Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Subaru Impreza GT, trenger hjelp/råd


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en gutt på 20 år som til dags dato kjører BMW 320i E36.

Tingen er at forrige sommer kjøpte en kamerat av meg en Subaru Impreza GT turbo STV.

Satt på i den, og syntes det var ett temmelig rått kjøretøy med 218 hester.

 

Så nå har jeg spart litt og skal til Drammen for å se på en slik blå impreza gt 2.0 turbo.

(Ta en titt på linken, og gi gjerne feedback :)

AutoDB-kode: 1307766 http://bil.autodb.no/autodb/view.wa2?AdItemId=1307766;Modified=1303681459

 

Jeg har alltid likt Subaru Impreza, siden jeg fikk den i RC-bil til jeg spilte den i alle mulige videospill, så har det liksom vært en del av meg, selvom hele familien har BMW. Kort fortalt, nå er jeg lei BMW. Jeg vil ha noe hissig, noe som skiller seg ut, noe som gjør meg glad når jeg kjører. Jeg tror Impreza er løsningen!

 

Men spørsmål:

Alle biler har sine svakheter og fordeler, hva er svakhetene med en Subaru impreza GT turbo?

(Jeg har hørt det er girkassene på dem, og siden det er boxer motor så slår sylinderene horisontalt og pluggene kan være vriene å bytte på de) Er det noe mer?

 

Det fine med de sånn som jeg ser det, er at de ser tøffe ut (Street racer), Har 4x4 drive, Spreke, god kvalitet? (ustoppelig?) Lette? Gode kjøreegenskaper (Go-cart?)

 

Lær meg gjerne å kjenne denne bilen bedre. Hva skal jeg se etter når jeg skal på visning?

Jeg ville sett under etter rust og skraper (skjekke om den er herjet med), Hørt på motoren, og skjekket olje.

 

Tusen takk på forhånd, håper dette blir bra! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165
Change of piston skirt design in 1997 led to knocking noise on start up - usually cured under warranty by replacing just one piston. EJ20 two litre Subaru engines (and some others) developed a bad reputation for premature big end bearing failure. Subaru is claimed that the problem was lack of maintenance, but a number of cases where the buyer was careful and thorough and it still occurred. The problem is worst on the twin turbo versions: these engines are equipped with the short skirt pistons which also wear badly. The symptom of the big end problem is a distinct knocking when you start the car from cold and the symptom of the piston wear is a rattle when cold. These two problems seem to strike at around 100,000 miles.

 

Reports of clutch and gearbox failures and spate of big end failure.

 

Check for underside damage from 'off-road' rally stage excursions. Check for uneven tyre wear.

 

Feel through the wheels for scored rear discs.

 

Smoke from exhaust could mean burned out turbo oil seals. These cars really need 3,000-mile fully synthetic oil changes

 

Subarus had second highest warranty repair costs in 2003 Warranty Direct Reliability index (index 217.72 v/s lowest 31.93) due to the high cost of individual repairs.

 

Kilde: http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/subaru/impreza-i-turbo-1994/?

 

Mao, ike en helt feilfri bil og det er dyrt når noe første går galt.

I tilegg til det du allerede har planlagt å sjekke, se over følgende:

Oljeskift og hvor ofte

Hvordan føles klutsjen ut (ikke vær redd for å pushe denne litt ekstra på test kjøring)

Sjekk girene, glir den lett i gir, noen ulyder osv.

 

Bilen har tross alt rullet over 200 000km, vist en del slitedeler ikke har blitt byttet i seneste tid så blir fort utgiftene høye, spesielt på en så "sær" bil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...