sheherezade Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 (endret) Jeg gikk nylig over til One Call, og nå får jeg ikke lenger sendt eller mottatt mms med min SE x10 mini pro. Jeg har fulgt mms oppsettet for android inne på One Call sine nettsider(samt tatt en omstart av telefonen), men det hjelper ikke. Jeg har ikke tilgang til Network Norway sitt nett her jeg bor. Kan det ha noe med saken å gjøre? Altså at innstillingene må endres slik at mobilen konstant velger Telenor sitt nett? Endret 1. mai 2011 av sheherezade Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Hos meg har One Call slite med internettilgangen sidan i går kveld. Også eg brukar Telenor-nettet, så det kan godt vere eit Telenorproblem for det eg veit. Prøv å vente eit par dagar for å sjå om problemet går over. Elles kan det vere at telefonen din ikkje sender/mottar mms ved roaming, dette for å spare pengar når ein er i utlandet. I så fall må du gå inn og hake av for at dette skal vere PÅ. (Eg kjenner ikkje den telefonmodellen du har, så dette er ein generell kommentar). Lenke til kommentar
sheherezade Skrevet 1. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2011 Roaming er på så det er ikke det, men takk for forslaget. Som jeg skriver så har jeg en Sony Ericsson X10 mini pro. MMS fungerte fint da jeg var Tele2 kunde, så jeg tror ikke det er noe i veien med telefonen. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Det er noe med nettverk, roaming eller tilsvarende. Jeg har samme telefon og operatør og fikk det til etter litt fikling, husker ikke helt hva det var som manglet men det var en nettverksinnstilling. Lenke til kommentar
Andey- Skrevet 1. mai 2011 Del Skrevet 1. mai 2011 Det ser ut til at Telenor har problemer med enkelte deler av sitt nett: Driftsmeldinger START: 31.03.2011 12:07 TJENESTEKONSEKVENS: Tjenesten(e) har redusert kapasitet Gjelder: GSM, GSM Core (N), gsm, Interaktiv Kundeservice, Mobil Pakkedata (N), Mobil Tale, Mobilaksess, MVNO-NetworkNorway, Nordic Connect Mobile, Prepaid Telenor, Proff SMB kø, Proffnett, Tvillingkort, UMTS, UMTS Core (N) STATUS: Feilretting pågår. ÅRSAK: Utstyrsfeil Her må man nok bare ta tiden til gode Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå