SimenAndre Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Jeg og en annen (kanskje to andre, spørs litt om han ene er god nok til å tegne) har startet ett "Zelda 3" prosjekt. Altså ett spill som ligner litt på Zelda 3, men er selvfølgelig egen grafikk, story o.s.v. Det viser seg at det blir relativt mye å tegne og derfor trenger vi flere grafikere. Man trenger ikke å være særlig god å tegne, og hvis man vet at man klarer å tegne lik grafikk som Zelda 3, så er man dyktig nok. Det er en fordel om man klarer å være litt fantasifull i tillegg. Jeg liker ikke å sette aldersgrense men det hadde vært positivt om man er over 18, en bør ihvertfall være langt unna fjortis stadiet og klare å være seriøs. Han som allerede tegner grafikken nå er flink, og har som interesse å tegne og designe ting i fritiden. Han studerer i Trondheim og har tenkt å bli arkitekt. Så det sier seg selv at han ihvertfall har litt skills. Hehe Bare spør ivei hvis noen lurer på noe. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Høres skummelt ut Hva kommer det til å bli aktuelt å tegne? Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 dette virker interresant, jeg har lyst til å prøve dette ut litt, hvor finner jeg mere info? Lenke til kommentar
SimenAndre Skrevet 26. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2003 Høres skummelt ut Hva kommer det til å bli aktuelt å tegne? Det er sinnsykt masse å tegne. Hus, Natur (Trær, fjell, gress), Mennesker, Våpen, Magi, Fiender. Alt som vi bestemmer å ta med, må tegnes. Og selvfølgelig når man er med prosjektet kan man komme med egne forslag på hvordan ting skal se ut. Det er bare positivt det. dette virker interresant, jeg har lyst til å prøve dette ut litt, hvor finner jeg mere info? Sorry akkurat nå har vi ikke noe sted med mer info. Jeg jobber på spreng for å få ferdig gamle prosjekter. Han ene grafikeren jobber for å få ferdig noe grafikk slik at jeg kan begynne å programmere. Jeg skal snart registere ett .com domene med 1000 mb webplass som blir webside for alle spillene vi lager. Der vil det komme informasjon, flere spill hvorav mange av de mindre spillene skal man kunne laste ned hele koden. Skal også komme guider til å lage spill i Delphi og kanskje C++. Det er en stor fordel om de som er interessert har en del ledig tid på fritiden som man kan bruke til prosjektet. Hvis man er redd for at det blir mange og alt blir bare surr, så kan jeg si at det blir maks 3-4 grafikere. Jeg er den eneste som kommer til å programmere, men viser det seg at det blir for mye, vil kanskje en programmerer til være med. Men jeg har veldig mye ledig tid til overs, og jeg tror jeg fint klarer programmeringa alene. Blir ofte tull hvis det er flere programmerere i ett prosjekt. Men evil_snowman, hvis du vil ha mer informasjon så har vi faste møter på mIRC av og til. Der vil du ha muligheten til å snakke med han som lager grafikk. Det hadde vært fint om du til da hadde noe som du tidligere hadde laget som du kan vise fram. Hvis du fortsatt er interessert så si det, så kontakter jeg deg via email eller noe slikt. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 jeg har drevet med grafikk lenge på amatør nivå, nylig begynte jeg og tegne for hånd og jeg har planer om å kjøpe tegnebrett til pc, er det en ting jeg er spesielt god til er det å kopiere tegninger og lage landskap. på hjemmesiden min ligger det litt forskjellige gamle tegninger, http://www.home.no/victork/drawings.htm og http://www.home.no/victork/creations.htm - det er ikke bra og lite relevant men det er alt som er på siden for tiden. hvis du har noen bilder av hvordan du ser for deg grafikken blir så skal jeg prøve å lage noe tøft som kan brukes ingame, blir du fornøyd med den kan jeg sikkert lage flere ting. mirc kanalen, hvilken kanal og server er det? Lenke til kommentar
SimenAndre Skrevet 26. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2003 hvis du har noen bilder av hvordan du ser for deg grafikken blir så skal jeg prøve å lage noe tøft som kan brukes ingame, blir du fornøyd med den kan jeg sikkert lage flere ting. Jeg tror du får snakke med han som styrer grafikken. Men hvis du får tid så lag gjerne ett 800x600 bilde med en bygning, minst en person, gress, trær og andre ting som du tenker deg til. Dette skal liksom være ett slags screenshot av spillet. Lag noe alla Zelda 3 grafikk, men selvfølgelig ikke helt lik. Synsvinkelen er ovenfra som Zelda 3. Vi gir denne oppgaven til folk for å se om de er gode nok til å tegne. Det er ikke så vanskelig oppgave, men bare bekrefter at personen kan tegne i det hele tatt. Fint om du hadde fått gjort noe slikt så vi hadde fått sett på det. Vi pleier å møtes på en kanal som kalles #testkanalen på efnet. 99% av tiden er det ingen der så det er ikke noe vits å komme dit til vanlig. Det er ingen boter eller noe slikt der. Vi skal lage en skikkelig kanal etterhvert, men det er ikke noe vi kommer til å gjøre i nærmeste framtid. Dette er altså bare en midlertidig kanal. Vi skal ha ett møte imorra, men tidspunkt er ikke avtalt enda, men jeg regner det er i 17:00-19:00 tiden. Jeg sender deg ett tidspunkt på mail og du får bestemme selv om du kommer. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 http://www.synthetic-reality.com/ well of souls, ett ganske genialt gratis online rollespill der du kan tegne din egen character, landskap klarer jeg ikke lage i paint, men jeg skal begynne på litt våpen, får se hvordan det går. Lenke til kommentar
SimenAndre Skrevet 26. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2003 Hmm ingen andre som er interessert? Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 26. juli 2003 Del Skrevet 26. juli 2003 Hmm ingen andre som er interessert? ...når du begynner med 3D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå