Gå til innhold

Kamera til bruk på fest/innendørs

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter et rimelig kompaktkamera hovedsakelig til bruk på fest og andre ting innendørs. Jeg vil ha et kamera som helst ikke gir røde øyne og gir lyse bilder uten at blitzen får folk til å se ut som spøkelser. Vil helst ha et kamera til under 2000. Noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nesten umulig å få fine festblitsbilder med den innebygde blitsen på et kamera. Alternativene er ekstern blits (ikke spesielt aktuelt vil jeg tro) eller å klare deg uten blits. Skal du klare deg uten må du se etter et som har bra lysstyrke og fungerer rimelig bra med høy Iso. Begge deler er ganske sjeldent på kompaktkameraer.

Det finnes noen med blender F2.0 eller bedre på vidvinkel. Noen eksempler er Canon S90/S95, Canon Ixus 300 HS/310 HS og Nikon P300 - for å nevne noen av de minste og letteste. Det finnes en del andre også, inklusiv noen som har bra blender også på full tele, men de blir større og tyngre.

Siden dette er kameraer jeg ikke har brukt selv kan jeg ikke gi noen konkrete anbefalinger, og prisgrensen på 2000 er nok også et problem.

Endret av se#
Lenke til kommentar
http://www.japanphoto.no/product/digitalkamera/fujifilm/fujifilm-finepix-f200exr-solv/ til 1500kr er et kamera som er blandt d beste i dårlige lysforhold. Den har en spesiell linse og selv om kameraet er 12mp kan det drives som 6mp for å øke hvor mye lys kameraet får frem. Dette kameraet har lav støy på høyere ISO. Det er ca 2 år gammelt, men for slike forhold som du beskriver, uten blitz så funker dette nok bra. Vurderer å kjøpe 1 slik nå også. :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...