Så er det bare å sitte og se på den stakkars nokia brukeren drite seg ut.

Lenke til kommentar

Ja, men tingen er at Nokia mobiler som 3650 og 7650 er alltid "discoverable", mens SE sine må du skru det på selv. Med andre ord kan du finne en 7650 bruker, men ikke en t68i med mindre han har skrudd på "discoverable for 3 minutes" selv. Det er derfor det går an å bluejacke Nokia brukere. De fleste takker jo ja hvis det kommer en forespørsel om å motta en kontakt/ett kort.

En fin ide er f.eks hvis du finner noen på McDonalds, så kan du sende noe sånn som "Gratulerer, du har nettopp vunnet en gratis BigMac. Kom til kassen og vis denne meldingen for å ta imot prisen". Så er det bare å sitte og se på den stakkars nokia brukeren drite seg ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...